کد خبر : 42462 / /
/

مرگ وحشتناک دختر 25 ساله پس از عمل زیبایی | انجام 3 جراحی در 3 روز!

زن جوانی که برای جراحی اسلیو معده به بیمارستان سیدالشهدائی سنندج رفته بود، به دلیل مشکلاتی که پس از جراحی برایش رخ داد، چند روز پس از جراحی فوت کرد. خانواده این دختر از پزشک جراح به دلیل قصور پزشکی شکایت کرده‌اند.

مرگ وحشتناک دختر 25 ساله پس از عمل زیبایی | انجام 3 جراحی در 3 روز!

هفته گذشته یک خانم جوان سنندجی در بیمارستان سیدالشهدائی سنندج برای انجام عمل جراحی اسلیو معده بستری شد اما پس از جراحی به دلیل نامساعد شدن وضعیت، به بیمارستان کوثر منتقل شد که در آنجا فوت کرد.

م. کاظمی دختر 25 ساله متأهل سنندجی که 15 ماه از ازدواجش گذشته بود، 11 مردادماه به دکتر م جراح عمومی برای عمل جراحی اسلیو معده مراجعه می‌کند که در فاصله سه روز، سه بار عمل می‌شود ولی پس از جراحی فوت کرد.

شرح ماجرای فوت

شهرام کاظمی، پدر این خانم جوان در پاسخ به این سؤال که علت فوت دخترتان در بیمارستان چه بود؟ این‌گونه توضیح داد: دخترم روز چهارشنبه 11 مردادماه جاری برای انجام عمل جراحی اسلیو معده به بیمارستان سیدالشهدایی سنندج مراجعه می‌کند، ساعت 14 همان روز به اتاق عمل رفته و یک ساعت بعد (ساعت 15) بیرون می‌آید، همان شب در بیمارستان بستری و روز بعد (12 مرداد) حدود ساعت 14-15 ترخیصش می‌کنند و به خانه باز می‌گردد، سپس ساعت 16 تا 17 شکم‌درد می‌گیرد و حالت تهوع پیدا می‌کند، پس از تماس با بیمارستان و اعلام اینکه حال مریضمان اینطور شده، کادر بیمارستان، شماره پرستاری را به ما دادند، این پرستار برای معالجه به خانه دخترم رفته و سرمی را برایش وصل می‌کند اما مشخص نیست که آیا با نسخه پزشک بوده یا خیر.

وی افزود: این پرستار با مشورت پزشک جراح، به دخترم می‌گوید اگر تا فردا حالت بهتر نشد، به بیمارستان سیدالشهدایی بیا. فرزندم ساعت 4 و 5 بامداد (صبح روز بعد) آنقدر حالش به هم می‌خورد و دچار تنگی نفس می‌شود که مجدد به همان بیمارستان می‌رود، ساعت 7:30 صبح دکتر اورژانش دخترم را ویزیت کرده و پس از آن که احساس کرده  حال دخترم خوب نیست به پزشکش اطلاع می‌دهد و آزمایشی را برایش می‌نویسد.

آقای کاظمی ادامه داد: دخترم و همسرش برای انجام آزمایش به بیمارستان توحید سنندج می‌روند، گویا پانکراس( بیماری لوزالمعده) داشته و وقتی نتایج آزمایش را برای دکترش در بیمارستان سیدالشهدایی می‌برند، نگران شده و مجدد دخترم را روز جمعه 13 مردادماه به اتاق عمل می‌برند و تا ساعت 14-15 در اتاق عمل بوده که پس از ترخیص، فرزندم را به یک اتاق ساده بدون دستگاه پزشکی برده در حالی‌که باید مراقبت ویژه از دخترم می‌شد، همان شب نیز در بیمارستان بستری بود.

به گفته وی، روز شنبه 14 مرداد وقتی پزشکان اورژانش بیمارستان سیدالشهدایی حال و روز دخترم را می‌بینند به پزشکش زنگ می‌زنند و وقتی حالش را برای دکترش شرح می‌دهند، داد می‌زند و می‌گوید چرا دیشب اطلاع نداده‌اید که پرستار بیمارستان گفت دیشب دو بار تماس گرفتیم اما جواب ندادید. سپس خودش حضور پیدا می‌کند و وقتی می‌بیند دخترم حالش خوب نیست از بیمارستان کوثر سنندج پذیرش می‌گیرد.

انجام 3 جراحی در 3 روز!

