کد خبر : 34059 / /
/

ادامه مسمومیت شدید دانش آموزان در مدارس قم | آمار دانش آموزان مسموم شده تنها در قم به 200 نفر رسید

صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه جمعی از والدین دانش آموزان مدرسه‌ حضرت فاطمه الزهرا(س) در محله ۳۰ متری کیوانفر برای پیگیری وضعیت سلامت فرزندانشان که گویا دچار علائم مسمومیت شده‌اند در مقابل این واحد آموزشی حضور پیدا کرده‌اند.

ادامه مسمومیت شدید دانش آموزان در مدارس قم | آمار دانش آموزان مسموم شده تنها در قم به 200 نفر رسید

 بر اساس گزارش‌های مردمی صبح امروز ۱۷ بهمن‌ ماه جمعی از والدین دانش آموزان مدرسه حضرت فاطمه الزهرا(س) در محله ۳۰ متری کیوانفر برای پیگیری وضعیت سلامت فرزندانشان که گویا دچار علائم مسمومیت شده‌اند در مقابل این واحد آموزشی حضور پیدا کرده‌اند.

آمبولانس‌های اورژانس برای رسیدگی به وضعیت دانش آموزان نیز مقابل این مدرسه حاضر شده اند.

لازم به ذکر است، این حادثه در مدارس قرائتی پردیسان، میثم در منطقه سالاریه و  2 مدرسه طاها و امامی رخ داده بود که طبق گفته مسئولین طی بررسی‌های تخصصی توسط آتش نشانی و مرکز بهداشت استان در ۴ مدرسه هیچ نوع آلودگی شناسایی نشده و تنها در مدرسه دخترانه امامی بدلیل نقص در سیستم گرمایشی ۳ دانش آموز بدلیل مسمومیت با منوکسیدکربن به بیمارستان اعزام شده اند.

همچنین اعلام شد بنابر اعلام متخصصان اورژانس ۱۸ دانش آموزان مدرسه دخترانه میثم‌تمار قم بدلیل عدم مدیریت مناسب شرایط دچار اضطراب شده اند و از ۳ مدرسه دیگر هم هیچ دانش آموزی به بیمارستان اعزام نشدند.

 از اواسط مهرماه گازگرفتگی در مدارس مختلف کشور آغاز شد. بیشتر مسمومیت را دانش آموزان استان قم داشتند. اکثرا هم دختر بودند. تا امروز شمار مسمومیت دانش آموزان قم به رسیده است. دادستانی این استان به پرونده گازگرفتگی های دانش آموزان ورود پیدا کرده است . تحقیقات ادامه دارد ولی گازگرفتگی ها هم پشت هم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز ۱۷ بهمن‌ماه دانش آموزان سه مدرسه دخترانه در قم  دچار مسمومیت شدند که احتمالا گازگرفتگی است.

کارشناسان می گویند: اگر از بخاری گازی استفاده می کنید و اتاق دریچه هوا ندارد، باید در یا پنجره را باز بگذارید. مطمئن شوید که چیزی در فاصله یک متری بخاری وجود ندارد. همچنین باید دودکش های خود را به طور مرتب تمیز کنید. حال باید دید کدام یک از این توصیه ها در مدارس مورد توجه است.

پاییز و زمستان امسال شاهد گازگرفتگی سریالی در مدارس مناطق مختلف کشور به خصوص در مدارس قم بوده ایم.

از اواسط مهرماه 1401 تا امروز هفدهم بهمن ماه  در مدارس مختلف کشور به خصوص مدارس دخترانه شاهد مسمومیت دانش آموزان بودیم.

سوالی که در کنار این سریالی بودن گازگرفتگی ها در مدارس کشور مطرح است این است که چرا اکثریت این دانش آموزان دختر هستند و چرا 90درصد این گازگرفتگی ها در مدارس دخترانه رخ داده است.

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در بهار

این آمار در حالی مطرح است که اوایل سال نیز، یعنی در بهار شاهد چند مورد مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور بودیم به طور مثال چهارم اردیبهشت ، مسمومیت دانش آموزان و معلمان در  مدرسه رهنما خوزستان به اورژانس اعلام شد یا مسمومیت ۱۴ دانش‌آموز بیله سوار در ششم اردیبهشت ماه امسال باعث راهی شدن آنها به بیمارستان شد.

 ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند

و اما روزگذشته معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت و گویی که در رکنا منتشر شد که خبر داد:  ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی مدارس استاندارد نیستند.

خان‌محمدی با بیان اینکه ابتدای سال تحصیلی ۷۲۵ میلیارد تومان برای ساماندهی سیستم‌های گرمایشی تزریق کردیم و معتقدیم شعله مستقیم از مدارس شش کلاسه به بعد باید خارج شود اظهار کرد: ۴۹ هزار کلاس درس باید استانداردسازی شود. سهم ما از عوارض گار ۲۰ درصد بود که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به ۵۰ درصد رسیده است و استانداردسازی یک بخش از مدارس تا پایان این دولت را انجام می‌دهیم.

وی افزود: ۴۸ هزار بخاری گازی و یک هزار بخاری نفتی داریم که باید استاندارد شوند و تا پایان سال تحصیلی ۱۴ هزار  سیستم گرمایشی استاندارد می‌شود.

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.