کد خبر : 34998 / /
/

متقاضیان خودروهای ارزان خارجی بخوانند | با ۵۰۰ میلیون صاحب خودرو خارجی شوید | آغاز ثبت‌نام از ۶ اسفند

ثبت‌نام برای فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و مبلغ پیش پرداخت برای خرید خود‌روهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

متقاضیان خودروهای ارزان خارجی بخوانند | با ۵۰۰ میلیون صاحب خودرو خارجی شوید | آغاز ثبت‌نام از ۶ اسفند

به گزارش اکوایران، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید نصف مبلغ خودروی مورد نظر را در حساب های خود داشته باشند. این شرط که از سوی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است را می توان اصلی ترین شرط در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی قلمداد کرد.

امید قالیباف گفت متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می توانند از هفته آینده نسبت به ثبت نام برای خرید این خودروها اقدام کنند. باید در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت نام کنند. سخنگوی صمت ادامه داد این دست از متقاضیان برای ثبت تقاضای خود باید به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را در سامانه یاد شده نهایی کنند.  

این مدیر صمت افزود: شرایط و جزئیات ثبت نام به صورت اطلاعیه و نشست خبری طی روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین قالیباف از ثبت سفارش 85 هزار دستگاه خودروی وارداتی توسط شرکت های واردکننده خبر داد و پیش بینی کرد تا پیش از تمام شدن سال 1401 تعداد ثبت سفارش ها برای واردات خودرو به 100 هزار دستگاه برسد.

مشاور وزیر صمت، راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو و عرضه خودروهای وارداتی در این سامانه را در راستای اجرای مصوبه اخیر دولت در خصوص روش‌های جایگزین عرضه در بورس کالا دانست و گفت: سامانه یکپارچه فروش خودرو کاملاً نظارت پذیر و شفاف است و ظرفیت عرضه خودروهای داخلی نیز برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

پیش تر مصوبه ای در هیات دولت در ارتباط با عدم لزوم عرضه خودروهای وارداتی از مسیر بروس کالا به تصویب رسید و با امضای معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. البته محمد مخبر زیر موصبه ای را امضا کرده بود که تنها بر اجباری نبودن فروش محصولات وارداتی برندهای جهانی خودروساز از مسیر بورس کالا تاکید کرده بود و مسیرهای جایگزین را معرفی نکرده بود. اما اظهارات قالیباف نشان می دهد سیاست گذار خودرویی ایده جدیدی برای عرضه خودروهای وارداتی ندارد و بار دیگر شاهد فعال شدن سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهیم بود.

ثبت‌نام برای فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و مبلغ پیش پرداخت برای خرید خود‌روهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

متقاضیان یک‌هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه یکپارچه خودرو روند ثبت‌نام را انجام دهند.در این دوره ۱۰۰ هزار نفر انتخاب می‌شوند.

بعد از قرعه‌کشی عرضه خودروها انجام می‌شود و متقاضیان متناسب با ظرفیت، خودروها را انتخاب می‌کنند و سه روز مهلت است تا هزینه (CFR) (هزینه ارزش کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) را به صورت پیش پرداخت واریز کنند و خودروها را حداکثر ۳ تا ۶ ماه با تکمیل وجه تحویل می‌گیرند.

اگر متقاضی در زمان مقرر محصول را دریافت نکرد می‌تواند ماهانه جریمه دیرکرد ۷.۵ درصدی و  ۵ درصد هزینه ابطال را دریافت کند.  

حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.