کد خبر : 34822 / /
/

خبر مهم بنزینی | جزییات جدید درباره محدودیت سوخت گیری

رئیس صنف جایگاه داران کشور درباره اخبار محدودیت سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی در مورد محدودیت سوخت‌گیری بنزین در جایگاه ها منتشر شده است که شایعات و سو برداشت هایی را به همراه داشته است.

خبر مهم بنزینی | جزییات جدید درباره محدودیت سوخت گیری

اسدالله قلی زاده، رئیس صنف جایگاه داران کشور در گفت و گو با همشهری آنلاین در خصوص اخبار محدودیت سوخت گیری در جایگاه های سوخت گفت: طی روزهای اخیر خبرهایی در مورد محدودیت سوخت گیری بنزین در جایگاه ها منتشر شده است که شایعات و سو برداشت هایی را به همراه داشته است که اعلام می کنیم هر مالک خودرویی در اقصی نقاط کشور با مراجعه به جایگاه سوخت می‌تواند باک خود را بدون محدودیت با یک یا دوبار سوخت گیری بلافاصله پُر کند و سقف برداشت به معنای جلوگیری از سوخت گیری یا جیره بندی نیست و سهمیه ها تغییری نکرده است.

قلی زاده اظهار کرد: در بسیاری از استان ها طی ماه های اخیر شاهد محدودیت هایی در سقف سوخت گیری در هر بار استفاده از کارت سوخت هستیم بدین معنا که هر فرد با کارت سوخت خود یا جایگاه ۲۰ الی ۳۰ لیتر کمتر از قبل می تواند در هر بار، سوخت گیری کند و پس از طی مسافت و گذر زمان سه الی چهار ساعت می تواند دوباره سوخت گیری کند. البته اگر از استان خارج شود محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت. در خصوص کارت جایگاه، فاصله زمانی خاصی وجود ندارد و می تواند بلافاصله سوخت گیری رخ دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین سوخت‌گیری هر خودرو در کشور بین ۳۰ الی ۴۰ لیتر است، آن دسته از افرادی که تمایل به دریافت سوخت بیشتر متناسب با ظرفیت کامل باک خودرو دارند می توانند از کارت جایگاه سوخت گیری پشت سرهم انجام دهند که البته در کلانشهرها زمان صرف می شود و صف انتظار افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در سوخت گیری با کارت سوخت زیر سقف تعیین شده( مثلا ۴۰ لیتر) مردم می توانند یکباره سوخت گیری کنند یا مثلا دوبار و هر بار ۲۰ لیتر سوخت دریافت کنند و نیازی به رعایت فاصله زمانی در سقف نیست. همچنین هر فرد می تواند با فاصله زمانی مختص آن استان، سه بار در روز از کارت سوخت خود سوخت گیری انجام دهد. به نظر ما رعایت فاصله زمانی بین دو سوخت گیری از کارت شخصی جهت جلوگیری انحراف سهمیه ها لازم است ولی کاهش میزان برداشت در هر سوخت گیری جای تامل و بحث دارد چرا که معایبی به همراه داشته است.

رئیس صنف جایگاه داران ضمن توصیه به مردم جهت سوخت گیری با کارت شخصی اضافه کرد: انتقاداتی به این طرح داریم ولی نهایت همکاری را با مردم انجام می دهیم که اجرای چنین طرح هایی کمتر موجب اتلاف وقت و ایجاد مشکل برای مردم شود و حتی مشکلاتی برای جایگاه های سوخت ایجاد کند که ما منعکس می کنیم، این در حالی است که در مورد سهمیه و قیمت سوخت هیچ دخل و تصرفی نداریم و متاسفانه مسئولان کمترین مشورت را در این دو مورد با ما دارند و اصولا باید جایگاه های سوخت که مواجهه مستقیم با مردم دارند و رفتارهای اجتماعی و وضعیت میدانی را شاهد هستند نظرات تخصصی به دولت ارائه کنند که هم اکنون دولت برای برقراری این روال اقدامی انجام نداده است.

قلی زاده ضمن رد شایعات در این موارد گفت: مشاهدات ما نشان می دهد فعلا تغییر قیمت بنزین و کاهش سهمیه و امثالهم در دستور کار نیست . انشالله مسئولان با اخذ نظرات تخصصی این بخش خصوصی و با شفافیت و پاسخگویی در حوزه توزیع سوخت اقدام کنند تا مردم و مالکان جایگاه ها متضرر نشوند و رضایتمندی و ارتقای کیفیت خدمات حاصل شود.

وی گفت: فعلا تصمیمی در جهت اجرای این طرح در تهران اتخاذ نشده و باید منتظر باشیم.

قلی زاده از رسانه ها درخواست کرد که از منابع موثق برای خبررسانی در این خصوص بهره بگیرند تا اطلاع رسانی شفاف و صحیح صورت پذیرد./ همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.