کد خبر : 38061 / /
/

خبر خوش برای متقاضیان خودرو | شرایط فروش اقساطی پرطرفدارهای کرمان موتور | یک ساله صاحب خودرو لوکس شوید

شرایط فروش لیزینگی کرمان موتور در اطلاعیه‌ای جدید منتشر شد. در این مرحله قرار است 4 محصول کرمان موتور به صورت لیزینگی در اختیار خریداران خودرو قرار گیرد.

خبر خوش برای متقاضیان خودرو | شرایط فروش اقساطی پرطرفدارهای کرمان موتور | یک ساله صاحب خودرو لوکس شوید

شرکت واسپاری کرمان موتور اطلاعیه جدیدی درباره فروش محصولات خود به صورت لیزینگی اعلام کرد.

در این مرحله از فروش قرار است چهار محصول پرطرفدار شرکت خودروسازی کرمان موتور به صورت لیزینگی به فروش برسد.

جک j4 با قیمت مصوب یک میلیارد و 150 میلیون تومان و با اقساط 12 یا 24 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

جک s3 با قیمت یک میلیارد و 480 میلیون تومان، جک s5 فیس لیفت با قیمت یک میلیارد و 980 میلیون تومان و وانت پیکاپ mt t8 با قیمت 2 میلیارد و 340 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

در این طرح زمان تحویل خودروها 10 روز تا یک ماه به نسبت موجودی کارخانه اعلام شده و تمام خودروها با مدل 1402 عرضه می‌شوند.

مدت اقساط برای لیزینگ این چهار محصول کرمان موتور 12 ماهه و 24 ماهه در نظر گرفته شده است.

کرمان موتور

فروش نقدی کرمان موتور خارج از سامانه یکپارچه

 شرایط فروش نقدی پیکاپ KMC T8 با تحویل 90 روز کاری از امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه از سوی کرمان موتو آغاز شد.

این طرح از روز امروز 11 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه دارد و فروش به صورت نقدی با قیمت یک میلیارد و 650 میلیون تومان و در یک مرحله از خریدار دریافت خواهد شد‌.

 در این طرح، سود مشارکت و یا انصراف برای وجه پرداختی مشتری پیش بینی نشده اما درصورت تاخیر در تحویل، 3درصد جریمه تاخیر بصورت ماهانه متوجه شرکت خواهد بود. ثبت‌نام نیز بصورت اینترنتی خواهد بود و خودروها در رنگ های سفید،مشکی، قرمز و آبی عرضه خواهد شد./ تسنیم

پیش‌دستی مونتاژکاران در بالابردن قیمت خودرو

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا، حال نوبت تغییر قیمت خودروهای مونتاژی رسیده است. این نخستین‌باری است که شورای رقابت به بحث قیمت محصولات خودروسازان خصوصی وارد می‌شود.

پیش از این شورای رقابت اعلام کرده بود که احتمال دارد قیمت خودروهای مونتاژی با تغییر چندانی همراه نشوند و حتی در برخی از موارد کاهش قیمت اعمال شود. اما جزئیات بیشتری، مانند درصد یا زمان تغییر قیمت محصولات مونتاژکاران منتشر نشد.

ظهر امروز اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت در گفتگویی اعلام کرد: فعلاً در حال محاسبه هستیم، اما به احتمال زیاد عصر امروز قیمت خودروهای مونتاژی نهایی و اعلام خواهد شد و در صورت عدم دستیابی به نتیجه نهایی، قیمت‌ها هفته آینده اعلام می‌شوند.

اما همچنان خبری از اعلام قیمت‌های جدید نیست. روابط عمومی شورای رقابت در پاسخ به پیگیری‌های تجارت‌نیوز گفت: به احتمال 99 درصد قیمت‌های جدید امروز اعلام نشود.

پیش‌دستی مونتاژکاران در بالابردن قیمت خودرو

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که خودروسازان طی روزهای گذشته فهرست‌ قیمت‌های جدید محصولات خود را منتشر کردند که افزایش قیمت قابل توجهی را به همراه داشت. اما آیا این بدان معناست که خودروسازان خصوصی قرار است در دو مرتبه قیمت محصولات خود را افزایش دهند؟

سپهر دادجوی توکلی، روابط عمومی شورای رقابت، به تجارت‌نیوز گفت: قیمت‌های جدید نیز صرفا بالاتر از قیمت‌های قبلی نیستند. اما اعلام قیمت‌های جدید توسط مونتاژکاران ارتباطی با شورای رقابت ندارد و شورا دستورالعملی را جدای از این افزایش قیمت‌ها اعلام می‌کند.

