کد خبر : 37918 / /
/

قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار | قیمت خودرو در سال 1402

قیمت خودرو بعد از استیضاح وزیر چند شد؟ | اعلام قیمت جدید محصولات سایپا | ساینا، کوییک و شاهین چند شد؟

لیست قیمت نهایی محصولات سایپا با احتساب مالیات و بیمه و … ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اطلاع رسانی شد.

قیمت خودرو بعد از استیضاح وزیر چند شد؟ | اعلام قیمت جدید محصولات سایپا | ساینا، کوییک و شاهین چند شد؟

 لیست قیمت نهایی محصولات سایپا با احتساب مالیات و بیمه و … ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ اطلاع رسانی شد.

قیمت های زیر در قالب دعوتنامه تسویه حساب برای مشتریانی که قبلا این محصولات را پیش خرید کرده بودند، صادر خواهد شد.

نام محصول قیمت تمام شده برای مصرف کننده (تومان)
ساینا S تیپ DA

(اتولایت و چراغ پوزیشن)

۲۴۸.۶۹۴.۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز ۲۷۹.۹۵۱.۰۰۰
ساینا S اتوماتیک ۳۲۱.۸۰۲.۰۰۰
کوییک S ۲۶۸.۱۹۴.۰۰۰
کوییک S تیپ DA

(اتولایت و چراغ پوزیشن)

۲۶۸.۸۰۸.۰۰۰
کوییک تیپ DA

(دیلایت و چراغ پوزیشن)

۲۰۱.۱۸۰.۰۰۰
کوییک پلاس اتوماتیک ۳۲۷.۰۸۷.۰۰۰
کوییک R اتوماتیک تیپ DA

(دی لایت و چراغ پوزیشن) با رینگ فولادی

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰
کوییک R تیپ DA

(دی لایت و چراغ پوزیشن) با رینگ فولادی

۲۵۵.۹۹۹.۰۰۰
شاهین ۴۲۵.۱۶۶.۰۰۰
سایپا ۱۵۱ (وانت پراید) ۲۱۸.۰۲۹.۰۰۰

* با لاینر: ۲۲۱.۳۸۰.۰۰۰

نیسان آپشنال هیدرولیک ۴۴۶.۵۰۰.۰۰۰
نیسان دوگانه آپشنال ۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰
نیسان دیزل ۵۵۶.۴۵۴.۰۰۰

آپشنال ۵۶۹.۰۰۰.۰۰۰

آپشنال رادیال ۵۸۲.۰۰۰.۰۰۰

قیمت پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس LX TU۵، ساخت ۱۴۰۱ که این روزها جهش چشمگیری را تجربه کرده بود، امروز ۱۰ اردیبهشت ماه هم به روند نوسانی خود ادامه داد و سقف ۷۰۸ میلیون تومان را شکست.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۱۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز در نرخ ثابت یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

قیمت لاماری ۱۴۰۲ با ۲۰ میلیون ریزش به دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت هایما S۷ پلاس ساخت ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت تویوتا C_HR هیبرید ساخت ۱۳۹۷ اما امروز، یکشنبه، با ورود به کانال پنج میلیارد تومانی، نرخ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودرو -واردات خودرو و کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو همراه با کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار وحشتناک و ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی واردات خودروهای کارکرده تا پنج سال را مصوب کرد. علت هم این بود که قیمت خودروهای کارکرده در کشورهای همسایه، به شدت نسبت به ایران کمتر است.

وی ادامه داد: به خاطر عرضه کم و تقاضای بالا، خودروسازها به شدت به مردم فشار می‌آورند و با شکل‌گیری مافیای خودرو، دلال‌ها نیز دست‌به‌دست هم داده‌اند. اگرچه خودروساز سود زیادی نمی‌برد، اما همین رفتار خودروسازها باعث شده است که مافیای بازار و دلال‌ها مانند یک اژدها دهان باز کرده تمام ثروت مردم در بخش خودرو را ببلعد.

وی افزود: در این راستا مجلس دو مصوبه واردات خودروی صفر کیلومتر و خودروی کارکرده را داشت. در بحث خودروهای صفر کیلومتر مقاومت بسیاری شد و پس از یک سال پیگیری در مجلس، به نتیجه رسید.

