کد خبر : 42594 / /
/

سورپرایز دولت برای گردشگران | به این شهر سفر کنید و وام 100 میلیونی بگیرید

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای جذب گردشگر در استان گفت: به هر گردشگر که وارد استان شود تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بدون مراجعه حضوری به بانک پرداخت می‌شود.

سورپرایز دولت برای گردشگران | به این شهر سفر کنید و وام 100 میلیونی بگیرید

 عبدالوحید محمدی در نخستین جشنواره نوآوری در گردشگری استان کرمانشاه که امروز در برج فناوری استان برگزار شد با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی فرصتی است که باید از آن استفاده شود اظهار داشت: مقرر شده در هر شهرستان بازارچه‌های صنایع دستی در کنار مواکب راه‌اندازی شود که قرار بود تا امروز تعیین تکلیف شوند و از شنبه فعالیت خود را آغاز کنند.

محمدی با اشاره به اینکه یکی از نقص‌های استان نبود تبلیغات مناسب در زمینه گردشگری و ارائه فرصت‌هاست و باید این موضوع تقویت شود گفت: هفته گذشته با یکی از بانک‌ها توافق شد که به افرادی که از طریق مرز خسروی تردد کنند تسهیلات 10 میلیون تومانی قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری پرداخت شود و منتظر انعقاد قرارداد با بانک هستیم.

وی با بیان اینکه مهمان‌نوازی در ذات مردم کرمانشاه وجود دارد افزود: حرکت عظیم اربعین علاوه بر برکات معنوی، برکات مالی نیز دارد.

محمدی با اشاره به اینکه هرچند داعش تهدیدی برای ما نبود اما ظهور آن ضربات بسیاری به گردشگری ما وارد کرد گفت: مرز خسروی نیز سال‌ها بسته بوده و از سال گذشته به روی زائران بازگشایی شده و جبران عقب‌ماندگی‌ها نیازمند همت ویژه از طرف مسئولان استانی و مرکز است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره تصمیم جدید برای جذب گردشگر به استان کرمانشاه افزود: هر مسافری از سراسر کشور که به مقصد کرمانشاه سفر کند تا سقف 100 میلیون تسهیلات قرض‌الحسنه بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانکی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت‌های بزرگ گردشگری در زمینه طبیعی، تاریخی، دفاع مقدس، زیارتی و سلامت دارد عنوان کرد: هرچند برای حفظ این نقش و ظرفیت‌ها تلاش شده اما طی سالیان گذشته آن گونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نشده و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

محمدی گفت: کرمانشاه چالش‌های بسیاری از جمله دفاع مقدس را گذرانده اما آن‌ها اکنون پشت سر گذاشته و وظیفه ماست که جایگاه تاریخی استان به عنوان مرکزیت غرب کشور را بازگردانیم و این نیازمند همکاری همه مسئولان استانی و وزارتخانه‌هاست.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه گردشگری به عنوان شغلی ارزان و بدون آلودگی بیشترین اشتغالزایی را به دنبال دارد افزود: حوزه گردشگری می‌تواند پیشران توسعه استان باشد زیرا طبیعت فوق العاده بکر و زیبایی دارد و چهار نوع آب و هوای مختلف در فاصله زمانی سه ساعت در استان مشاهده می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه حدود 19 موزه در استان وجود دارد عنوان کرد: از دفاع مقدس آثاری از جمله پارک شیرین، مرصاد، قصرشیرین و بازی دراز باقی مانده که در حوزه گردشگری چندان از آن‌ها استفاده نشده است.

تسنیم

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.