کد خبر : 37765 / /
/

خبر خوش تامین اجتماعی برای بازنشستگان | کارت خرید اعتباری بازنشستگان صادر شد + جزئیات و مبلغ کارت

یکی از موضوعات مهم خرید اعتباری بازنشستگان است، در شرایط فعلی چه اقداماتی در حال اجرا است؟

خبر خوش تامین اجتماعی برای بازنشستگان | کارت خرید اعتباری بازنشستگان صادر شد + جزئیات و مبلغ کارت

یکی از موضوعات مهم خرید اعتباری بازنشستگان است، در شرایط فعلی چه اقداماتی در حال اجرا است؟

بازنشستگان صاحب کارت‌ های خرید اعتباری می‌شوند . یکی از موضوعات مهم خرید اعتباری بازنشستگان است، در شرایط فعلی چه اقداماتی در حال اجرا است؟

محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌ اجتماعی در پاسخ به این سوال اظهار کرد: موضوع خرید اعتباری بازنشستگان نیز بسیار اهمیت دارد. در سال گذشته ما این خدمت را به بازنشستگان از طریق مراکز بیرونی سازمان ارائه می‌دادیم اما امسال در نظر داریم با توجه به ظرفیت سازمان در امر سرمایه‌گذاری و شرکـ‌ت‌های تابعه ان‌شاءالله این خدمات را وسیع‌تر و گسترده‌تر کنیم و خدمات خرید را به بازنشستگان خود افزایش دهیم.

طرح اولیه آن آماده شده مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی کارهای پژوهشی آن را انجام داده و در اختیار مدیرعامل سازمان نیز قرار گرفته و ان‌شاءالله اگر تأیید شود بتوانیم این تکلیف مهم را اجرا کنیم. کما اینکه بودجه این طرح  در بودجه سال جاری دیده شده است.

در این طرح بازنشستگان می‌توانند خریدهای اعتباری خود را از مراکز معرفی شده انجام داده و به صورت اقساطی از حقوق ماهانه آنان محاسبه می‌شود. اگر تصویب این طرح قطعی شود اجرای آن در سال جاری اتفاق خواهد افتاد.

ما برای اعطای امکانات و تسهیلات رفاهی برخی از موارد را در نظر می‌گیریم. برخی از بازنشستگان برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه وارد سامانه بانکی می‌شوند و به دلیل بدهی بانکی امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند یا برخی از آنها مشکلات اطلاعاتی و هویتی دارند و یا حتی کد ملی و شماره تلفن آنها متعلق به خودشان نیست و ما در این موارد نمی‌توانیم نام آنها را در سامانه رفاهی وارد کنیم. شاید بخشی از کسانی که نتوانسته‌اند از خدمات رفاهی استفاده کنند جزء همین افراد باشند.

برخی از شرایط را برای پرداخت تسهیلات داریم مانند اینکه ۳۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد. خانواده ایثارگران، شهدا و تعداد فرزندان‌شان،در اولویت پرداخت تسهیلات و دریافت خدمات رفاهی قرار دارند./اندیشه معاصر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.