کد خبر : 33945 / /
/

جواد خیابانی | جواد خیابانی مجری | جواد خیابانی تلویزیون

این عروسک زشت جای جواد خیابانی را گرفت + عکس

در بخشی از برنامه خودمانی ، از عروسک جواد خیابانی، مجری سرشناس ورزش ایران رونمایی شد. عروسکی متحرک که صداپیشه آن، یک قطعه موزیک از طرف او برای مجری برنامه خودمانی (رجبی) اجرا کرد و صحنه‌ای جالب در استودیو به وجود آورد.

این عروسک زشت جای جواد خیابانی را گرفت + عکس

جواد خیابانی متولد ۲۷ آبان ۱۳۴۵ در کرج است.جواد خیابانی یک دختر به نام نگار دارد. جواد خیابانی گزارشگر فوتبال، تهیه‌کننده و مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون ایران است.جواد خیابانی از سال ۱۳۷۳ تا به حال در بیش از ۴۰ برنامه تلویزیونی مختلف، به عنوان تهیه‌کننده شرکت داشته است.آخرین خبر درباره جواد خیابانی را در سایت خبرآزاد بخوانید.

جواد خیابانی

زندگینامه جواد خیابانی

نام:جواد

نام خانوادگی:خیابانی

تاریخ تولد:27 آبان 1345 (51 سال)

محل تولد:تبریز

وزن:105کیلو

پیشه:گزارشگر

همسر:بهناز خیابانی

فرزندان:نگار خیابانی

جواد خیابانی 27 آبان 1345 در کرج متولد شد ، او تهیه‎ کننده، گزارشگر و مجری برنامه های ورزشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.

همسر جواد خیابانی بهناز خیابانی است که در سال 1373 با یکدیگر ازدواج کرده اند و دارای یک دختر به نام نگار خیابانی هستند که در سال 1375 در کرج به دنیا آمده است .

جواد خیابانی

تحصیلات جواد خیابانی

در همین شهر تحصیلات مقدماتی و متوسطه را در هنرستان بهشتی به پایان رسانید. در سال 1364 در رشته مهندسی متالورژی – ریخته گری – از دانشکده تربیت، دبیر فنی تهران واقع در لویزان دانش‎آموخته شد. سپس در سال 1368 به عنوان مدرس هنرستان در دروس فنی به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد. دو سال نیز در هنرستان رجایی بندر عباس به عنوان معاون آموزشی (ناظم هنرستان) مشغول به کار شد.

از همان دوران نوجوانی به کسب درآمد پرداخت و در 13 سالگی به عنوان کارگر ساده در شرکت کنسرو سازی شمشاد به کار مشغول شد.

خودش در این باره می گوید:در آن سال ها در هر ماه 6000 ریال حقوق می گرفتم که نصف آن را به مادرم می دادم و با بقیه پول مجلات کیهان ورزشی و دنیای ورزش را می خریدم تا عشق و علاقه خودم را به ورزش سیراب کنم.

در سال 1360 بعد از طی دوران مدرسه راهنمایی در هنرستان شهید بهشتی کرج ثبت نام کرد و در طی 3 سال اول تحصیل در این هنرستان که در محله فرح دشت کرج قرار داشت به عنوان شاگرد اول هنرستان انتخاب شد اما در سال چهارم به خاطر حضور فراوان در مسابقات ورزشی مدارس کاملا از درس عقب افتاد و حتی معدل دیپلم خود را تا نمره 15 تنزل داد. او در سال 1364 در کنکور سراسری رشته ریاضی فیزیک شرکت کرد اما نتیجه خوبی نگرفت و در رشته فوق دیپلم ریخته گری در آموزشکده انقلاب اسلامی لویزان پذیرفته شد. وقتی نتایج کنکور اعلام شد او از تهران دور بود زیرا برای کار به بندر عباس رفته بود و به عنوان باربر در اسکله بندر عباس و مدتی هم در منطقه چابهار کار می کرد.

ماجرای دستمزد نجومی جواد خیابانی

یکی از مجریان تلویزیون ادعایی که در رویداد اخیر جام جهانی ۲۰۲۲ مبنی بر پرداخت دستمزدهای میلیاردی به برخی مجریان تلویزیون عنوان شده را چندان دور از ذهن نمی داند و در این مسیر، اسپانسر را راهکار پرداخت این دستمزدها برمی شمارد.

آنچه که مسلم است مجریان در ویژه‌برنامه‌ها رقم‌های چشمگیرتری نسبت به برنامه‌هایی که در طول یک دوره مشخص اجرا می‌کنند، به دست می‌آورند. حتی مهمانان و کارشناس‌های این برنامه‌ها نیز با پیشنهادهای متفاوت‌تری نسبت به شرایط معمول روبرو می‌شوند.

توجیه شیوه اختصاص دستمزدها این است که جهت راضی کردن مجریان برای پذیرش اجرای یک ویژه برنامه، رقابتی تنگاتنگ در می‌گیرد و مجری حاضر نمی‌شود با دستمزد معمول برنامه‌های مدت‌دار و نفس گیر را آن هم حدود یک ماه هر روزه در عرض چند ساعت اجرا کند، پس برای تلویزیون راهکاری نمی‌ماند جز بالا بردن دستمزد با کمک اسپانسر.

اما واقعا دستمزد مجریان در تلویزیون و رادیو بر چه اساس و مبنایی تعیین می‌شود؟ آیا سقف و کفی برای این رقم وجود دارد و کسی روی این دستمزدها نظارت می‌کند؟ بالاترین و کمترین میزان دریافتی چقدر است؟ مجریان ویژه برنامه‌ها چه مبلغی می‌گیرند؟ و چرا بین اجرا در رادیو و تلویزیون این میزان اختلاف فاحش دیده می شود؟

جواد خیابانی

بیشترین دستمزد برای جواد خیابانی است

مجری شبکه ورزش سیما با اشاره به دستمزدهای اجرا در شبکه ورزش سیما در ویژه برنامه جام جهانی، یادآور می شود: طبق اعلام تهیه کننده برنامه «جام ۲۲» و با توجه به تجربه اجرا، بیشترین دستمزد باید به جواد خیابانی تعلق بگیرد که فکر نمی کنم بیش از ۱۰۰ میلیون باشد و این دستمزد با توجه به استطاعت اسپانسر پرداخت شده است. بنابراین اگر اسپانسر نباشد دستمزد مجری خیلی پایین خواهد بود. اما آنچه شنیده ایم اختلافات دستمزد میان مجریان برنامه های جام جهانی فاحش است؛ به عنوان مثال شاید کل بودجه ما در شبکه ورزش سیما، به اندازه یک برنامه در شبکه سه هم نباشد. اما به هر حال معادله قوی در این ماجرا به سمت اسپانسر برمی گردد که در پرداخت این دستمزدها تاثیرگذار است. اگر ما هم پخش زنده بازی ها را داشتیم شاید شرایط تغییر می کرد؛ اسپانسر بهتری می داشتیم و دستمزد بیشتری هم دریافت می کردیم. اسپانسر وقتی می بیند پخش زنده نداریم، نمی پذیرد. من مخالف این اتفاق نیستم؛ چراکه شاید روزی ما هم مثل آنها دستمزد گرفتیم.

مجیدی درباره تفاوت فاحش دستمزدها عنوان می کند: چون سازمان صداوسیما خودش در این ماجرا دخیل نیست، مجری جوان و پیشکسوت برایش در اولویت نیست. مهم این است که آن برنامه چقدر درآمد کسب کرده که شاید غیرمنطقی هم نباشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.