کد خبر : 39401 / /
/

یارانه نقدی | یارانه نقدی رئیسی | یارانه نقدی دهک های پایین

خبر خوش برای یارانه نقدی بگیران | مرحله دوم افزایش یارانه نقدی این دهک ها

بر اساس اعلام دولت در خصوص افزایش یارانه طرح کالابرگ الکترونیک، سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

خبر خوش برای یارانه نقدی بگیران | مرحله دوم افزایش یارانه نقدی این دهک ها

یارانه نقدی | وزیر تعاون،کار رفاه اجتماعی از افزایش ۸۰ هزار تومانی مبلغ یارانه نقدی کالابرگ الکترونیک خبر داد و اعلام کرد این طرح از هفته آینده اجرا می‌شود و همه یارانه‌بگیران یا هر عضو از خانواده‌هایشان که ۴۰۰ هزار تومان دریافت یارانه نقدی دارند، در صورت استفاده و خرید کالابرگ الکترونیکی مبلغ یارانه نقدی آنها به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

بر اساس اعلام دولت در خصوص افزایش یارانه طرح کالابرگ الکترونیک، سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بر اساس این اطلاعیه، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی،  ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی‌شود و همه کارت‌های بانکی به‌‌نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات(ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیک است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملّی اعتبار «شما» و یا شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی خواهد شد./اقتصادآنلاین

یارانه نقدی

تاریخ افزایش یارانه نقدی در قالب کالابرگ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزهای گذشته از افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده بود. حالا، وزارتخانه متبوع او با صدور اطلاعیه‌ای، تاریخ اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی را ۱۳ خرداد اعلام کرده است. اما کدام خانوارها مشمول افزایش یارانه در این مرحله می‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دو روز پیش اعلام کرد که یارانه خانوارهای مشمول دهک‌های کم‌برخوردار در صورتی که به جای دریافت نقدی آن، از کالابرگ استفاده کنند (حداقل ۷۰ درصد مبلغ را کالا بخرند)، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. به این معنا که برای مثال، مشمولان یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در صورت بهره‌مندی از کالابرگ می‌توانند معادل ۴۸۰ هزار تومان را دریافت کنند. حالا وزارتخانه تحت مدیریت او با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این طرح از روز شنبه، ۱۳ خرداد اجرایی می‌شود.

این اطلاعیه، هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را «حمایت دولت مردمی از اقشار کم درآمد» دانسته است.

بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه اعتباری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند، استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

در این طرح کارت جدیدی صادر نمی ‌شود و همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

شش فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی طرح، تحت پوشش قرار می‌گیرند که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع‌رسانی می‌شود.

یارانه نقدی

یارانه نقدی بهتر است یا کالابرگ؟

با وجود ایراداتی که کارشناسان به یارانه نقدی می‌گیرند، مشکلات معیشتی برخی از اقشار را به این نتیجه رسانده است که دریافت این نوع یارانه بهتر از کالابرگ است. آنها خواهان حل مشکلات اقتصادی به جای ارائه چنین طرح‌هایی هستند.

– «اینا فقط دوست دارن مردم زیر فشار باشن اگه عرضه دارین جلوی گرونی رو بگیرین نه اینکه هر روز حرفی میزنین فرداش همه چی دوبله میشه. این همه منابع داریم ولی بیشتر مردم فقیر هستن اخه معلوم نیس این مسولین چیکار میکنن سیر رو چه غم گرسنه هستش ..شما که یارانه میدین ده برابر از مردم میگیرین ..کلابرگ بدردمردم نمیخوره ..شما دلسوز مردم نیستین.»

– «اگه میتونین یارانه رو بیشتر کنین تا مردم توفقر نباشن، هرچن اگه یارانه رو بالا ببرین …فرداش قیمتهارو بالا میبرین …فکر مردم باشین.»

– «چه ۲۰ درصد چه ۱۰۰ درصد افزایش به درد ما نمیخوره چون قرارنیست کالاخریداری کنیم. صاحبخونه اجاره میخواد بچه لباس میخواد بانک قسط میخواد نه کالا. پس شرط گذاشتن بی فایدس.»

– «لطفا نقدی بدین کالابرگ بدرد نمیخوره، نقدی بیشتر نیاز میشه، اخه ما کرایه خونه باهاش میدیم مگه صاحب خونه حالیش میشه که نداری یا عقب بیفتی.»

– «اصلا طرح خوبی نیست و شکست میخوره.با این همه تورم بالا وآلا ۲۰درصد افزایش خیلی خیلی ناچیزه.اصلا درست نیست که مبلغو به شرط خرید و استفاده کالابرگ باشه.باید برا نقدی هم استفاده بشه مردم هزار تا مشکل دارن .نمیشه که دولت اجناسشو به مردم تحمیل کنه برا اینکه جیب خودشو پر کنه.»

یارانه نقدی | صدور کالا برگ الکترونیکی برای مددجویان امداد برای خرید ۱۱ قلم کالا

‍ مدیرکل کمیته امداد ایلام از طرح صدور کالا برگ الکترونیک برای مددجویان  دهکهای یک تا سه درآمدی این نهاد و اجرای آن از هفته آینده خبر داد.

«رضا طاهری» در گفت وگو با  ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی انجام می گیرد و  از طریق این کالابرگ مددجویان می توان نسبت به تهیه ۱۱ قلم کالاهای ضروری اقدام کنند.

وی افزود: در این طرح یارانه  اعتباری خانوارهای دهکهای درآمدی 1- 2 و 3 مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی،  ۲۰ درصد افزایش می یابد که شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است.

طاهری ادامه داد: همچنین خانوارها می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه از اعتبار خود استفاده کنند و استفاده از این طرح برای همه مشمولین، اختیاری است.

وی ادامه گفت: در این طرح کارت جدیدی صادر نمی شود و همه کارت های بانکی به نام سرپرست خانوار قابل استفاده است.

 مدیرکل کمیته امداد ایلام تصریح کرد: شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است و تعداد ۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

طاهری تاکید کرد: همه خانوارهای مشمول طرح می توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند .

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.