کد خبر : 4172 / /
/

کنایه یک اصولگرا به شورای نگهبان+جزئیات بیشتر

کنشگر سیاسی اصولگرا با مشاجره دانستن مناظره نخست کاندیداهای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: لازم بود شورای نگهبان بیش از این چیزی که دقت کرده، کاندیداها را حذف می‌کرد؛ چراکه این کاندیداها در شأن جایگاه ریاست‌جمهوری نیستند.

کنایه یک اصولگرا به شورای نگهبان+جزئیات بیشتر

 

 

 

 

احمد کریمی اصفهانی کنشگر سیاسی اصول‌گرا در گفت‌وگو با ایلنا درباره مناظره نخست کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این مناظره هیچ شباهتی به مناظره سازنده نداشت؛ مناظره‌ای برای مردم مهم است که بتواند روشنگری کند و کاندیداها برنامه‌هایشان را در آن ارائه دهند تا مخاطب خودشان را به تصمیم برسانند و آنها بتوانند به بهترین و شایسته‌ترین برنامه رای دهند.

وی افزود: چیزی که برگزار شد مناظره نبود بلکه یک مشاجره بود؛  کاندیداها در نظام جمهوری اسلامی که شان آن خیلی بالاتر از این حرف‌ها است باید به خاطر خدا کار کنند، ما چنین رفتاری می‌شود؛ فقط می‌توانم بگویم که متاسفم و شاید لازم بود که شورای نگهبان پیش از این چیزی که دقت کرده، حذف می‌کرد؛ بیشترین چیزی که مد نظر می‌آید این است که جایگاه ریاست جمهوری این نیست که این افراد بخواهند کاندیدای آن شوند.

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه امیدوارم در مراحل بعد اینگونه که برگزار شد نباشد،‌ باید کسانی که بر مناظرات نظارت دارند از قبل چارچوب‌های مناظره را مشخص کنند و تنبیهی وجود داشته باشد؛ به طور مثال افراد برای اینکه در مناظره دوم شرکت کنند به این بستگی داشته باشد که چقدر می‌توانند روشنگری کند؛ مناظره را برای این گذاشته‌اند تا مردم با نگاه کاندیداهاشان آشنا شوند اما در این مناظره چنین نشد و هیچکس نتوانست تصمیمی درباره  کاندیدا بگیرد تا وقتی می‌خواهد پای صندوق رای برود به چه کسی رای دهد. فقط می‌توانم بگویم متاسف هستم.

وی درباره آرایش سیاسی دو به پنج کاندیدا‌ که در مناظرات مطرح شد، اظهار داشت: در بخشی از مناظره‌ همین مسئله مطرح بود؛ فرصتی برای مناظره فراهم شده، چه برای کسی که در رقابت می‌ماند و چه کسی که کنار می‌رود؛ اگر آنها بتواند برنامه‌ها کمکی کنند حتی در مرحله آخر هم کنار بروند می‌تواند مفید باشد، اما اگر قرار باشد مناظرات به سمتی که در مناظره اول بود برود، درست نیست.

کریمی اصفهانی افزود: آنقدر جایگاه افراد بالا رفته و استعداد دارند که برای کاندیدای ریاست جمهوری فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد اما به جای اینکه بنشینند گفت‌و‌گو کنند و برای جذب آرا مخاطبان بتوانند با هم صحبت کنند، به این تقسیم بندی‌ها روی می‌آورند؛ اصل آن غلط است. 

وی تصریح کرد: اصل این است که اینها همه باید برای سربلندی نظام جمهوری اسلامی که ۴۳ سال روی پای خودش ایستاده کار کنند و باید بهتر از اینها صحبت کنند؛‌ کم کم باید اصلاح‌طلب و اصولگرا را کنار بگذاریم و به واقعیت‌ها فکر کنیم؛ واقعیت این است با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف توانست قد علم کرده و پیشرفت کند، کاندیداهایش باید غیر از چیزی که امروز مشاجره کردند باشند. باید به جای مشاجره برای سربلندی جمهوری اسلامی تلاش کنند اما فقط برای جذب آرا صحبت کردند و این شأن کاندیدای ریاست جمهوری نیست.

منبع:ایلنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.