کد خبر : 34129 / /
/

وام فوری | وام ازدواج | وام ودیعه مسکن | وام بدون ضامن

وام مسکن شگفت انگیز برای مستاجرها | برای دریافت وام کلیک کنید

استاندار آذربایجان غربی گفت: هیئت دولت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

وام مسکن شگفت انگیز برای مستاجرها | برای دریافت وام کلیک کنید

حدود شش ماه از تصویب وام مسکن۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی وام مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام مسکن توسط دولت پرداخت خواهد شد وام مسکن از سود کارمزد مناسبی برخوردار است. وام مسکن  از اقساط بلند مدتی بهره مند است.

محمدصادق معتمدیان دوشنبه شب در گفت‌وگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما، اظهار داشت: با توجه به تخریب کامل دو هزار و 120 واحد مسکونی در شهرستان خوی، برای هر واحد مبلغ 60 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق شهری 300 میلیون تومان و مناطق روستایی 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تعیین آذربایجان شرقی و زنجان به عنوان دو استان معین برای زلزله شهرستان خوی توسط بنیاد مسکن، اضافه کرد: با استفاده از امکانات و ماشین آلات این دو استان، آواربرداری و ساخت و ساز مناطق آسیب دیده به زودی آغاز می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی،به شناسایی 11 هزار و 100 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: هیئت دولت 30 میلیون تومان کمک بلاعوض و 40 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد جهت تعمیرات اختصاص داد.

وی همچنین با اشاره به تخریب 5 هزار و 500 واحد دامی در مناطق روستایی شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: در جلسه هیات دولت 20 میلیون تومان کمک بلاعوض و 30 میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه برای بازسازی این واحدها مصوب شد.و

دارایی این سهام عدالتی ها ۹ میلیونی شد| ارزش سهام عدالت امروز ۱۷ بهمن چقدر شد

معتمدیان، در ادامه از امهال شش ماهه وام پرداختی به زلزله زدگان خبر داده و افزود: برای جبران خسارت به لوازم خانگی 3 هزار واحد مسکونی نیز کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی به آسیب دیدن 85 مدرسه در قالب 244 کلاس درس در شهرستان خوی نیز اشاره کرده و ادامه داد: در زلزله اخیر 24 مدرسه به صورت کامل تخریب شده و 240 میلیارد تومان نیز جهت بازسازی و تعمیرات مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، در پایان مقاوم سازی را مهمترین راهکار جهت مقابله با گسل زلزله در شهرستان خوی اعلام کرده و گفت: 52 درصد منازل شهری و روستایی در منطقه تا به امروز مقاوم سازی شده اند.

معتمدیان، همچنین از پایان ارزیابی‌ها زلزله شهرستان خوی خبر داد  و گفت: 130 گروه ارزیاب در 72 ساعت روند ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده شهرستان خوی را به پایین رساندند.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله در 13 مهر در شهرستان خوی و وقوع  بیش از 500 پس لرزه در سه ماه گذشته در این شهرستان، در جلسه هیات دولت سهمیه 5 درصدی برای ایجاد آرامش ذهنی و روانی دانش آموزان شهرستان  در کنکور به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی، در خصوص اسکان اضطراری نیز اظهار داشت: در کنار توزیع بیش از 40 هزار دستگاه چادر، با بسیج همه امکانات بویژه همکاری جمعیت هلال احمر و نهادهای نظامی و انتظامی 110 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان ایجاد شده است./ تسنیم

وام مسکن

قیمت اوراق وام مسکن برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۵۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۰ میلیون و ۱۱۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۰ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۰ میلیون و ۱۱۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۰ میلیون و ۶۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق وام مسکن در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۰ میلیون و ۲۲۴ و متاهل‌ها نیز باید ۸۰ میلیون و۴۴۸ هزار تومان پرداخت کنند.

آخرین آمارهایی که بانک مرکزی از متوسط قیمت مسکن در شهر تهران منتشر کرده متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی 48 میلیون و 70 هزار تومان برآورد شده است. تعداد معاملات هم با وجود اینکه در تمام مناطق افزایش داشته طبق گفته کارشناسان هنوز به مقداری نیست که بتواند وضعیت بازار را بهبود دهد. بنابراین خرید و فروش‌ها نیز در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.

وام مسکن

افزایش هزینه وام مسکن

وام مسکن یکی از راه‌هایی است که مردم با کمک آن می‌توانند مقداری از هزینه‌های خرید خانه را تامین کنند. اما این وام علاوه بر اینکه بخش زیادی از قیمت مسکن را پوشش نمی‌هد، هزینه دریافت آن نیز تا حد زیادی افزایش یافته است.

به عنوان مثال برای مجردهای ساکن تهران مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۰ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان می‌رسد. زوج‌های تهرانی نیز باید برای خرید اوراق مسکن ۱۲۱ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان پرداخت کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.