کد خبر : 37451 / /
/

حقوق بازنشستگان |حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان کشوری

تغییرات جذاب حقوق بازنشستگان برای این ماه | واریزی اضافی برای بازنشستگان به علاوه افزایش حقوق

نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم در تذکری به دولت، گفت: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند.

تغییرات جذاب حقوق بازنشستگان برای این ماه | واریزی اضافی برای بازنشستگان به علاوه افزایش حقوق

حقوق بازنشستگان | تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل حقوق بازنشستگان در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری حقوق بازنشستگان«نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد.در ادامه میتوانید بروزترین خبر از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قطعی شد

بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیات وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ) نباید از مبلغ هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجددا محاسبه می‌شود.

نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم در تذکری به دولت، گفت: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند.

مجید نصیرائی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و در تذکری به مسئولان جهاد کشاورزی به ویژه سازمان تعاون روستایی، گفت: انتظار داریم نسبت به پرداخت بهای زعفران به زعفران کاران اقدام عاجل شود و تبعیض و ظلمی که در حق آن ها در هفته های اخیر انجام شده را برطرف کنید.

وی در تذکری به دولت، افزود: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند و با توجه به اینکه ماموریت مجلس مسئله معیشت اقشار مختلف جامعه به ویژه ضعیف است می طلبد دولت به این موضوع بپردازد.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان | بازنشستگان به مناسبت عید فطر حقوق می گیرند؟

به گزارش منیبان،  رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از افزایش ۲۷درصدیِ دستمزدِ کارگران گفت: این مصوبه نه بر قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی؛ کدام اصول انسانی، شرافتمندترین افراد را از داشتنِ حداقل حقوقی که یک زندگی شرافتمندانه را برایشان تضمین کند منع می‌کند؟!وی ادامه داد: همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است؛ ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار را ملزم می‌کند که دستمزد را مطابق با نرخ تورم رسمی و سبد هزینه‌های زندگی تعیین کند اما ۲۷درصد با هیچ کدام از اینها مطابقت ندارد.

کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد. چراکه دولت برای تأمین بودجه نیازمندِ فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتنِ مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه‌ی افزایش ۲۷درصدی را لغو کند درواقع به خود کمک کرده است. اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را ترمیم نکند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.صادقی در ادامه به افزایش ۲۵درصدی حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: موضوع ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی را پیگیری کردیم. مطابق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم سازمان تامین اجتماعی نظر مثبتی برای پرداختِ ۲۵درصد دارد اما در مورد نحوه‌ی پرداختِ این ۲۵درصد اطلاعاتی نداریم. هنوز مشخص نیست این ۲۵درصد بعد از افزایش حقوق اعمال می‌شود و یا قبل از آن. نمایندگان کانون در حال توافق بر سر این موضوع هستند.

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: حقوق فروردین بازنشستگان کشوری با احتساب افزایش ۲۰ درصدی مصوب هیات دولت به حساب همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق واریز شد.

حقوق بازنشستگان

حداقل حقوق بازنشستگان چقدر شد؟

بر اساس اطلاعیه سازمان بازنشستگی کشور، حق عائله‌مندی و اولاد در این ماه همانند اسفند پرداخت شده است و مابه‌التفاوت افزایش حق اولاد و عائله‌مندی فروردین به همراه حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان کشوری واریز خواهد شد.

طبق داده‌های آماری صندوق بازنشستگی کشوری، بیش از ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار نفر با عنوان افراد بازنشسته، از کار افتاده، وراث، وظیفه ‌بگیر و افراد کسورپرداز در جدیدترین داده‌های آماری به عنوان افراد بهره‌مند از خدمات این صندوق بیمه‌ای محسوب می‌شوند.

