کد خبر : 36543 / /
/

عیدی دولت برای بازنشستگان در اولین روزهای سال | افزایش چشمگیر یارانه بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال ۱۴۰۲ شرح خدمات درمانی برای بازنشستگان افزایش و کمک یارانه‌ای که به درمان این قشر اختصاص داده شده ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

عیدی دولت برای بازنشستگان در اولین روزهای سال | افزایش چشمگیر یارانه بازنشستگان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال ۱۴۰۲ شرح خدمات درمانی برای بازنشستگان افزایش و کمک یارانه‌ای که به درمان این قشر اختصاص داده شده ۱۲۰ درصد افزایش یافته است.

 سید صولت مرتضوی در جریان سفر به چهارمحال و بختیاری در نخستین روزهای نوروز ۱۴۰۲ در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در پرسش به این پاسخ که برنامه وزارتخانه در خصوص بهبود رفاه حال بازنشستگان در سال جدید چیست؟ اظهار داشت: مطالبات معوق بازنشستگان که پرداخت شده و در دولت سیزدهم همواره تلاش شده تا حقوق و مزایای بازنشستگان به موقع پرداخت شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای رفاه حال بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲ افزایش شرح خدمات درمانی برای آنها است به‌طوری‌که کمک یارانه‌ای که به درمان بازنشستگان اختصاص یافته ۱۲۰ درصد افزایش یافته است و تعهد پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان در سالجاری افزایش پیدا می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کاهش هزینه درمان بازنشستگان از برنامه‌های دولت است، تصریح کرد: همچنین آن دسته از بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تمام هزینه‌های سطح ۱، ۲ و بستری را به صورت رایگان دریافت می‌کنند اما تلاش ما بر این است تا بخشی از خدماتی که به صورت خرید خدمت به بازنشستگان ارائه می‌شود تلاش می‌کنیم سهم خود را افزایش پیدا دهیم.

مرتضوی درباره افزایش حقوق نیز گفت: آنها که تابع حقوق قانون مقررات کار هستند ۲۷ درصد افزایش می‌یابد بدین معنا که تقربیا یک توازن و تعادل بین حقوق کارگران و کارمندان و سایر کارکنان دولت به‌وجود آمده است بلکه نوعی تبعیض مثبت به نفع کارگران شکل گرفته است که این موضوع تاکنون بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: در همه ادوار تاریخ، همواره حقوق کارگران کمتر از حقوق کارمندان دولت بود، اما ظرف ۲ سال اخیر با تمهیداتی که دولت سیزدهم به کار گرفت این توازن ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز اول تا سوم فروردین مهمان مردم چهارمحال و بختیاری بود. سیدصولت مرتضوی در این سفر سه روزه از مراکز درمانی این استان دیدن و از بیماران عیادت کرد. بازدید از طرح‌های ورزشی، بازدید از طرح‌های تولیدی و شرکت در آیین کلنگ زنی چند طرح دانش بنیان، بازدید از سد غدیر باباحیدر و شرکت در شورای اداری جونقان از جمله برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به این استان بود./ایرنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.