کد خبر : 35241 / /
/

پشت پرده فوت فاطمه رضایی دانش آموز قمی چیست ؟ | افشاگری برادر فاطمه + جزییات

جزئیات علت فوت دانش آموز قمی را بخوانید.

پشت پرده فوت فاطمه رضایی دانش آموز قمی چیست ؟ | افشاگری برادر فاطمه + جزییات

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی آمده است: مرحومه فاطمه رضایی در روز چهارشنبه ۳ اسفند ماه ساعت ۱۵:۱۴ به دلیل درد ناحیه شکم همراه والدینش به بیمارستان امام رضا(ع) مراجعه می‌کند، والدین ایشان در توضیح روند بیماری می‌گویند چند روز است که با وجود اقدامات درمانی و مراقبت در منزل وضعیت دخترشان بهبودی نداشته است؛ پزشکان اقدامات اولیه درمانی را شروع و برای انجام معاینات بیشتر و درمان تخصصی بیمار را ۱۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۴ اسفند به بیمارستان حضرت فاطمه معصومه(س) منتقل می‌کنند.

 بر اساس نتایج آزمایشات اوره و کراتین خانم رضایی به دلیل اختلالات کلیوی بالا رفته و از سوی دیگر با توجه به وجود عفونت در خون ایشان، پزشکان تشخیص بیماری ویروسی تنفسی (مشکوک به آنفلوانزا) و یا عفونت‌های ثانویه باکتریال را مطرح می‌کنند، اما BMI بالا و افت شدید پلاکت خون بر مشکلات قبلی بیمار افزوده و با وجود تلاش کادر درمانی متأسفانه ایشان در همان روز ساعت ۱۸ دچار ایست قلبی شده و فوت می‌کند.

 نکته قابل توجه اینکه، مرحومه خانم فاطمه رضایی سه هفته بوده که مدرسه نرفته بود و از سوی دیگر هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه تولیت که محل تحصیل ایشان بوده تاکنون گزارش نشده است.

بر اساس معاینات بالینی پزشکان بیمارستان، بیمار در بدو ورود به اورژانس دچار مشکلاتی از جمله اختلال عملکرد کلیه و علائم بیماری عفونی بوده که سریعاً بستری می‌شود.

توضیحات برادر فاطمه

 به‌دنبال خبرسازی‌ها پس از درگذشت فاطمه رضایی، دختر ۱۱ ساله قمی که برخی رسانه‌ها دلیل آن را به حوادث مسمومیت در مدارس قم گره زده‌اند، «علی رضایی» برادر این دانش‌آموز در یادداشتی، چگونگی درگذشت خواهرش را بیان کرد.

خواهرم سه چهار روز قبل از فوتش، نیمه شب از شدت درد کمر و پا بیدار شد، چون نمی‌توانست بخوابد، با کمک قرص آرام‌بخش و ماساژ کمی آرام شد و دوباره خوابید.

بعد از چند ساعت دوباره پا درد، کمر درد و دل دردش شروع شد و هرچه به او اصرار کردیم که دوباره به دکتر برویم، قبول نکرد و گفت: می‌خواهم در خانه بمانم.

 اما به قدری دردش زیاد بود که نمی‌توانستیم تحمل کنیم. بنابراین چهارشنبه او را به بیمارستان امام رضا (علیه السلام) قم بردیم.

در بیمارستان بعد از گرفتن چند آزمایش گفتند باید او را به بیمارستان حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) که مخصوص کودکان است، منتقل کرد چون امکانات بیشتری وجود دارد.

در نتیجه چهارشنبه شب او را به بیمارستان حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) منتقل کردند.

تا صبح پنجشنبه پدر و مادرم کنار او بودند ولی صبح، در عرض چند ثانیه علائم حیاتی‌اش کاملاً پایین آمد و بلافاصله پزشکان مشغول احیای او شدند.

 این وضعیت ادامه داشت تا اینکه بعد از نماز مغرب به رحمت خدا رفت.

خواهرم سه هفته آخر عمرش مدرسه نرفت. دو هفته اول به علت مشکلات سیستم گرمایشی مدرسه، کلاس‌هایش غیرحضوری بود و هفته سوم هم خودمان اجازه ندادیم به مدرسه برود تا ماجرای مسمومیت‌هایی که شایع شده، تمام شود. تا سه چهار روز قبل از فوت هیچ علائمی از بیماری نداشت و فقط در آن سه چهار روز آخر بیمار شد.

تکذیب شایعات

از سوی وزیر آموزش و پرورش

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: در استان قم نهادهای مختلفی مشغول بررسی این موضوع هستند. شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع، نگرانی برخی خانواده‌ها را به همراه داشت.

در این خصوص تلفات جانی نداشتیم، اما برخی شایعه کرده‌اند که دانش‌آموزان فوت کرده‌اند یا دچار عوارضی همچون فلجی شده‌اند که این شایعات تکذیب می‌شود./ رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.