کد خبر : 37957 / /
/

خبر مهم برای یارانه بگیران خودرویی در طرح یکپارچه | زمان اعلام نوبت «متقاضیان ویرایش خودرو»

زمان تحویل خودرو برای متقاضیانی که از 5 تا 10 اردیبهشت نوع خودروی خود را در سامانه یکپارچه خودرو تغییر دادند، اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

خبر مهم برای یارانه بگیران خودرویی در طرح یکپارچه | زمان اعلام نوبت «متقاضیان ویرایش خودرو»

زمان تحویل خودروهای ثبت نامی در سامانه یکپارچه خودرو مشخص شده و تنها متقاضیانی که نوبت دریافت خودروی خود را در سامانه یکپارچه خودرو تغییر داده‌اند، باقی مانده‌اند.

سخنگوی وزارت صمت زمان تحویل خودروی این گروه از متقاضیان را هم اعلام کرده و گفته است: زمان تحویل خودرو برای متقاضیانی که  از 5 تا 10 اردیبهشت نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده اعلام می‌شود.

بر این اساس این گروه از متقاضیان در اواسط هفته آینده می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو زمان تحویل خودروی خود را بدانند.

همزمان با اعلام زمان تحویل خودروهای سامانه یکپارچه، مشخص شد که برخی از افراد زمستان سال 1403می‌توانند خودروی ثبت نامی را دریافت کنند. با توجه به دور بودن موعد تحویل خودرو، وزارت صمت این فرصت را به این گروه از متقاضیان داد که در صورت تمایل نوع خودروی دریافتی را تغییر دهند و با این کار، بتوانند زمان تحویل خودروی خود را جلو بیندازند.

حالا امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده که فرصت ویرایش خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه، شب گذشته به پایان رسیده و تعداد 208 هزار و 734 نفر از این فرصت استفاده و اولویت خودرویی خود را تغییر دادند. این گروه اواسط هفته آینده می‌توانند زمان دقیق تحویل خودروی خود را ببینند.

در حال حاضر مهلت شش روزه برای تغییر اولویت‌های خودرویی به پایان رسیده و افرادی که نوبت دریافت خودروهای آن‌ها 1403 بود، توانستند نوع خودروی انتخابی را با اولویت‌بندی با پنج مدل دیگر تغییر دهند تا در سال 1402 خودرو را تحویل بگیرند.

اما اگر متقاضی هیچ اولویتی را انتخاب نکرده باشد، همچنان همان انتخاب اولویت سال 1403 برای او ملاک خواهد بود و براساس آن خودروی خود را در سال آینده دریافت خواهد کرد.

البته این امکان وجود دارد که این دسته از افراد با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو و انتخاب گزینه انصراف از شرکت در دور اول خارج شوند و در مرحله دوم طرح یکپارچه خودرو که 16 اردیبهشت برگزار می‌شود، شرکت کنند./ تجارت نیوز

خودروهای جدید طرح یکپارچه در راه است

عبدالله توکلی لاهیجانی در بازدید از دو شرکت خودروسازی گفت: برنامه‌های افزایش تولید دو خودروساز بزرگ کشور در تحقق هدف وزارت صمت برای کنترل بازار خودرو بسیار تأثیرگذار است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه برنامه‌ریزی ایران خودرو برای تحویل ۲۵ هزار دستگاه خودرو در یک هفته در کنترل هیجانات بازار دور از دسترس نیست، اضافه کرد: ایران خودرو از ابتدای امسال تا چهارم اردیبهشت توانسته بیش از ۳۴ هزار دستگاه خودرو تولید کند که تولید این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ هزار دستگاه بوده که نشان دهنده رشد بیش از ۷۰ درصدی در تولید است.

وی با اشاره چالش‌های صنعت خودرو در سال گذشته گفت: سال گذشته در گام نخست، با اجرای برنامه تحولی وزارت صمت در حوزه خودرو، جریان تولید خودرو در ریل مناسبی قرار گرفت، به طوری که مشکلات متعددی مانند تحریم مانعی برای رسیدن به تولید یک میلیون دستگاه خودرو نشد.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای افزایش تولید، قادر به پاسخ گویی به نیاز مشتریان خواهیم بود و این امر در سایه همدلی و مشارکت شرکت‌های خودرو ساز و زنجیره تأمین محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه افزود: این سامانه به منظور تنظیم بازار و شفاف سازی در عرضه خودرو در نظر گرفته شد، به طوری که با اجرای آن شاهد حذف قرعه کشی و ثبت نام ۹۰۰ هزار تقاضا در مرحله نخست برای خرید انواع خودرو بودیم.

توکلی ادامه داد: برای پاسخ گویی به نیاز مشتریان در این سامانه، فرآیند تحویل خودرو در زمان بندی مشخصی صورت خواهد گرفت و مشتریانی که به دلیل تقاضای بالا، موعد تحویل خودروی آنان در سال آینده است، می‌توانند نسبت به تبدیل محصولاتی که دارای تقاضای کم‌تر بوده و قابل عرضه در سال جاری هستند، اقدام کنند.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با تاکید بر اینکه روند عرضه در سامانه یکپارچه ادامه دار خواهد بود، افزود: روند ثبت نام در این سامانه با توجه به شرایط تولید و در راستای عرضه بهتر ادامه خواهد داشت و در مراحل آینده فروش، شاهد عرضه محصولات جدیدی مانند ری را و دیگر محصولات جدید شرکت‌های خودرو ساز خواهیم بود.

توکلی ادامه داد: گام دوم و سوم طرح تحول صنعت خودرو توسعه محصول و توجه به توان داخلی است و عدم توجه به ظرفیت‌های کشور عارضه اصلی و شکننده در صنعت خودرو به شمار می‌رود. یکی از اهداف وزارت صمت، توسعه محصول بر مبنای توان بومی و اتکا به عمق ساخت داخلی سازی است که این روند با تغییر ریل دنبال می‌شود و در سال جاری صنعت خودرو در مسیر درستی برای رسیدن به اهداف عالیه برای تثبیت جریان تولید و کنترل بازار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت همچنین گفت: گروه خودروسازی سایپا در فروردین امسال رشد ۴۱ درصدی تولید خودرو بدون کسری قطعات محقق کرده و همه خودروها تجاری شده است.

توکلی لاهیجانی افزود: گروه خودروسازی سایپا فروردین ماه سال گذشته، ۲۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود که اکنون این عدد به حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، اضافه کرد: عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مقایسه باسال‌های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده است و به طور قطع این رویه تأثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.

توکلی لاهیجانی افزود: با سیاست گذاری و ریل گذاری درست و دقیق وزارت صمت، تولیدات خودرو در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود اردیبهشت، تولیدات بیش از فروردین افزایش پیدا کند./مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.