سلیمی تصریح کرد: در ارتباط با خودروهای کارکرده، هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادی را وارد کرد. سخن ما این است که کسانی که ایراد گرفته‌اند، باید پاسخگوی رفتار خود در این مسئله باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث شفافیت آرا نیز به تصویب مجلس رسید و پس از ایراد شورای نگهبان، در حال حاضر در هیئت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد. اگر این مسئله به تصویب رسیده بود، مشخص می‌شد که در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه کسانی مخالف واردات خودرو کارکرده هستند. اینها باید در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که واردات خودرو همراه با کاهش تعرفه‌ها می‌تواند در بازار وحشتناک و ملتهب فعلی خودرو چاره‌ساز باشد. پایه و اساس قیمت‌گذاری در بازار برای ما مشخص نیست. مجلس در این بحث جدی است و آنهایی که ایراد گرفته‌اند، باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با غیرمنطقی دانستن افزایش قیمت خودرو افزود: در سال مهار تورم، دولت نباید به افزایش قیمت‌ها دامن بزند. این مسئله در حوزه شهرستانی نیز وجود دارد، چرا که اوقاف قیمت قبور در بقاع متبرکه محلات را دو برابر کرده است. زمانی که مقام معظم رهبری مهار تورم را مطرح کرده است، این افراد باید پاسخگو باشند که بر چه اساسی این کار را انجام داده‌اند که موجب نارضایتی مردم شده‌اند.

وی تصریح کرد: در حوزه کلان، قیمت‌گذاری‌های اینچنینی جز اینکه به گرانی‌ها دامن می‌زند، دستاوردی نخواهد داشت. این مسئله به شکل مبسوط در جلسه‌ای با وزیر صمت در مجلس مطرح شده و به وی منتقل شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تغییرات در کابینه باید به نفع مردم باشد تیم اقتصادی دولت ضعیف است و ما از جراحی اقتصادی دولت که گفته می‌شود بر اساس ارزیابی و به نفع مردم است، استقبال می‌کنیم اما باید بسیاری از مسئولین از کابینه گرفته تا مدیران رده پایین‌تر ارزیابی شوند.

وی اظهار کرد: گزارشاتی از استان‌ها به ما می‌رسد که برخی مسئولین در حد جایگاه خود نیستند. کسانی که توان انجام مسئولیتی را که به عهده گرفته‌اند ندارند، قطعا از تقوا فاصله دارند. تقوا به این معنی است که اگر توان دارند، مسئولیت را بر عهده بگیرند.

سلیمی ادامه داد: در زمینه محصولات کشاورزی مشاهده شد که یک زمانی گوسفند زنده را صادر کردند و سپس مجبور به واردات گوشت گرم شدند. در بحث مرغ، تولیدکننده و مصرف‌کننده هر دو آسیب می‌بینند و در این شرایط نه تولیدکننده راضی است و نه مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز ضرر می‌کند.

وی افزود: قرار بود با حذف یارانه‌ها، این مسائل سامان پیدا کند. تلاش رئیس جمهور به تنهایی کافی نیست و باید یک تیم مدیران اقتصادی قوی با یکدیگر هماهنگ و با رئیس جمهور همراه باشند تا او بتواند این کشتی را به ساحل برساند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

قیمت خودرو برخلاف روزهای گذشته با رشو نسبی همراه شد. حال به نظر می‌رسد خودرو نیز همراه با دلار رشد نسبی را تجربه کند.

در این میان، سطح معاملات در روزهای گذشته کاهش یافته بود. اما حال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که همزمان با افزایش قیمت خودرو در بازار، سطح معاملات مجدداً افزایش پیدا کند و بازار از رکود قبلی خود خارج شود.

فارغ از نوسانات ارزی، کارشناسان معتقدند که با توجه به تورم ۵۰ درصدی سال جاری، قیمت خودرو در ادامه سال روند افزایشی را تجربه می‌کند./تجارت نیوز

سکته بازار خودرو در روز استیضاح/ جدول خودرو

بررسی بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته حاکی از توقف نوسانات قیمتی در اکثر گروه‌های خودرویی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته حاکی از توقف نوسانات قیمتی در اکثر گروه‌های خودرویی است.

در این مدت تنها برخی از خودروهای گروه ساینا کاهش قیمت‌ها را تجربه کردند؛ به طوری که ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ با کاهش قیمت ۵میلیون تومانی در ۲۴ ساعت گذشته به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۳۹۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

5846036

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.