کد خبر : 41944 / /
/

پیش فروش دو سوگلی لوکس سایپا استارت خورد | با 180 میلیون پیش پرداخت و ماهی 5 میلیون تومان چانگان بخرید + جزییات

پیش فروش ۲ خودروی چانگان وارداتی توسط شرکت سایپا کلید خورد.

پیش فروش دو سوگلی لوکس سایپا استارت خورد | با 180 میلیون پیش پرداخت و ماهی 5 میلیون تومان چانگان بخرید + جزییات

روز گذشته مجوز ترخیص خودرو‌های وارداتی چانگان که در گمرک غرب تهران دپو شده بود صادر شد و امروز سایپا شرایط ثبت نام چانگان CS ۳۵ پلاس در تیپ‌های ۲ و ۳ را اعلام کرد

سایپا قیمت نهایی چانگان وارداتی CS ۳۵ پلاس (تیپ‌های ۲ و ۳) را اعلام کرد. مدل این خودرو‌ها ۲۰۲۳ است.

لینک ثبت نام خودرو‌های وارداتی

متقاضیان ثبت نام خودرو‌های وارداتی سامانه یکپارچه که برای آن‌ها پیامک واریز وجه ارسال شده است، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش سایپا به آدرس https://saipa.iranecar.com/ مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.

چه کسانی می‌توانند در پیش فروش چانگان ۳۵+CS شرکت کنند؟

شرایط ثبت نام سایپا ویژه فروش فوری چانگان ۳۵+CS به شرح زیر است:

۱ -محدودیت کد ملی برای ثبت نام اعمال خواهد شد و هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرواست.

۲ -حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ۱۸ سال است.

۳ -متقاضی طی ۴۸ ماه گذشته ثبت نام و صدور فاکتور خودرو نزد خودروسازان نداشته باشد.

۴ -امکان ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک فعال انتظامی وجود ندارد.

۵ – امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود ندارد.

۶- چنانچه در هر یک از مراحل ثبت نام تا تحویل خودرو، مشخص شود اطلاعات متقاضی ناصحیح یا ناقص بوده، ثبت نام خودروی وارداتی چانگان باطل می‌شود.

۷- ثبت نام خودروی وارداتی سایپا صرفا ویژه متقاضیان خرید خودروی چانگان ۳۵+CS که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی نسبت به ثبت نام اولیه و انتخاب خودرو اقدام کردند، می‌باشد./اقتصاد آنلاین

چانگان CS۳۵ + مشخصات فنی، بررسی، آپشنها و مزایا

چانگان CS35 برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و به بازار عرضه شد و باتوجه به رتبه فروش بسیار خوب این خودرو در کشور چین که جایگاه نهم را به خود اختصاص داده بود.

به گزارش ایمنا شرکت سایپا به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران، از سال ۱۳۹۴ چانگان CS۳۵ را به بازار خودرو کشور معرفی کرد. CS۳۵ در ابتدا به صورت وارداتی توسط سایپا عرضه شد و سپس مونتاژ آن در این شرکت آغاز گردید. چانگان CS۳۵ در دو نمونه با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در بازار عرضه می‌شود.

محصولات چانگان در بخش طراحی ظاهری و فنی، وابستگی بسیاری به محصولات فورد دارند. چانگان افزون بر شانگهای، دو دفتر طراحی در تورین ایتالیا و میشیگان ایالات متحده آمریکا نیز تأسیس کرده است. این شرکت در میان چهار خودروساز بزرگ چین قرار دارد و محصولات آن فروش بالایی در چین و بازارهای صادراتی دارند. چانگان در سال ۹۴ با “سایپا” همکاری کرد. سایپا که افزون بر چانگان، همزمان به سراغ زوتی و برلیانس هم رفته بود، قصد داشت با در انحصار داشتن عرضه محصولات این سه برند چینی، بخش قابل توجه‌ای از بازار خودروهای متوسط ایران را به خود اختصاص دهد. “پارس خودرو” تولید انبوه محصولات برلیانس را بر عهده گرفت، زوتی به کارخانه بُن رو – سایپا رفت و چانگان هم به سایپای کاشان رسید.