طبق آمارهای موجود صندوق بازنشستگی کشوری، تعداد افراد بازنشسته تحت پوشش ۸۱ درصد، متوفیان ۱۸ درصد و از کارافتادگان نیز یک درصد افراد حقوق بگیر تحت پوشش صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهد همچنین در بخش متوفیان با ۱۸ درصد کل افراد مشمول صندوق بازنشستگی، ۱۴ درصد را بازنشستگان متوفی و چهار درصد را شاغلان متوفی شامل می‌شوند./ایرنا

ساماندهی صندوق بازنشستگی برای پرداخت حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه چند مولفه و شاخص در صندوق‌های بیمه‌گر حائز اهمیت است که وقتی تغییر می‌کند، زنگ خطر به صدا درمی‌آید گفت: یکی از این شاخص‌ها، ضریب پشتیبانی است. عدد استاندارد نسبت ورودی به خروجی صندوق، ۶ تا ۶.۵ است به این معنا که به ازای هر ۶.۵ ورودی و شاغل یک بازنشسته در خروجی داشته باشیم. این ضریب پشتیبانی اکنون به ۴.۲ رسیده است. این عدد در برخی صندوق‌ها زیر یک است به عنوان مثال صندوق بازنشستگی کشوری دیگر همه حقوق بگیرند و چیزی به نام ورودی ندارند و از این حیث، چالش، عمیق است.

موسوی ادامه داد: رویه‌ها و قوانین با تضامین مالی بالا این مسئله را تقویت کرده است. در برخی پارامترهای بازنشستگی، چالش‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌ها در تامین اجتماعی پیش از موعد بوده و هزینه‌ها را بالا می‌برد. یکی دیگر از مسائل، نحوه محاسبه مستمری بر حسب حقوق دوسال آخر خدمت است. اینها محل توجه و کار کارشناسی است؛ در همین راستا یک طرح ساماندهی آماده شده و در حال پیگیری است و این اتفاق بسیار مهم در این دولت خواهد افتاد.

حقوق بازنشستگان

نقش صندوق در پرداخت حقوق بازنشستگان

وی افزود: در مجموع این تغییر و تحولات زمینه‌ای، تقنینی، رویه‌ای و اقدامی، چالش ناپایداری را در صندوق رقم زده است. درکنار آن عرصه اقتصادی که باید بازدهی دارایی‌هایمان بهتر می‌بود، محل تاخت و تاز بوده و نرخ بازدهی دارایی‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری‌ها نرخ مطلوبی نبوده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه باید برای بهبود مولفه‌ها و شاخص‌های صندوق، برنامه و نقشه مواجهه داشته باشیم گفت: به عنوان مثال وقتی ۳۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند، می‌شود روی آن برای جبران ضریب پشتیبانی برنامه‌ریزی کرد. یکی از اقدامات ما در سال گذشته، افزایش نرخ پوشش بیمه شدگان بود و در همین راستا راهبرد توسعه پوشش بیمه‌ای مدنظر قرار گرفت.

موسوی ادامه داد: سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید وارد صندوق شدند که ۷۰۰ هزار مورد آن در دولت جدید اتفاق افتاد. دو طرح در دست اجرا در دل پوشش بیمه‌ای که اقتضای امیدآفرینی هم دارد پوشش بیمه زنان خانه‌دار و دانشجویان بود.

وی با اشاره به اینکه یک سوءمدیریت رخ داده؛ در دوره‌های قبلی که از سال ۹۵ از بانک استقراض کردیم تصمیم غلطی بوده و نزدیک به ۸۸ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه طلبکار بودیم گفت: ما در دوره جدید، ضمن اینکه دیگر از بانک برای پرداخت حقوق ریالی وام نگرفتیم، این بدهی بزرگ را نیز اخیرا با بانک رفاه تسویه کردیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در این مدت حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت شده و به تعویق نیفتاده است. ماه گذشته نزدیک به ۲۸ هزار میلیارد تومان صرف ایفای تعهدات کردیم. مشکلی برای پرداخت مستمری بازنشستگان تاکنون نداشتیم و از این پس هم همینگونه خواهد بود. مسیر را با قدرت ادامه می‌دهیم تا اعتماد مردم به تامین اجتماعی در امانتداری از حقوق بین‌النسلی و سرمایه‌های ملی که از ما انتظار دارند را حفظ و ارتقاء دهیم./تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.