کد خبر : 38100 / /
/

قیمت‌ خودرو به اسفند ماه پارسال برگشت | جدیدترین وضعیت قیمت خودرو

در راستای اجرای سیاست‌های خودرویی و رشد تولید ۳۹ درصدی در سال گذشته و حدود ۵۰ درصدی در فروردین امسال‌ و شدت گرفتن تحویل خودروها، همچنان شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار هستیم؛ به طوری که مقایسه نرخ‌ها حاکی از بازگشت قیمت‌ها به نیمه نخست اسفند گذشته است.

قیمت‌ خودرو به اسفند ماه پارسال برگشت | جدیدترین وضعیت قیمت خودرو

بررسی قیمت انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و خارجی در روز جاری (پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت) حاکی از کاهش و ریزش قیمت هاست. در این زمینه به نظر می رسد افزایش عرضه خودروهای داخلی از سوی خودروسازان که از اوایل سال جاری شدت گرفته است، بر این مساله و افت قیمت ها تاثیرگذار شده و شاهد بازگشت قیمت ها به نیمه نخست اسفندماه ۱۴۰۱ هستیم.

امروز در گروه ایران خودرو، هر دستگاه سورن پلاس تیپ یک با افت ۱۹ میلیون تومانی نسبت به دیروز به ۵۹۳ میلیون تومان، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با کاهش ۱۳ میلیون تومانی به ۹۵۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC با افت ۱۹ میلیون تومانی به ۸۶۶ میلیون تومان، هایما اس۸ با کاهش ۲۵ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان و پیکاپ فوتون بنزینی اتوماتیک با کاهش ۴۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد.

در گروه سایپا نیز هر دستگاه کوئیک R با کاهش هفت میلیون تومانی به ۳۷۹ میلیون تومان، کوئیک R پلاس اتوماتیک با هفت میلیون تومان افت به ۴۸۲ میلیون تومان، شاهین با کاهش هفت میلیون تومانی به ۶۲۹ میلیون تومان و ساینا S با افت پنج میلیون تومانی به ۳۸۲ میلیون تومان ارزشگذاری شد.

در دسته مونتاژی ها نیز چری آریزو ۶ توربوشارژ پرو افت ۴۰ میلیون تومانی تجربه کرد و به یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان رسید. تیگو ۷ پرو کاهش ۴۰ میلیون تومانی داشت و به یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان رسید، فونیکس تیگو ۸ پرومکس با کاهش ۴۰ میلیون تومانی به سه میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد و هر دستگاه فونیکس FX اکسلنت با افت فاحش ۷۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان رسید.

همچنین هر دستگاه جک J۴ آپشنال در روز جاری افت ۳۰ میلیون تومانی تجربه کرد و به ۹۰۰ میلیون تومان رسید. کی ام سی K۷ کاهش ۳۰ میلیون تومانی داشت و به ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان قیمتگذاری شد. دیگنیتی پرستیژ با کاهش ۶۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان رسید. فیدیلیتی هفت نفره کاهش ۳۰ میلیون تومانی داشت و به ۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد و همچنین لاماری با افت ۳۰ میلیون تومانی به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

به نظر می رسد با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه، خودرو از کالای سرمایه ای خارج شود و فروشندگان این بازار زیاد شوند./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.