از میان این سه شریک جدید سایپا، برلیانس بیش از آن دو مورد توجه سایپایی‌ها قرار داشت. تیراژ بالای تولید و تبلیغات فراوان، بخت را با برلیانس همراه کرد تا به یکی از پر فروش ترین خودروهای چینی بازار تبدیل شود. سپس در سال ۹۵، کراس اوور CS۳۵ روی خط تولید سایپا کاشان قرار گرفت. CS۳۵ های مونتاژی با استقبال خوبی از سوی بازار مواجه شدند، اما تعلل سایپا در افزایش تنوع محصولات چانگان، فرصت توسعه را از این برند با کیفیت چینی در ایران سلب کرد. سایپا بارها مدل‌های دیگر چانگان از جمله CS۷۵، CS۸۵، CS۹۵، بنی، ایدو الکتریکی و… را با خود به نمایشگاه‌های خودرو آورد، اما پای هیچکدام از آنها به کارخانه کاشان باز نشد. توقف عرضه سدان خوش آتیه ایدو نیز، CS۳۵ را به تنها محصول چانگان در ایران تبدیل کرد.

طراحی خارجی چانگان CS۳۵

کراس اوور جمع و جور CS۳۵، از سال ۲۰۱۳ به سبد محصولات چانگان اضافه شده است. این خودرو در کلاس مینی کراس اوورها جای می‌گیرد و از مهم‌ترین رقیبان داخلی آن می‌توان به ام وی ام X۲۲ و جک S۳ اشاره کرد. CS۳۵ کوچک‌ترین محصول چانگان نیست. چانگان در سال ۲۰۱۵ محصولی جدید به نام CS۱۵ معرفی کرد که رقیب خودروهایی همچون لیفان X۵۰ و دانگ فنگ H۳۰ کراس است.

تناسب طراحی CS۳۵ به گونه‌ای است که این خودرو را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهد. درست مانند رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ که از روی تصاویر، بزرگ‌تر از جثه واقعی خود به نظر می‌رسند. بسیاری چانگان CS۳۵ را رقیب خودروهای بزرگ‌تری همچون لیفان X۶۰ یا ام وی ام X۳۳ می‌دانند.

چراغ‌های جلو با انحنایی زیاد به سمت گل گیرها کشیده شده‌اند. بزرگ بودن چراغ‌ها نسبت به ابعاد بدنه، طراحی چینی خودرو را فریاد می‌زند. اما از سویی، جلوپنجره نیز با دو خط کرومی و نشان برجسته چانگان با ابعاد چراغ‌ها هماهنگی دارد. فلاپ مشکی رنگ سرتاسر بدنه دیده می‌شود و در قسمت سپر جلو با یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ همراه شده است. بالای پروژکتورهای جلو، یک ابرویی همرنگ با تزئینات نقره‌ای بدنه وجود دار. در نسخه‌های مونتاژی CS۳۵، یک جفت چراغ روشنایی روز هم به سپر جلو اضافه شده است.

در نمای کناری بدنه، خطوط روی در و حجم پردازی گل گیرها زیبا و منطقی هستند. نقطه تمایز شخصیت CS۳۵ با رقیب‌هایش، ادامه یافتن پروفیل پلاستیکی دور پنجره‌ها تا ستون C است که به نشان آبی رنگ چانگان مزین شده است. نصب ریل‌های سقفی نیز به سبک طراحی این کلاس از خودروها انجام گرفته است اما یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت طراحی نمای بیرونی CS۳۵، رینگ‌های بزرگ ۱۷٫۰ اینچی خودرو هستند که جذابیت بیشتری همراه دارد.

طراحی چراغ‌ها و تمام اجزا کامل و زیبا هستند، چانگان CS۳۵ در بحث طراحی و زیبایی، نمره قبولی را دریافت می‌کند.

طراحی داخلی چانگان CS۳۵

درون کابین CS۳۵، ترکیبی از طراحی‌های داخلی فورد و خودروهای آسیایی را می‌توانید مشاهده کنید. بخش عمده‌ای از داشبورد را پلاستیک مشکی تشکیل می‌دهد. پلاستیک‌های نیمه بالایی داشبورد، نرم و نیمه پایینی، خشک است. تزئینات نقره‌ای و چرم های مشکی صندلی‌ها و فرمان با دوخت قرمز، فضایی اسپرت و تا حدودی با کیفیت را به وجود آورده‌اند. اثری از نمایش گر لمسی روی کنسول دیده نمی‌شود و یک نمایش گر TFT کوچک، اطلاعات سیستم صوتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. کلیدهای سیستم صوتی خودرو در پایین نمایش گر و با اندکی زاویه قرار گرفته‌اند که این طرح جذابیت خاصی دارد.

