کد خبر : 43073 / /
/

اگر این علائم را دارید فورا به پزشک مراجعه کنید

نفخ زیاد، خستگی همیشگی، کاهش و افزایش جدی وزن، سردرد زیاد و تغییر رنگ ناخن ممکن است علایم یک بیماری باشند که با تشخیص سریع بهتر درمان می‌‍‌شود.

اگر این علائم را دارید فورا به پزشک مراجعه کنید

گاهی اوقات مشکلاتی مثل نفخ، یبوست، خستگی یا خروپف کاملا بی‌خطر هستند و خودبه‌خود برطرف می‌شوند، اما در بعضی موارد، ممکن است اتفاق جدی‌تری در حال وقوع باشد و این علایم از داشتن یک بدن ناسالم خبر دهند. هر چقدر بیماری‌ها زودتر تشخیص داده شوند، راحت‌تر درمان می‌شوند و عوارض کمتری ایجاد می‌کنند. پس اگر برخی از نشانه‌‍‌ها را به‌‍‌مدت طولانی در بدن‌‍‌تان مشاهده کردید، بدون این‌‍‌که نگران شوید برای احتیاط به پزشک مراجعه کنید. در ادامه این نشانه‌‍‌ها را مرور می‌‍‌کنیم.

از نفخ رنج می‌برید

وقتی زیاد غذا می‌خورید، ممکن است به‌طور موقت احساس ناراحتی کنید و برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه احساس خوبی نداشته باشید، اما پس از آن، علایم گوارشی از بین می‌روند. تا زمانی که این مشکل برای مدت طولانی ادامه نیابد، می‌توان آن را نادیده گرفت. با این حال نفخی که برای چند روز یا چند هفته طول می‌کشد یا با علایم دیگری مثل درد شکم، اسهال، استفراغ، تب یا تغییر رنگ مدفوع همراه است، به مراقبت پزشکی نیاز دارد.

خروپف می‌کنید

به گفته‌ پزشکان، خروپف می‌تواند نشانه‌ آپنه انسدادی خواب باشد. آپنه می‌تواند خواب را مختل کند که این موضوع به خواب‌آلودگی در طول روز، بدخلقی، مشکل در تمرکز، فشار خون بالا و بیماری‌ قلبی منجر می‌شود. اگر کسی به شما اطلاع داد که تنفس‌تان در زمان خواب برای مدت طولانی متوقف می‌شود، با پزشک درباره‌ آن مشورت کنید.

همیشه خسته هستید 

خستگی می‌تواند پاسخ طبیعی بدن به کمبود خواب، فعالیت بدنی زیاد، استرس یا حتی بی‌حوصلگی باشد. اما گاهی اوقات نشانه‌ یک مشکل پزشکی است. خستگی مداوم ممکن است از یک مشکل جدی مثل کم‌خونی، بیماری مزمن کلیوی، بیماری کبدی، سرطان، اختلالات تیروئید، عفونت مزمن، آرتریت (مشکلات مفصلی) و حتی افسردگی و اضطراب ناشی شود.

نمی‌توانید بخوابید 

اگر با وجود احساس خستگی در خوابیدن مشکل دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. بی‌خوابی حاد یا کوتاه‌مدت می‌تواند بر اثر استرس یا یک رویداد آسیب‌زا ایجاد شود./عصرایران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.