کد خبر : 37501 / /
/

خبر خوش برای ساکنان بافت فرسوده | با وام 600 میلیونی ارزان قیمت صاحب خانه نوساز شوید

دولت قصد دارد در سال جاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کند که بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی یک کار جهادی ۱۰ برابری نسبت به دوره‌های گذشته انجام خواهد شد.

خبر خوش برای ساکنان بافت فرسوده | با وام 600 میلیونی ارزان قیمت صاحب خانه نوساز شوید

شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال دوم اجرای طرح دولت سیزدهم با عنوان طرح نهضت ملی مسکن برنامه نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده است. سال گذشته نیز ۱۱۰ هزار واحد به مرحله اجرا رسید.

شرکت بازآفرینی شهری ایران با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی شهر سازان را در محلات هدف بازآفرینی ارائه کرده است.

پرداخت تسهیلات تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان، امکان ساخت تا دو طبقه بیشتر نسبت به تراکم مجاز، ارایه حداقل ۵۰ درصد تخفیف در صدور پروانه و امکان تهاتر زمین با اراضی دولتی از جمله این مشوق‌هاست.

به دنبال تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن، وزارت راه و شهرسازی پرداخت تسهیلات نوسازی و بهسازی تا سقف ۴۵۰ میلیون تومان در کلانشهرها و مراکز استانها و تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان در شهرهای دارای حرم مطهر را در دستور کار قرار داد. سقف وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان رسیده که ۱۵۰ میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه برنامه نوسازی بافت‌های فرسوده برای امسال حدود ۲۰۰ هزار واحد است، از شروع عملیات نوسازی ۱۱۰ هزار واحد طی سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: با مشوق‌های در نظر گرفته شده انتظار می‌رود تا روند نوسازی در بافت فرسوده برای سال جاری سرعت بگیرد.

محمد آئینی در خصوص معرفی متقاضیان واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها اعلام کرد: از ابتدای طرح در دولت سیزدهم تاکنون در مجموع قریب به ۷۰ هزار واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع ۷۰ هزار متقاضی معرفی شده به بانک‌ها قریب به ۳۷ هزار واحد به بانک مسکن و مابقی به سایر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند،‌ افزود: از ابتدای طرح در دولت سیزدهم حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

آئینی تاکید کرد: برنامه امسال برای نوسازی بافت فرسوده ۲۰۰ هزار واحد است که با مشوق‌های ارایه شده و همکاری شهرداری‎ها در اعمال بسته‌های تشویقی مصوب انتظار می‌رود تا این رقم محقق شود و نسبت به سال گذشته روند بهتری داشته باشد.

وی پیش از این با اشاره به هدف نوسازی و بهسازی سالیانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی که از سال ۱۳۹۳ قولش را دادند، یادآور شده بود: سرجمع آن‌چه توسط دولت‌های گذشته در بخش نوسازی و بهسازی مسکن حمایت شده و تسهیلات بانکی ارزان قیمت پرداخت شده کمتر از ۱۰ هزار واحد در سال بوده است. بنابراین قصد داریم کار بیش از ۱۰ برابری نسبت به دوره‌های گذشته انجام دهیم./ منبع: ایسنا

 نوسازی ۲۰۰ هزار واحد بافت فرسوده با حمایت دولت

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: رویکرد در نوسازی بافت فرسوده همراهی و مشارکت توأمان مردم و حمایت و فراهم کردن بسترهای نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری‌هاست.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از برنامه‌های آن شرکت را برای سال جدید در حوزه‌های مسئولیتی تشریح کرد.

نوسازی ۲۰۰ هزار واحد بافت فرسوده با حمایت دولت و همراهی شهرداری‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری موضوعی چند وجهی است برنامه‌های پیش‌رو را در چهار محور تشریح کرد و گفت: در محور نخست نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن در این بافت‌ها با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم ملاک‌عمل است. در برنامه است تا طی سال‌جاری ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌فرسوده توسط سازندگان بخش خصوصی و تعاونی‌ها و مشارکت مالکان واحدهای فرسوده با حمایت دولت و شهرداری‌ها در قالب اجرای بسته‌های تشویقی نوسازی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: رویکرد در نوسازی بافت فرسوده همراهی و مشارکت توأمان مردم و حمایت و فراهم کردن بسترهای نوسازی بافت فرسوده توسط دولت و شهرداری‌هاست. به همین منظور بسته‌های تشویقی نوسازی در سال جاری نیز تکمیل می‌شوند تا این کار سرعت بگیرد.