طبق اظهارنظر این مسئول شورای رقابت، به نظر می‌رسد خودروسازان خصوصی به نوعی در برابر احتمال کاهش قیمت‌ها پیش‌دستی کرده‌اند. البته احتمال کاهش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت پایین است و به احتمال زیاد محصولات مونتاژی کشور در سال جاری با دو مرتبه افزایش قیمت همراه می‌شوند.

قیمت خودروهای مونتاژی

به نظر می‌رسد خودروهای مونتاژی در بازار آزاد تحت تاثیر این افزایش قیمت، رشد مجددی را در قیمت‌ها تجربه کند. اما این مساله که احتمال افزایش دوباره قیمت خودروهای مونتاژی در سال جاری وجود دارد، موج مجدد گرانی را در پی دارد.

کدام خودروها افزایش قیمت داشتند؟

حال این مساله مطرح می‌شود که کدام شرکت‌ها خودروهای مونتاژی خود را با افزایش قیمت همراه کردند؟ تا امروز مدیران خودرو و کرمان موتور لیست قیمت‌های جدید خود را اعلام کرده‌اند که طبق جدول زیر است.

قیمت خودروهای مونتاژی

طی روزهای گذشته خودروسازانی، مانند مدیران خودرو و کرمان موتور قیمت محصولات خود را افزایش دادند. در این میان، KMC T8 بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد و با رشد 565 میلیون تومانی، به یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسید.

خودروی تیگو 8 پرومکس نیز تنها 10 میلیون تومان رشد قیمت داشت و نرخ کارخانه‌ای این خودرو به قیمت دو میلیارد و 630 میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای مونتاژی امروز اعلام می‌شود؟

سخنگوی شورای رقابت گفت: امروز جلسه شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو‌های مونتاژی برگزار خواهد شد.

شجاعی سخنگوی شورای رقابت در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو‌های مونتاژی گفت: امروز جلسه شورای رقابت در خصوص قیمت خودرو‌های مونتاژی برگزار خواهد شد.

او گفت: در واقع اطلاعات از سمت وزارت صمت و سازمان حمایت باید اعلام شود و باتوجه به طولانی بود جلسه امروز معلوم نیست قیمت خودرو‌های مونتاژی اعلام شود، ولی در حال حاضر چیزی مشخص نیست شاید اعلام گردید.

سخنگوی شورای رقابت گفت: قیمت‌ها باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی شود، اما در حال حاضر قیمت‌ها از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است.

شجاعی گفت: در واقع اعلام قیمت به دست وزارت صمت است، اگر قیمت‌ها اعلام نشود شورای رقابت قیمت را به خود کارخانه‌های خودرو سازی اعلام می‌کند.

 خیز نمایندگی‌ها برای گرانی خودرو‌های مونتاژی

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: انحصار در بازار خودرو‌های مونتاژی بیشتر شده و به دنبال گرانی خودرو‌های داخلی، شرکت‌های مونتاژی‌ خودرو نیز برای رسیدن به سقف افزایش قیمت در برابر تقاضای بازار، مقاومت کرده و محصولی به دست مشتری نمی‌رسانند.

توقف فروش خودروهای مونتاژی‌

اقتصاد۲۴- قیمت سرسام آور خودرو‌های خارجی مونتاژی در بازار خودرو در پی ادامه گرانی خودرو‌های تولید داخل، وضعیت قیمت خودرو در بازار را بحرانی‌تر کرده است.

در سال‌های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات، خودرو‌های خارجی و مونتاژی داخل توانسته‌اند بازار را به دست بگیرند و برخی شرکت‌های خصوصی نیز از این موقعیت سوءاستفاده کرده و محصولات را به صورت انحصاری و با قیمت بالا عرضه می‌کنند.

به گزارش اقتصاد ۲۴، در بازه ممنوعیت واردات، بازار خودرو‌های مونتاژی انحصاری شد و کم کم زمینه برای حضور بیشتر و پررنگ‌تر خودرو‌های مونتاژ شده توسط شرکت‌های خصوصی در بازار نیز فراهم شد تا جایی که امروز برای خرید یک خودروی مونتاژی آن هم با کیفیت پایین باید در صف انتظار آن هم با پرداخت میلیاردی قرار بگیرند؛ خودرو‌هایی که عمدتاً چینی هستند و در مقایسه با قیمت‌های اعلامی در بازار کشور سازنده، با اختلاف چند برابری به دست مصرف کننده ایرانی می‌رسند.

حالا قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی از همان اولین روز‌های سال جاری ترمز برید و نگرانی متقاضیان این محصولات را نسبت به سال گذشته بیشتر کرد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین با نوساناتی همراه شد به طوری که قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت؛ اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در حالی که قیمت خودرو از سال گذشته تا امروز همچنان درحال صعود است؛ خودرو‌های داخلی تحت تاثیر افزایش قیمت خودرو‌های کارخانه‌ای درحال افزایش هستند، اما در این میان خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز با افزایش قیمت همراه شدند.

