کد خبر : 42702 / /
/

آپارتمان زیر دو میلیارد در این مناطق تهران | با وام و رهن می توان خانه خرید؟

بررسی‌ها از بازار مسکن نشان می‌دهد وام ۹۶۰ میلیون تومانی به همراه نقدینگی حدود ۴۰۰ میلیون تومان به اضافه قیمت رهن، نقدینگی لازم برای خرید یک آپارتمان در پایتخت را به طور کامل پوشش می‌دهد.

آپارتمان زیر دو میلیارد در این مناطق تهران | با وام و رهن می توان خانه خرید؟

بازار مسکن در جنوب تهران همانند سایر مناطق کساد است. برخی مشاوران املاک می‌گویند روند باثبات سایر بازارها از جمله بورس، ارز و  طلا بر بازار مسکن نیز تاثیر گذاشته است. به دلیل وجود انتظارات کاهشی در بازار مسکن، دلالان و سرمایه‌گذاران اقدام به خرید نمی‌کنند. اما این احتمال وجود دارد که با رسیدن قیمت مسکن به کف به تدریج متقاضیان مصرفی وارد بازار شوند.

برخی تحلیل‌گران معتقدند در نیمه دوم سال ممکن است معاملات املاک از ناحیه‌ی تقاضای واقعی مقداری افزایش پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد سه عامل می‌تواند منجر به تحرک نسبی خرید و فروش‌های مصرفی در بازار ملک شود.

دولت در سال جاری سقف تسهیلات خرید اوراق مسکن را دو برابر کرد و آن را به ۹۶۰ میلیون تومان برای زوجین رساند. این مبلغ می‌تواند حدود ۵۰ درصد قیمت یک آپارتمان را در مناطق جنوبی تهران پوشش دهد.

قیمت مسکن

بررسی‌ها از بازار مسکن نشان می‌دهد وام ۹۶۰ میلیون تومانی به همراه نقدینگی حدود ۴۰۰ میلیون تومان به اضافه قیمت رهن، نقدینگی لازم برای خرید یک یک آپارتمان در پایتخت را به طور کامل پوشش می‌دهد.

عوامل مختلفی در حال حاضر به رکود بازار مسکن منجر شده و این امیدواری را در بین خانوارها ایجاد کرده تا در صورت ثبات قیمت‌ها بتوانند خانه‌دار شوند. ثبات قیمت ارز، آرامش بازارهای موازی، امیدواری به شرایط عمومی آینده اقتصاد کشور ناشی از تعاملات بین‌المللی، کنترل حجم نقدینگی، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و کاهش قیمت مصالح ساختمانی از جمله مولفه‌های امیدوارکننده در بازار مسکن محسوب می‌شود.

قیمت آهن‌آلات نسبت به اواخر سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش  یافته است. قیمت سیمان نیز که در سال جاری با نوساناتی نسبت به سال قبل همراه بود هم‌اکنون در مقایسه با تیرماه با افت تا ۱۸ درصدی مواجه شده است. این خبر خوبی برای سازندگان و انبوه‌سازان محسوب می‌شود و ممکن است در ترغیب آنها به ساخت و ساز موثر باشد.

دولت نیز اعلام کرده تا پایان تیرماه برای ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن، زمین تامین کرده و ۱.۴۸ میلیون واحد را به مرحله‌ی ساخت رسانده است. همزمان موضوعاتی مثل مالیات خانه‌های خالی و ساماندهی مشاوران املاک متخلف و بدون مجوز را در دستور کار دارد. مجموع عوامل درونی و بیرونی، سیگنال‌های امیدوارکننده به بازار مسکن ارسال می‌کند.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.