کد خبر : 40678 / /
/

خبر مهم برای کنکوری ها | اعلام جزییات جدید درباره برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

با آغاز فرایند برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲، داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی، انسانی و هنر صبح و عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه و داوطلبان گروه‌های تجربی و زبان نیز صبح و عصر پنجشنبه ۱۵ تیرماه در عرض دو روز برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

خبر مهم برای کنکوری ها | اعلام جزییات جدید درباره برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه فرعی کنکور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

بطورکلی یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که زنان ۶۸۷ هزار و ۴۲۰ داوطلب( ۶۱ درصد) و مردان نیز ۴۳۲ هزار و ۱۶ داوطلب (۳۹ درصد) را تشکیل داده‌اند.

تعداد ۲۴۰ داوطلب نیز در خارج از کشور در نوبت دوم کنکور امسال ثبت نام کردند که ۱۴۵ نفر آنها مرد و ۹۵ نفر نیز زن هستند

کنکور گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر برگزار می‌شود و داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز در عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه به رقابت می‌پردازند. همچنین داوطلبان دو گروه آزمایشی تجربی و زبان نیز روز ۱۵ تیر ماه آزمون خود را برگزار می‌کنند به این ترتیب که داوطلبان گروه آزمایشی تجربی صبح و داوطلبان گروه آزمایشی زبان نیز در عصر پنجشنبه به رقابت خواهند پرداخت.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ اواخر مرداد انجام می‌گیرد و فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز نیمه دوم شهریور امسال اعلام می‌شود./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.