در این هیاهو شورای رقابت به درخواست خودروسازان جواب مثبت داد و نرخ محصولات دو خودروساز بزرگ کشور علی‌رغم مخالفت‌های صوری از سوی وزارت صمت، افزایش پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد ۲۴، حالا قیمت جدید خودرو در سال ۱۴۰۲ توسط وزارت صمت و شورای رقابت چند روزی است که اعلام شده است، ولی هنوز خبری از اعلام قیمت خودرو‌های مونتاژی نیست.

از این رو به دنبال تعلل در اعلام قیمت جدید خودرو‌های مونتاژی، نمایندگی‌های فروش در حال حاضر هیچ فروشی ندارند و تا اعلام قیمت‌ها از فروش خودرو‌های مونتاژی جلوگیری می‌کنند.

این سیاست عدم فروش خودرو توسط نمایندگی‌های فروش خودرو‌های مونتاژی همواره اهرم فشاری برای گرانی محصولات بوده است.

این روز‌ها در بازار مبادلات خودرویی خبری از فروش خودرو‌های مونتاژی نیست و همین موضوع باعث افزایش تقاضا در این بازار شده است.

انحصار در بازار مونتاژی‌ها

در همین رابطه اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: امروز مشتریان در بازار خودرو به دنبال خرید خودرو‌های مونتاژی هستند، اما عدم فروش این محصولات فشار به بازار محصولات داخلی را بیشتر و محصولات را به بهانه کاهش عرضه گران‌تر کرده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: از همان نیمه اول سال قیمت خودرو‌ها در بازار بیش از ۱۵ درصد افزایش داشت و این نوسان قیمت به بازار خودرو‌های مونتاژی هم رسیده است.

وی ادامه داد: مقاومت شرکت‌ها در فروش خودرو دلیلی بر نوسان قیمت محصولات مونتاژی شده است و این روند بازار مونتاژی‌ها را علاوه بر انحصار گران‌تر از اواخر سال گذشته کرده است.

این فعال صنفی در بازار خودرو گفت: مشتریان این نوع خودرو‌ها با پرداخت زیر میزی در صف طولانی خرید قرار می‌گیرند.

به گفته کرمی، متأسفانه نرخ حدود ۴ تا ۵ برابری قیمت خودرو‌های مونتاژ شده چینی نسبت به قیمت‌های بازار سایر کشور‌ها  آن هم در حالی که شرکت‌های ایرانی قطعات را به صورت اعتباری و در تیراژ بالا خریداری می‌کنند، باعث انحصار در بازار مونتاژی‌ها شده و باز در این بین مشتریان از گرانی بدون کیفیت این نوع سیاست قیمت گذاری آسیب می‌بینند.

تعیین تکلیف قیمت مونتاژی‌ها چه زمانی اعلام می‌شود؟

پس از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودرو‌های داخلی توسط شورای رقابت تعیین تکلیف شد، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودرو‌های مونتاژی را هم اعلام خواهد کرد. البته شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت خودرو‌های مونتاژی ممکن است تا سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ اعلام شود.

در این میان در مورد اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودرو‌ها چالشی بین وزارت صمت و شورای رقابت پیش آمد و درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کرد شورای رقابت باید قیمت‌های جدید را اعلام کند، شورای رقابت بر این موضوع تاکید داشت که اعلام قیمت‌ها وظیفه این شورا نیست. در این راستا وزارت صمت هفته قبل دوباره بر این نکته تاکید کرد که قیمت جدید خودرو‌های مونتاژی باید از سوی شورای رقابت اعلام شود.

از قیمت‌ها در بازار مونتاژی‌ها چه خبر؟

بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصاد ۲۴ نیز نشان می‌دهد قیمت برخی خودرو‌های مونتاژی پرتقاضا در روز‌های اخیر با افزایش روبه رو شده است:

ام وی ام ایکس ۲۲ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲؛ ۶۱۵ میلیون تومان

ام وی ام ایکس ۲۲ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱؛ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان

ام وی ام ایکس ۳۳ پنج سرعته اتومات مدل ۱۴۰۱؛ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان

ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مدل ۱۴۰۲؛ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان (قیمت نمایندگی)، یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان (قیمت بازار)

آریزو ۵ مدل ۱۴۰۱؛ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان (قیمت بازار)

تیگو ۷ مدل ۱۴۰۲؛ یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان(قیمت نمایندگی)،  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان (قیمت بازار)

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.