کد خبر : 35221 / /
/

علی دایی | علی دایی فوتبالیست | علی دایی و دخترش

غوغای علی دایی در مراسم بهترین‌های سال فیفا | تیپ جذاب علی دایی سر تر از همه بود + عکس

علی دایی جایزه بازی جوانمردانه سال را به لوکا لوکوشویلی اهدا کرد

غوغای علی دایی در مراسم بهترین‌های سال فیفا | تیپ جذاب علی دایی سر تر از همه بود + عکس

علی دایی آقای گل سابق فوتبال جهان در عرصه ملی است. علی دایی به تازگی در یک مصاحبه ی جنجالی از دستمزد بالای بازیکنان دفاع کرد.علی دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. علی دایی در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن 109 گل در 149 بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.علی دایی معروف به شهریار، آقای گل ایران است.

بیوگرافی علی دایی

علی دایی (زادهٔ 14 بهمن 1348، شناسنامه: 1 فروردین 1348 در اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن 109 گل در 149 بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.

علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد.

پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.

در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.

علی دایی

مدرک تحصیلی علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف قبول شد ، اما فوتبال مانع از پذیرش او در گزینش ورود به دانشگاه شد، به همین دلیل همان دوره به دادن آزمون روی آورد که در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب قبول شد و دو ترم نیز به دانشگاه رفت اما در سال 1367 با قبولی در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف تغییر رشته داد و لیسانس خود را در بهمن‌ماه سال 1371 از همان دانشگاه دریافت کرد. علی دایی تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد ادامه داده است.

ماجرای ممنوع الخروجی زن و دختر علی دایی

«بلیت‌های همسر و دخترم موجود است و مردم می‌توانند تاریخ صدور و تاریخ رفت و برگشت آنها را ببینند.»

به گزارش وقت صبح به نقل از تابناک ورزشی، ممنوع الخروجی چهره‌های برجسته ورزشی و هنری ایران و برخی از اعضای خانواده‌های آنها در پی بروز ناآرامی‌های چندماه اخیر، تصمیمی است که از سوی نهادهای قضایی به طور رسمی تایید شده.

علی دایی

ازدواج علی دایی

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی در اول بهمن ماه 1383 برای دومین بار ازدواج کرد و در سال 1384 در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

دومین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

علی دایی و جادوگر فوتبال

هرگز با علی کریمی قهر نبوده‌ام که بخواهم با او آشتی کنم. علی کریمی را دوست دارم چون بارها باعث خوشحالی و افتخار من و مردم ایران شده است. نمی‌دانم این حواشی از کجا در می‌آید.

علی دایی

شروع فعالیت علی دایی

علی دایی فوتبال را از استقلال اردبیل و شهرداری اردبیل آغاز کرد که با آمدنش به تهران به تیم تاکسیرانی ، سپس بانک تجارت پیوست و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد. پس از آن بود که به تیم پرسپولیس تهران پیوست و از تیم پرسپولیس به لژیونری دست یافت و به تیم السد پیوست ، پس از آن در سال 1997 به همراه کریم باقری راهی تیم آرمینیا بیله فلدآلمان شد و در سال 1998  عضو تیم بایرن مونیخ آلمان شد و به همراه این تیم به مقام قهرمانی بوندس لیگا نیز دست پیدا کرد و سپس راهی هرتابرلین شد و در سال 2002 با عقد قراردادی 2 ساله به تیم الشباب امارات پیوست. علی دایی با بازگشت خود به ایران در سال 1382 مجدد به پرسپولیس رفت و بعد از آن به صبا باتری پیوست و همراه با آن تیم قهرمان جام حذفی و مقام چهارم لیگ برتر شد و سپس. راهی سایپای البرز شد.

ماجرای استقلالی بودن علی دایی

در خانه ما فقط برادر بزرگم پرسپولیسی بود و چهار برادر دیگر استقلالی بودیم. از زمانی که به تهران آمدم و فوتبال را شروع کردم دیگر هیچ کدام از تیم‌ها برایم فرقی نداشت. اما از زمانی که به پرسپولیس رفتم، طرفدار این تیم شدم و به این موضوع افتخار می‌کنم.

اینکه می‌گویند الان استقلالی هستم به هیچ عنوان درست نیست و من طرفدار پرسپولیس هستم و تیمم را خیلی دوست دارم.

علی دایی

افتخارات علی دایی

افتخارات علی دایی در دوران بازی باشگاهی خود در:

پرسپولیس : قهرمان جام آزادگان 1374

بایرن‌مونیخ : قهرمان بوندس لیگا 99–1998

قهرمان جام لیگ آلمان (لیگا پوکال) 99–1998

نایب‌ قهرمان جام باشگاه‌های اروپا 99–1998

صبای قم : قهرمان جام حذفی 84–1383

قهرمان سوپر جام ایران 1384

سایپا : قهرمان لیگ برتر 86–1385

با تیم ملی :

جام ملت‌های آسیا: مقام سوم (2 بار): 2004 و 1996

بازی‌های آسیایی: قهرمان 1998 بانکوک

جام بین‌قاره‌ای آسیا-اقیانوسیه: قهرمان 2003

جام فوتبال غرب آسیا: قهرمان 2004

در دوره مربیگری:

سایپا( لیگ برتر: قهرمان 86–1385 مربی-بازیکن

ایران،مسابقات غرب آسیا: قهرمان 1387)

پرسپولیس:(جام حذفی: قهرمان (2 بار) 89–1388، 90–1389، لیگ برتر: نایب‌قهرمان 93–1392

نفت تهران: (جام حذفی: قهرمان 96–1395)

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.