کد خبر : 33769 / /
/

آخرین خبر از پرونده آزار کودکان در مدرسه فوتبال مشهد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز تفهیم اتهام شدند.

آخرین خبر از پرونده آزار کودکان در مدرسه فوتبال مشهد

محمد حسین درودی در این باره توضیح داد: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: دستگاه قضایی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: متعاقب انجام تحقیقات همه جانبه توسط بازپرس ویژه، افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضایی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: مرجع تشخیص جرم، دستگاه قضایی است و بر این اساس از افراد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود، خودداری کنند.

درودی گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستو رییس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتارها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.