کد خبر : 38757 / /
/

وام بازنشستگان | وام بازنشستگان 20 میلیونی | وام بازنشستگان تامین اجتماعی

اطلاعیه 30 اردیبهشت از واریزی جدید در خرداد ماه به جیب بازنشستگان | افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه ثبت‌نام از بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام آغاز خواهد شد.

اطلاعیه 30 اردیبهشت از واریزی جدید در خرداد ماه به جیب بازنشستگان | افزایش وام بازنشستگان تأمین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان

وام بازنشستگان | معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگانتامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه ثبت‌نام از بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام بازنشستگانآغاز خواهد شد.در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند .اطلاعات مهم و جدید درباره وام بازنشستگان را در ادامه بخوانید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد و گفت: از خردادماه ثبت‌نام از بازنشستگان توسط کانون‌های بازنشستگی برای دریافت وام آغاز خواهد شد.

احمد اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد: طی سنوات گذشته این سازمان بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون این وام را به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

اسفندیاری تصریح کرد: سال گذشته مبلغ 12 میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته امسال این رقم افزایش پیدا کرده است.

وی در خصوص میزان افزایش وام قرض‌الحسنه بازنشستگان گفت: میزان رقم وام قرض الحسنه به بازنشستگان به 20  میلیون تومان افزایش یافته است.

اسفندیاری درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تصریح کرد: بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام و در نهایت دریافت وام 20 میلیون تومانی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: از خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام 20 میلیون تومانی از سوی کانون‌های بازنشستگی انجام خواهد شد و در نهایت پس از طی مراحل قانونی این وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تامین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است 500 هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات اشاره شده بهره ببرند.

اسفندیاری اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هر ماه تعدادی از بازنشستگان در هر استان و شهرستان از این وام استفاده خواهند کرد./تسنیم

وام بازنشستگان

شرایط وام بازنشستگان

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی ثبت‌نام کنند.

بر اساس این گزارش همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سامانه متمرکز ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که هر یک از بازنشستگان تأمین‌اجتماعی می‌توانند شخصاً و بدون نیاز به مراجعه حضوری، برای دریافت وام قرض‌الحسنه ۱۲ میلیون تومانی در این سامانه ثبت‌نام کنند، از ساعت ۱۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن لغایت ۳۰ بهمن، از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در دسترس قرار گرفت.

طبق گفته سازمان تامین اجتماعی تنها بازنشستگانی می‌توانند نسبت به دریافت این وام درخواست دهند که سن آن‌ها حداقل ۵۰ و حداکثر ۷۸ سال است، دارای حداقل دو فرزند تحت‌تکفل هستند، طی دو سال گذشته از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده نکرده‌اند، امکان اخذ کسر اقساط معوق براساس شرایط حقوقی و دارای حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند.

در این میان دو بند حداقل سن 50 تا 78 سال و دو فرزند تحت تکفل است که شبهه برانگیخته‌است، مطابق با قانون هریک از فرزندان تا سنی خاص تحت تکفل پدر و مادر خود هستند و والدین مسئولیت نگهداری از فرزندان را برعهده دارند. بر اساس آنچه در قانون آمده فرزندان دختر تاپیش از ازدواج و به شرط این که شاغل نباشند تحت تکفل والدین خود هستند. همچینن فرزندان پسر تا۲۲ سالگی به شرط عدم اشتغال به کارمی‌توانند از مزایای دفترچه درمانی برخوردار شوند./ صداوسیما

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، اعم از ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی یا ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند. به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با این شرایط، توضیحات لازم آورده شده است.

متقاضیان، می بایست حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت نمایند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲یا همن وام ضروروی، الزامی می باشد.

شرایط سنی مستمری بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری بگیران، می بایست فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

بازنشستگان متقاضی ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری می بایست در طی سه سال گذشته، از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه نموده است، استفاده نکرده باشند.

مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده که به محض اطلاع رسانی، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد.

هنگام ثبت نام، می بایست شماره تلفن همراه، به نام متقاضی دریافت کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

افرادی که قصد استفاده از خدمات سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را دارند، می توانند از طریق مراجعه به سامانه kanoone-ali.ir، برای بهره مندی از خدمات این کانون، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.