کد خبر : 38326 / /
/

اگر دنبال وام مسکن دولتی هستید ؛ بخوانید | سورپرایز اول سالی برای ساخت مسکن | وام ساخت مسکن چقدر شد؟

وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

اگر دنبال وام مسکن دولتی هستید ؛ بخوانید | سورپرایز اول سالی برای ساخت مسکن | وام ساخت مسکن چقدر شد؟

 مهرداد بذرپاش در توییتر اعلام کرد: امروز در شورای پول و اعتبار، تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

پیش از این سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن ۴۵۰ میلیون تومان بود که در برخی مناطق بانک‌ها مبلغی کمتر از این سقف را پرداخت می‌کردند. با وجود این، از سال گذشته با توجه به نوسانات نرخ مصالح ساختمانی، پیشنهاداتی برای افزایش سقف وام ساخت مسکن ارایه شده بود که در نهایت این پیشنهادات در شورای پول و اعتبار بررسی شده و سقف تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت./ ایسنا

میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای برخی دهک ها کاهش می یابد

مشاور وزیر راه گفت: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن را برای دهک های یک تا سه کاهش و به صورت پلکانی کند.

سید جواد سادات گفت: در حوزه مسکن کارگری تاکنون وزارت راه وشهرسازی اقدامات بسیار خوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته مشاور وزیر راه وشهرسازی، طبق قرارداد و قانون جهش تولید مسکن برای کارگرانی که فرم ج آنها سبز باشد از طریق اراضی که دستگاه ها و شرکت های بزرگ خدماتی معرفی می کنند، اقدام به ساخت مسکن می کنیم.

او اضافه کرد: ساخت مسکن برای کارکنان بخش های صنعتی اصلی ترین و مهم ترین وظیفه وزارت راه وشهرسازی است و لیست اقدامات و پیشرفت های واحدهای مسکونی هم در این حوزه مشخص است.

سادات گفت: در طرح نهضت ملی مسکن از دو سال گذشته ثبت نام متقاضیان و پالایش آنها انجام شد و در حال حاضر عملیات اجرایی در بسیاری از بخش ها آغاز شده است.

او تاکید کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای دهک های یک تا سه کاهش و به صورت پلکانی تسهیلات را برای آنها کمتر کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای دهک های ۴ تا ۸ طبق قانون شورای عالی پول نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳ درصد رسیده که وزارت راه و شهرسازی در این دوره سعی کرده فشار میزان اقساط را برای دهک های یک تا سه کاهش دهد./ باشگاه خبرنگاران

 سرپرست بانک مسکن شرایط پرداخت وام مسکن جوانان در سال 1402 را تشریح کرد.

وام مسکن جوانان افزایشی شد

علی عسکری با بیان اینکه سقف وام مسکن جوانان برای افتتاح کنندگان در سال 1402 افزایش یافته است، اظهار کرد: سقف تسهیلات اعطایی برای افتتاح کنندگان سال 1402 و در مناطق مختلف کشور و متناسب با مبلغ واریزی با تغییراتی همراه شده است که این مبلغ در سال پنجم در شهر تهران 16 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 14 میلیارد ریال و در سایر مناطق 12 میلیارد ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: سقف تسهیلات متعلقه بعد از گذشت 15 سال تمام در شهر تهران 40 میلیارد ریال، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت، 34 میلیارد ریال و در سایر مناطق 28 میلیارد ریال خواهد بود.

وی گفت: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در تمام مناطق جغرافیایی کشور 8 میلیون ریال است و درصورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید براساس دستورالعمل های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

پیش از این و در سال 1401 با موافقت بانک مرکزی حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای وام مسکن جوانان از 200 به 400 هزار تومان و سقف تسهیلات حساب مذکور از 1 میلیارد تومان، 850 و 700 میلیون تومان تعیین شده برای سال 1400 به مبالغ 2، 1.7 و 1.4 میلیارد تومان در سال 1401 به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال 1401 افزایش یافت.

در زمان حاضر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران به حدود 60 میلیون تومان رسیده و وام 4 میلیارد تومانی می‌توان حدود 66 متر واحد مسکونی خریداری کرد. البته به این شرط که در سال 1417 متوسط قیمت مسکن ثابت بماند! با توجه به این مسئله به‌نظر نمی‌رسد برنامه جدید بانک مسکن برای افزایش سقف وام تاثیر چندانی در قدرت خرید "جوانان" نداشته باشد./رکنا

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.