کد خبر : 37791 / /
/

سورپرایز ایران خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه | عرضه جدید هایما در راه است

گروه صنعتی ایران خودرو از عرضه محصول هایما در مرحله دوم فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

سورپرایز ایران خودرو در مرحله دوم فروش یکپارچه | عرضه جدید هایما در راه است

با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، محصول هایما در مرحله دوم طرح فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو به همراه سایر خودروهایی که امکان عرضه آنها براساس برنامه تولید وجود دارد، عرضه خواهد شد.

بر همین اساس، مشتریانی که تمایل به خرید این محصول دارند، می توانند نسبت به نام نویسی در مرحله دوم که در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو وزارت صمت اطلاع رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

ایران خودرو تاکید کرده اولویت بندی زمانی برای اختصاص ظرفیت هایما و موعد تحویل از طریق سامانه یکپارچه اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به استقبال بالای مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز خود را متعهد می‌داند تا نسبت به اختصاص ظرفیت عرضه براساس برنامه تولید اقدام کند تا امکان ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر و سررسید فراهم شود.

به طور حتم، در صورت وجود ظرفیت در خطوط تولید ایران خودرو، در هر مرحله از فروش نسبت به افزایش ظرفیت عرضه اقدام و ایجاد امکان خرید متقاضیان از طریق سامانه یکپارچه فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

امکان تغییر خودرو در سامانه یکپارچه فروش فراهم شد

متقاضیان خرید خودرو می‌توانند ۵ اردیبهشت با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه نوع و زمان تحویل خودرو را انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از مشخص شدن نوبت‌ها و رتبه بندی متقاضیان، حالا امکان ویرایش خودرو بر اساس زمان تحویل فراهم شده است.

در این طرح رتبه بندی برای برخی خودرو‌های پر متقاضی سال ۱۴۰۳ بوده به همین دلیل این امکان ویرایش محیا شده تا متقاضیانی که قصد تحویل سریعتر خودرو را دارند، بتوانند زمان تحویل و البته نوع خودرو را تغییر دهند.

مهدی تقدسی گفت: قرار است هر متقاضی که رتبه بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتوانند در سه اولویت متفاوت، سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت کند.

وی افزود: پس از اینکه همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند، سایت بسته و بر اساس اولویت بندی متقاضی، پالایش اطلاعات آن‌ها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با بیان اینکه اکنون امکان ویرایش خودرو و زمان تحویل بر اساس ظرفیت تولید خودروسازان فراهم شده است، گفت: برای تعدادی خودروی پرمتقاضی مانند دنا که محدودیت تولید داشت زمان تحویل به متقاضیان سال ۱۴۰۳ مشخص شده است، حال اگر متقاضی نیاز سریعتر به خودرو دارد، می‌تواند اکنون نوع خودرو و زمان تحویل را تغییر دهد.

بر این اساس؛ ۵ اردیبهشت، سامانه یکپارچه فروش خودرو باز و تا ۵ روز فعال می‌ماند و در ۳ روز پالایش اطلاعات ثبت شده انجام خواهد شد. متقاضیان خرید خودرو می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی www.esalecar.ir ویرایش اطلاعات خود را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عرضه 9 خودروی جدید در سال جاری

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه ۹ خودروی جدید و تولید بیشتر از یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، عبدالله توکلی‌ لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: پس از چهار سال متوالی که تولید در حدود سالیانه ۸۰۰ هزار دستگاه بود و قسمتی از خودروهای تولیدی هم در پارکینگ‌ها انباشته می‌شد و به صورت ناقص و غیرقابل‌ عرضه به بازار بود، در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی، تولید بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه محقق شد.

وی بیان داشت: در سال جاری قصد داریم تا رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم.

وی افزود: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که ۹ محصول جدید به بازار عرضه کنیم.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

او اضافه کرد: همچنین افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق افزایش قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه از طریق حذف زیان خودروسازان باشیم.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار داشت: در گام دوم که بسیار مهم‌تر است و هر بار صنعت خودروی کشور در همین گام متوقف مانده است، باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته شود که همانا عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است.

این مقام مسئول گفت: امروز به دلیل عدم دانش بنیان شدن این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به واسطه این وابستگی، جریان تولید خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

توکلی لاهیجانی تاکید کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه (پلتفرم‌های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است؛ گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال جاری در خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می‌شود تا با اتکا به هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی در کشور ایجاد شود تا آنگاه در گام سوم بتوان با خلق مزیت‌های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازارهای صادراتی دل بست.

منبع: ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.