کد خبر : 42032 / /
/

مرگ دردناک دختر ۱۹ ماهه هرمزگانی در یک سطل آب | ماجرای مرگ تلخ النا کوچولو

کودک ۱۹ ماهه سیریکی که اهل روستای سیریک بوده است در یک سطل آب جانش را از دست داده و مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان درباره علت مرگ دردناک النا کوچولو توضیح داده و درگذشتش را به خانواده تسلیت گفته است.

مرگ دردناک دختر ۱۹ ماهه هرمزگانی در یک سطل آب | ماجرای مرگ تلخ النا کوچولو

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک ضمن ابراز تاسف از درگذشت کودک ۱۹ ماهه سیریکی و همدردی با خانواده این کودک گفت: النا کودک ۱۹ ماهه اهل روستای سیریک که بدلیل افتادن در سطل آب جان خود را از دست داد، تکرار تراژدی تلخی از حوادث این چنینی در سال های گذشته بود.

دکتر مجتبی مهترپور صبح امروز با اشاره به اینکه تاکنون موارد مشابه ای در استان و شهرستان سیریک اتفاق افتاده و باعث مرگ کودکان شده است، از خانواده ها خواست تا خانه را برای کودکان خود ایمن کنند و از وسایلی که باعث بروز حوادث برای کودکان می شود استفاده نکنند.

فوت کودک ۱۹ ماهه سیریکی

وی با بیان اینکه این حادثه در روز دوشنبه اتفاق افتاد افزود: بعد از مشاهده این اتفاق، کودک را بلافاصله به بیمارستان سیریک و سپس به بیمارستان کودکان اعزام کردند که متاسفانه ساعت ۱۲ شب همانروز در بیمارستان کودکان فوت می کند.

دکتر مهترپور از شهروندان خواست در صورت داشتن کودکان زیر ۵ سال در خانه، از استفاده از هر گونه سطل ، تشت آب برای نگهداری آب، یا جمع آوری آب کولر خودداری کنند یا از سطل های درب دار استفاده کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک اضافه کرد: کودکان زیر ۵ سال را تنها در تشت آب، سطل آب یا در رودخانه و ساحل رها نکنید و مراقب کودکان باشید و در منزل در صورت داشتن حوض یا حوضچه و محل نگهداری آب، حتما از درپوش مناسب و حصارکشی برای جلوگیری از اتفاق های این چنینی آن استفاده شود.

مهترپور یادگیری مهارت های کمک های اولیه در مواجهه با موارد خفگی و انسداد راه هوایی توسط جسم خارجی توسط والدین را پیشنهاد کرد تا در صورت بروز حادثه ای، والدین تا رسیدن اورژانس و ارائه خدمات درمانی بتوانند به کودکان کمک های اورژانسی ارائه و از مرگ کودک جلوگیری کنند./رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.