خروجی برق ۱۲ ولت در چانگان CS۳۵ وجود دارد و در این قسمت افزون بر تعبیه فضای مناسب برای قرار دادن تلفن همراه یا وسایل دیگر، دو دست گیره هم به سبک طراحی کابین سوپر اسپرت‌ها دیده می‌شود. فرمان CS۳۵ ساده و خوش دست است و روکش چرمی آن جلوه اسپرتی به کابین داده است. نشان گره‌ای پشت فرمان از زیباترین بخش‌های طراحی داخلی چانگان هستند که با نور پردازی آبی آسمانی جلوه زیبایی در تاریکی شب دارند. فضای کابین برای سرنشینان جلو کافی است و ارتفاع زیاد سقف مشکلی برای نشستن افراد بلند قد ایجاد نمی‌کند. فضای ردیف دوم نیز برای نشستن دو بزرگسال مناسب است.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS۳۵ می‌توان به کیسه‌های هوای راننده، سرنشین و کناری، سان روف برقی، کروز کنترل، سیستم ضد سرقت، تنظیم شش جهتی دستی صندلی راننده، سنسور پارک عقب، چراغ‌های هالوژن جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، مه شکن جلو و عقب، چراغ روز و سنسور نور، زیر آرنجی سرنشینان جلو، تهویه مطبوع دستی، کامپیوتر سفر، آینه‌های تاشوی برقی، شش بلندگو و کمربندهای ایمنی مجهز به پیش کشنده اشاره کرد. امکانات رفاهی چانگان CS۳۵ در حد نیاز است، تنها نقطه ضعف فهرست آپشن های این خودرو در برابر رقیب‌ها، فقدان سیستم چند رسانه‌ای با نمایش گر لمسی و دوربین عقب است که البته این مورد را با هزینه جداگانه به صورت افتر مارکت از بازار می‌توان تهیه کرد.

سیستم فرمان برقی CS۳۵ از بهترین آپشن های این کراس اوور چینی محسوب می‌شود. سیستم فرمان برقی خلاف سیستم‌های هیدرولیک رایج، از نیروی موتور برای چرخاندن چرخ‌ها کمک نمی‌گیرد. بنابراین افزون بر نرمی بیش‌تر، راندمان پیشرانه نیز افزایش می‌یابد و مصرف سوخت در نهایت کم‌تر می‌شود.

ابعاد، وزن و ظرفیت چانگان

مشخصات فنی چانگان CS۳۵

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت چانگان، این خودروساز در سال ۲۰۱۱ موفق به توسعه‌ی فناوری جدیدی موسوم به BlueCore شده که مرتبط با قوای محرکه‌ی خودرو است. چانگان مدعی است که فناوری یادشده، بدون لطمه زدن به عملکرد کلی پیشرانه، میزان مصرف سوخت و انتشار گازهای آلاینده توسط آن را به ترتیب حدود ۲۰ و ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کند. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS۳۵ تولید می‌کند، معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. عملکرد سوپاپ‌ها نیز توسط سیستم DVVT یا سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، تنظیم می‌شود.

امکانات و تجهیزات چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ در بخش ایمنی علاوه بر ۴ کیسه هوای سرنشینان جلو و جانبی، از ترمزهای دیسکی بر روی چرخ‌های جلو و عقب مجهز به سیستم‌های ABS، EBD، ESP، TCS و HBA استفاده می‌کند که برای این خودرو در چنین سگمنتی قابل قبول به نظر می‌رسد. از دیگر امکانات و تجهیزات مهم چانگان CS۳۵ هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سانروف

کروز کنترل

ایموبلایزر

کامپیوتر اطلاعات سفر

روکش‌های چرمی صندلی‌ها

سنسور دنده عقب

چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع

زیر آرنجی مرکزی عقب

آینه‌های جانبی برقی مجهز به راهنما

کمربندهای ایمنی مجهز به پیش کشنده

در نهایت سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو

امنیت چانگان CS۳۵

مدل اتوماتیک چانگان CS۳۵ را به چهار کیسه‌ی هوا، شامل دو کیسه‌ی هوا برای سرنشین‌های جلو و دو کیسه‌ی هوای جانبی مجهز کرده است؛ اما مدل دستی این خودرو را تنها با دو کیسه‌ی هوای جلو عرضه می‌شود. از جمله قابلیت‌های ایمنی دیگر سی‌اس ۳۵ می‌توان به مواردی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، قلاب‌های ISOFIX برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

مدل دستی خودروی چانگان CS۳۵ توسط مؤسسه‌ی C-NCAP چین مورد آزمایش قرار گرفت و این خودرو در مجموع موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره در تست‌های تصادف شد که با توجه به رده‌ی قیمتی خودرو می‌توان عملکرد آن را در این بخش خوب توصیف کرد.

