کد خبر : 37706 / /
/

خوش به حال تارا سواران | اختلاف عجیب قیمت تارا در کارخانه و بازار | قیمت تارا دستی و اتومات در کارخانه و بازار چند تومان است؟

اختلاف قیمت تارا اتوماتیک بین کارخانه و بازار به ۵۱۳ میلیون تومان رسید. شکاف قیمتی مدل دستی این محصول نیز ۴۴۱ میلیون تومان است. اما قیمت تارا دستی و اتومات در کارخانه و بازار چند تومان است؟

خوش به حال تارا سواران | اختلاف عجیب قیمت تارا در کارخانه و بازار |  قیمت تارا دستی و اتومات در کارخانه و بازار چند تومان است؟

اختلاف قیمت تارا اتوماتیک بین کارخانه و بازار به ۵۱۳ میلیون تومان رسید. شکاف قیمتی مدل دستی این محصول نیز ۴۴۱ میلیون تومان است. اما قیمت تارا دستی و اتومات در کارخانه و بازار چند تومان است؟

قیمت تارا اتوماتیک در درب کارخانه ۴۷۷ میلیون تومان اعلام شد. امروز، ۵ اردیبهشت 1402، این خودرو در بازار به ۹۹۰ میلیون تومان رسید تا اختلاف قیمت از نمایندگی تا کف بازار ۵۱۳ میلیون تومان ثبت شود.

همچنین تارا دستی در درب کارخانه ۳۷۴ میلیون تومان قیمت دارد، امروز در بازار در محدوده ۸۱۵ میلیون تومان معامله شد تا شکاف قیمتی این خودرو هم به ۴۴۱ میلیون تومان برسد.

البته در روزهای گذشته تارا اتومات و دستی سقف‌های قیمتی بالاتری را هم تجربه کردند و به‌ترتیب رکورد یک میلیارد و ۵۵ میلیون و ۸۵۰ میلیون تومان را هم پشت‌سر گذاشتند.

با این حال خبر استیضاح وزیر صمت فعلاً تا حدودی ترمز بازار خودرو را کشیده و مانع از ادامه روند صعودی قیمت‌ها شده است.

مدل‌های کارکرده تارا اتوماتیک نیز بین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بین ۷۶۰ میلیون تا یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تارا دستی که طی این بازه‌های زمانی تولید شده‌اند نیز اکنون بین ۶۵۰ میلیون تا ۸۲۰ میلیون تومان به معامله می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت تارا

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پس از تعیین تکلیف استیضاح رضا فاطمی‌امین که دهم اردیبهشت ماه نهایی می‌شود، بار دیگر روند صعودی قیمت خودرو در بازار آغاز شود که قیمت تارا نیز از این امر مستثنی نیست. بدین ترتیب سقف‌شکنی این خودرو و بازگشت دوباره آن به کانال میلیاردی حداکثر تا پایان فصل جاری چندان دور از ذهن نیست.

اکنون تنها امید بازار به افزایش تولید و عرضه خودرو توسط دولت است. در صورتی که وزارت صمت عرضه هفتگی ۵۰ هزار  خودرو را ادامه دهد شاید روند کاهشی این خودرو هم ادامه یابد؛ اما با ادامه سیاست‌های سال گذشته بعید است که قیمت تارا روی ارقام کنونی آرام بگیرد./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.