کد خبر : 4248 / /
/

تنها بازیکن خارجی تیم پرسپولیس جنجال ساز شد/ چرا دروازه بان پرسپولیس علیه آن مصاحبه می کند؟

تنها بازیکن خارجی تیم فوتبال پرسپولیس این روزها به معضل باشگاه تبدیل شده و جالب اینجاست که صدای کسی هم بابت این غیبت‌ها در نمی‌آید.​

تنها بازیکن خارجی تیم پرسپولیس جنجال ساز شد/ چرا دروازه بان پرسپولیس علیه آن مصاحبه می کند؟

رادوشوویچ دروازه بان کروات پرسپولیس با تعطیلی لیگ، برای بازی‌های تیم ملی راهی کشورش شد اما در اقدامی عجیب از وقتی از ایران خارج شده، روزی نبوده که در مورد پرسپولیس و مطالباتش مصاحبه نکرده و علیه مدیریت موضع گیری نکرده باشد.

پرسپولیس در طول دوران گذشته، با عقد قراردادهای بد، خودش را دچار چالش‌های وحشتناکی کرده که سیاهه آنها، همواره یقه این باشگاه را گرفته است. این شیوه غلط مدیریتی، از مدیری به مدیر بعدی به ارث رسیده و هر کسی که مدیرعامل می‌شود، باید تاوان تعهدات گذشته را بدهد.

اکنون قرارداد رادوشوویچ هم ارث بدی است که از مدیریت گذشته به مدیران فعلی رسیده است. قرارداد سه ساله با بازیکنی که به واسطه پستش و حضور افراد قوی تر از او درون دروازه، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته سبک قراردادی که با وی بسته شده، ‌به گونه‌ای است که هیچ مدیری نمی‌تواند با وی برخورد کند.

رادوشوویچ که به طرز عجیبی از سوی برخی مجازی بازان، ساکت‌ترین و بی‌دردسرترین بازیکن پرسپولیس لقب گرفته، اتفاقا از وقتی وارد این تیم شده، به شکل‌های مختلف برای سرخپوشان مشکل تراشی کرده اما به واسطه قهرمانی و موفقیت‌ها در لیگ داخلی و آسیا، مخفی مانده و چندان رسانه‌ای نشده است. مشکلاتی که حتی باعث شد تا باشگاه در نوبت‌های مختلف به این دروازه بان تذکر دهد تا طبق قوانین رفتار کند اما در اقدامی غیراخلاقی از سوی رادوشوویچ، این روزها تذاکرات به حق باشگاه بابت رفتارهای او به تهدید تعبیر شده و به طرز عجیبی در حال تخریب است.

در اینکه مدیران پرسپولیس باید طبق قرارداد، پول این بازیکن را به وقت بدهند، شکی نیست اما مسئله این است که این قهر و آشتی‌های رادو در فصل جاری به بار سوم رسیده است. هر بار که از ایران خارج شده، باشگاه را به فسخ قرارداد تهدید کرده و با گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی و خارجی، باشگاه را آماج حملات خود قرار داده و آنها را بدقول معرفی کرده است.

سوالی که پیش می‌آید، این است که این بازیکن اگر این همه مشکلات دیده، چرا قراردادش را سه ساله تمدید کرده است؟ اگر دارای حق فسخ است، چرا فقط تهدید می‌کند؟ آیا غیر از این است که این بازیکن از حربه تهدید به فسخ برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند؟ او می‌داند که اکنون میانه فصل است و پرسپولیس تا پایان فصل با یک دروازه بان نمی‌تواند به کارش ادامه دهد و از سویی به خوبی می‌داند که شرایط مالی باشگاه هم مطلوب نیست. با این حال، با قیافه حق به جانب و ژست مظلوم نمایی برای هواداران سعی دارد باشگاه و کادر فنی را تحت فشار قرار دهد تا به خواسته اصلی‌اش که تسویه حساب تا پایان خرداد است، برسد. آیا کار منطقی است که پرسپولیس درحالی که فصل جاری در مرداد ماه به پایان می‌رسد، همه پول رادوشوویچ را تا پایان خرداد تسویه کند؟

خواسته‌های او فقط محدود به این ماجرا نمی‌شود. همانطور که ذکر شد، قرارداد این بازیکن یکی از عجیب‌ترین قراردادهای پرسپولیس است. یکی از آپشن‌های او این است که اگر هر فصلی مربی از او راضی باشد، ۱۸ هزار یورو به حقوقش اضافه شود. سال اول برانکو این رضایت را اعلام کرده و گرفته اما در سال دوم و سوم که امسال است، کالدرون و یحیی گل محمدی حاضر به پذیرش این آپشن نشده‌اند. درحالی که این دو مربی این آپشن را امضا نکرده‌اند اما دروازه بان کروات خواهان این پول هست.

با توجه به این شرایط، او به خودش اجازه داده در تمرینات غیبت کند و مشخصا در قرارداد او بابت چنین غیبت هایی هم جریمه‌ای در نظر گرفته نشده است. رفتارهای رادوشوویچ با کدام قوانین حرفه‌ای سروکار دارد که به خود اجازه داده نزدیک به ۱۳ روز در تمرینات تیمش غیبت کند؟ مطمئنا یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس از این وضعیت دل خوشی ندارد اما از طرفی هم به خوبی می‌داند تا پایان فصل نیازمند دروازه بان دوم است.

پرسپولیس برای اینکه تیمش بیشتر از این دچار حاشیه نشود، راه مماشات را در پیش گرفته اما قرار است تا کی و کجا به پای بازیکنی بایستد که حرمت سرش نمی‌شود و با رفتارهای عوامفریبانه به دنبال این است که هم بماند و هم پولش را بگیرد.

در واقع، تبعات بستن یک قرارداد بد همین می‌شود که نه باشگاه می‌تواند با توجه به این رفتارهای توهین آمیز اقدامی کند که در اینصورت مجبور است هم پول این بازیکن را تا پایان فصل تسویه کند و هم قرارداد دو سال آینده او را بدهد و هم اکنون باید با پیغام و پسغام او را راضی کند تا به ایران بازگردد و در تمرینات حاضر شود.

لزوم بازنگری جدی قرارداد چنین بازیکنانی در باشگاهی مثل پرسپولیس احساس می‌شود و چه بسا اگر این شرایط ادامه پیدا کند، این رفتارهای غیر حرفه‌ای و دور از اصول، دامن بقیه بازیکنان را هم بگیرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.