کاظمی بیان کرد: روز شنبه 14 مرداد دخترم را از بیمارستان سیدالشهدایی به کوثر سنندج انتقال دادند و سپس برای سومین بار به اتاق عمل می‌برند، یعنی در طول سه روز سه بار عملش می‌کنند! بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از پزشکان به دلیل اهمال کاری پزشک در انجام عمل اولی، این اتفاقات بعدی برای دخترم پیش آمده است وگرنه فرزندم قبل از عمل تمام آزمایشات را گرفته و هیچ گونه مشکل و بیماری نداشته است.

وی مدعی شد: وقتی دخترم را به بیمارستان کوثر می‌برند، کار از کار گذشته بود و دخترم ریه و کبدش را از دست داد. البته هر انسان سالمی نیز در طول سه روز سه بار یک عمل را انجام دهد، این اتفاقات برایش پیش می‌آید. دخترم زیر 100 کیلو وزن داشت و سن و سالش هم پایین، وزنش هم به حدی نبود که نتواند کنترل یا کاهشش دهد، دکتر جراح می‌توانست راهنمایی‌ کند تا از جراحی منصرف شود نه اینکه فقط دنبال درآمدزایی باشد.

واریز 70 میلیون تومان به حساب شخص معرف پزشک!

وی در پاسخ به این سؤال که دکتر بابت انجام این عمل جراحی چقدر پول از دخترتان گرفته است؟ 70 میلیون تومان، جالب است پول هم به حساب بیمارستان سیدالشهدایی واریز نشده است، دو سه روز پس از مراجعه، یک نفر با دختر و همسرم تماس می‌گیرد و گفته که من از طرف دکتر زنگ می‌زنم و پول 70 میلیون تومان را به شماره حسابی که برایتان می‌فرستم واریز کنید! حساب، شخصی است و مستندات واریز پول هم موجود است.

کاظمی افزود: یک هزار تومانی به حساب بیمارستان سیدالشهدایی بابت انجام این عمل جراحی پول واریز نکرده‌ایم و 70 میلیون تومان به حساب فرد معرفی شده از طرف دکتر واریز شده است.

وی گفت: هدفم از رسانه‌ای کردن این ماجرا فقط این است که حق‌مان ضایع نشود و این‌گونه اتفاقات تلخ برای خانواده‌های دیگر تکرار نشود.

شکایت از پزشک بابت قصور پزشکی و تشکیل تیم 10 نفره پزشکی قانونی

پدر این خانم مرحومه با بیان اینکه بابت این قصور پزشکی شکایت کرده‌ام، گفت: پزشکی قانونی تیم 10 نفره برای بررسی این موضوع تشکیل داده و به جد پیگیر هستند. گرچه بدبینی نسبت به پزشکان زیاد است اما ایمان دارم که در مملکت و شهرمان انسان‌های با ایمان و درستکار زیادی وجود دارد که دغدغه واقعی مشکلات مردم را دارند و قطعاً نمی‌گذارند خون دخترم پایمال شود.

عادل کاظمی از بستگان این خانم نیز با ادعای اینکه بررسی‌ها حاکی از آن است که اتاق عمل بیمارستان سیدالشهدایی عفونی بوده و پزشک نیز لایه‌های زیرین را بخیه نکرده و به دلیل همین کم‌کاری‌ها خونریزی داخلی اتفاق افتاده است، گفت: البته هنوز نتیجه پزشکی قانونی نیامده و ما منتظر هستیم.

آزاد ماجدی، رئیس بیمارستان کوثر سنندج فوت این خانم را تأیید کرد اما از تشریح جزئیات بیشتر علت مرگ خودداری کرد.

بهرام کندائی مسئول روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز خبر فوت این خانم را تأیید کرد، اما درباره علت مرگ گفت: چنین مرگ‌هایی چون از حساسیت برخوردار است، مستلزم هماهنگی با حراست دانشگاه است که پس از مذاکره، مسئولان این حوزه نظرشان این بوده که ابتدا مصاحبه‌ای با پزشک معالج یا رئیس بیمارستان سیدالشهدایی انجام و سپس درباره علت مرگ و نحوه درمان پس از عمل جراحی، اظهارنظر شود.

پیگیری پزشکی قانونی

بهتاش خانی‌آباد، مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این ارتباط گفت: هفته گذشته جسد این خانم جوان که در بیمارستان سیدالشهدایی عمل جراحی انجام و سپس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل و فوت کرده بود، به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

وی گفت: علت فوت این خانم توسط همکاران در حال بررسی و جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بیمارستان سیدالشهدائی سنندج هفته گذشته به دلیل آنچه که مشکلات حقوقی عنوان شده است، تعطیل شد و تلاش برای گفت‌وگو با مسئولان این بیمارستان و کسب اطلاع از جزئیات بیشتر و انعکاس نظر مسئولان بیمارستان درباره این اتفاق به نتیجه نرسید./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.