تدوین برنامه عملیاتی تسریع نوسازی در ۸ محور طی سال جاری

به گفته وی، شرکت بازآفرینی شهری ایران برنامه‌ای در ۸ محور برای نوسازی بافت فرسوده تدوین نموده که تسریع‌کننده اجرای سیاست دولت در نوسازی بافت‌های فرسوده است.‌

آئینی بر همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نوسازی تاکید کرد و از معین شدن میزان مشارکت سال جاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات نوسازی به تفکیک استان و شهرستان خبر داد.

‌اعتبار ۴ هزار میلیاردتومانی برای تأمین خدمات در بافت‌های ناکارآمد

معاون وزیر راه و شهرسازی محور دوم بازآفرینی شهری را تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی در بافت‌ها عنوان کرد و توضیح داد: بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی دچار کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی هستند. کمبود سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، انتظامی، ورزشی و نظایر آن بخشی از مشکلات موجود است.

وی افزود: در این بخش متناسب با اعتباراتی که در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران از طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای به علاوه اقدام مشترکی که توسط سایر اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان‌ها و شهرستانها قرار می‌گیرد کار پیش می‌رود. اعتباری که امسال از این محل پیش بینی شده نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است.

به گفته آئینی سال گذشته ۳ هزار و ۸۵۰ پروژه زیربنایی و روبنایی توسط سایر دستگاه‌ها اجرایی و عملیاتی شد و شرکت بازآفرینی نیز طی سال گذشته ۵۸۵ پروژه را تکمیل کرد.

وی برنامه سال‌جاری شرکت را تکمیل ۶۶۰ پروژه عنوان کرد.

ساماندهی معابر خاکی با سرمایه‌گذاری ۳۳۰۰ میلیاردتومانی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران محور سوم فعالیت‌های شرکت را ساماندهی معابر خاکی بافت‌های ناکارآمد دانست.

وی گفت: برای محرومیت‌زدایی و حذف معابر خاکی نیاز است تا هر سال حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این معابر ساماندهی بخشی از معابر انجام شود.

آئینی یادآور شد: در سال گذشته شرکت بازآفرینی شهری ایران، یکهزار و ۶۰ میلیارد تومان قیر در ۳۷۶ شهر توزیع کرد.

آئینی محور چهارم فعالیت شرکت بازآفرینی شهری ایران را توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت‌های ناکارآمد عنوان کرد.

آئینی گفت: موضوع تأمین مالکیت و واگذاری اراضی تصرفی تحت مالکیت دولت در سکونتگاه‌های غیررسمی کلیدی ترین برنامه شرکت برای توانمندسازی ساکنان این مناطق است که در قالب بند م تبصره ۱۱ بودجه سال جاری به شدت پیگیری و به اجرا خواهد رسید.

وی تاکید کرد: طی سال جاری عمده تمرکز بر موضوع توانمندسازی و آموزش مدیران شهری و کارشناسان فعال در این بخش و آموزش اشتغال برای ساکنان بافت‌ها است.

آئینی گفت: در سال گذشته از محل درآمدهای شرکت بازآفرینی شهری ۲۷۳ دوره برگزار شده که نزدیک به ۹ هزار نفر در این دوره‌ها آموزش دیدند. در سال جاری در برنامه است تا ۱۵۰ دوره آموزشی برگزار شود.

‌آموزش و ترغیب مردم به نوسازی با یکهزار حلقه میانی در قالب گروه‌های جهادی

وی ادامه داد: در موضوع توانمندسازی همچنین برنامه‌ریزی شده تا یکهزار حلقه میانی کار اطلاع‌رسانی، آموزش و ترغیب مردم به نوسازی را انجام بدهند./ مهر

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.