مزایا چانگان CS۳۵

گیربکس کارآمد

ایمنی بالا

طراحی زیبا

امکانات رفاهی متنوع

مصرف سوخت بهینه

معایب چانگان CS۳۵

خدمات پس از فروش ضعیف

فضای بار کم

پیشرانه ضعیف

متریال کم‌کیفیت

بازار دست‌دوم ضعیف

ارزش خرید چانگان CS۳۵

قیمت چانگان CS۳۵ در بازار چین از ۷۸ هزار یوان آغاز شده و بسته به سطح امکانات و تجهیزات مختلف تا ۹۲ هزار یوان نیز ادامه می‌یابد، بنابراین می‌توان گفت که CS۳۵ جز کراس اوورهای ارزان قیمت بازار چین محسوب می‌شود. با توجه به مزایا و معایب گفته شده و به خصوص خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف، نمی‌توان در بازار داخلی ارزش خرید چندان بالایی را برای چانگان CS۳۵ در نظر داشت.

قیمت چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ توسط گروه خودروسازی سایپا با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان روانه‌ی بازار می‌شود.

رقبای چانگان CS۳۵

اصلی‌ترین رقبای این خودرو در میان محصولات چینی را می‌توان خودروهایی مانند دانگ‌فنگ H۳۰ کراس، لیفان ایکس ۶۰، لیفان ایکس ۵۰ و ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس دانست؛ این خودروها به ترتیب توسط شرکت‌های ایران‌خودرو، کرمان‌موتور و مدیران خودرو تولید و عرضه می‌شوند.

اما در میان خودروهای غیر چینی، نزدیک‌ترین رقیب چانگان سی‌اس ۳۵ خودروی فرانسوی پژو ۲۰۰۸ است.

کلام پایانی

چانگان CS۳۵ با داشتن بسیاری از ویژگی‌های مناسب و مطلوب برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت و در عین حال اقتصادی و کم مصرف هستند بهترین گزینه است.

در بخش ایمنی نیز یک سرو گردن از رقبای خود بالاتر است و می‌تواند تا سال‌های سال در جاده‌ها با شما همراه باشد و شما را به دردسر نیاندازد.

 
طول ۴۱۶۰ میلیمتر
عرض ۱۸۱۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۷۰ میلیمتر
فاصله محوری ۲۵۶۰ میلیمتر
وزن ۱۲۹۰ کیلوگرم
رینگ و لاستیک جلو ۲۱۵/۵۰R۱۷
رینگ و لاستیک عقب

۲۱۵/۵۰R۱۷

مشخصات فنی چانگان CS۳۵

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۲۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۲۹۰ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) ۴۱۶۰ طول - ۱۸۱۰ عرض - ۱۶۷۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور ۲۵۶۰ میلیمتر

امکانات چانگان CS۳۵

ترمز و پایداری ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD
کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – مجموعاً ۴ کیسه هوا
سیستم صوتی سیستم صوتی مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و با قابلیت پخش MP۳ و پورت USB - مجهز به ۶ بلندگو
دیگر تجهیزات رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی – سانروف - کروز کنترل - مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) - کامپیوتر اطلاعات سفر - صندلی چرمی - قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت - سنسور پارک دنده عقب - هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان / قابلیت تنظیم ارتفاع - چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع - شیشه بالابر برقی - جلو و عقب - چراغ مه شکن عقب - زیر آرنجی مرکزی عقب - سیستم تهویه مطبوع - آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما - آینه‌های جانبی با قابلیت تا شو برقی - کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع - ریموت کنترل تا شو - قفل مرکزی - گرمکن شیشه عقب - چراغ مطالعه - ریموت کنترل - برف پاک کن عقب

تجهیزات

چانگان CS۳۵

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

مجهز به سیستم ضد سرقت، دارای قلاب‌های ISOFIX

کیسه هوا

۴ عدد

سیستم ترمز

ترمزهای جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی، ABS، EBD و BAS

 
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.