کد خبر : 33537 / /
/

قیمت مرغ | قیمت تخم مرغ | قیمت مرغ جدید

سقوط قیمت مرغ | امروز 8 بهمن مرغ کیلویی چند شد ؟

براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳.۵۰۰تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم بسته‌بندی طی یک هفته اخیر یک‌هزار تومان بالا رفت.

سقوط قیمت مرغ | امروز 8 بهمن مرغ کیلویی چند شد ؟

قیمت مرغ تا مرز کیلویی 100 هزار تومان هم پیش‌روی داشته است. در طول این چندماه قیمت مرغ نوسانات شدیدی را تجربه کرده است. قیمت مرغ نیز در پی گرانی سایر کالاها افزایش قیمت داشت. قیمت مرغ و بالا بودن آن موجب شده خیلی از خانوارها آن را از سبد غذایی خود حذف کنند. قیمت مرغ نسبت به اوایل سال 1401 قیمت مرغ تا کنون رشد چند درصدی داشته است. قیمت مرغ روزانه مشخص می گردد.

جزییات مهم از قیمت مرغ

براساس نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ ۳.۵۰۰تومان و قیمت هر کیلو مرغ گرم بسته‌بندی طی یک هفته اخیر یک‌هزار تومان بالا رفت.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه خبری*-از صادرات مرغ نیست، گفت: علی رغم آزادسازی صادرات و حذف تعرفه ها، اما عملا صادراتی انجام نشده است چرا که ممنوعیت و رفع ممنوعیت های صادرات منجر به از دست دادن بازارهای هدف و عدم رقابت با رقبا شده است. همچنین میزان خرید تضمینی زیاد نیست و تنها پشتیبانی امور دام مقادیری مرغ مازاد مربوط به جوجه های آرین را خریداری می کند.

آخرین قیمت مرغ امروز 8 بهمن در بازار

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۸۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۹۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۹۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۹۹,۴۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۹۵,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۸۸,۰۰۰

بال کبابی ساده – بدون نوک بال

۶۷,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۴۴,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۵۹,۰۰۰

فیله مرغ

۱۲۹,۷۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۲۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۲۰,۲۰۰

جوجه چینی

قیمت مرغ

امروز مرغ گرم عمده در میدان میوه و تره بار بهمن تهران با قیمت 48 تا 49 هزار تومان و بدون تفاوت چندان با هفته پیش عرضه می‌شود.

قیمت مرغ همچنان 13 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب 63 هزار تومانی است.

مدیر میدان میوه و تره بار بهمن تهران از افزایش قیمت مرغ به دلیل بالارفتن تقاضا و بارندگی خبر داد.

مدیر میدان میوه و تره بار بهمن تهران از افزایش 20 تا 25 درصدی تقاضا برای خرید مرغ گرم خبر داد.

فرشید معینی، مدیر میدان میوه و تره بار بهمن تهران اعلام کرد: امروز قیمت مرغ عمده در میدان بهمن 49 هزار تومان است که نسبت به روز گذشته حدود 2 هزار تومان افزایش داشته است.

افزایش حدود 25 درصدی تقاضا و کاهش ورودی به میدان به دلیل بارندگی‌ها عامل اصلی افزایش قیمت نسبت به روز گذشته است.

قیمت مرغ

گرانی قیمت مرغ در بازار

قیمت برنج بسته‌بندی در سوپرمارکت‌ها افزایش یافت. بعد از کاهش نسبی قیمت برنج در تابستان و پاییز، طی هفته‌های گذشته رشد نرخ ارز و همچنین ایجاد مشکل در روند واردات به افزایش قیمت برنج‌های خارجی موجود در بازار منجر شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت برنج بسته‌بندی در سوپرمارکت‌ها افزایش یافت. بعد از کاهش نسبی قیمت برنج در تابستان و پاییز، طی هفته‌های گذشته رشد نرخ ارز و همچنین ایجاد مشکل در روند واردات به افزایش قیمت برنج‌های خارجی موجود در بازار منجر شده است؛ به‌طوری که قیمت هر کیسه ۱۰کیلویی برنج هندی در بازار بین ۳۰ تا ۴۰هزارتومان بالا رفته است. برندهای عرضه‌کننده، قیمت برنج ایرانی را نیز با نیم‌نگاهی به گران شدن وارداتی‌ها تا حدودی بالا برده‌اند .

به نقل از وزارت جهاد کشاورزی حسین دماوندی‌نژاد در حاشیه نشست مدیران طیور سازمان‌های جهادکشاورزی کشور در تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین کامل بازار گوشت مرغ کشور تاکنون تحقق یافته است و ۱۰۰ هزار تن نیز تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد: ۱.۲ میلیون تن تولید تخم‌مرغ در سال جاری پیش‌بینی شده است که علاوه بر تامین آن ۸۰ هزار تن دیگر صادرات خواهیم داشت.

این مقام مسوول یادآور شد: مداخلات موجب فراز و فرود شده است اما باید به این منطق که نظام، نظام عرضه و تقاضا است توجه شود حتی علاوه بر تامین کامل نیازهای داخلی طیور می‌توانیم به نیاز تا ۱۰ میلیون جمعیت پیرامونی کشور پاسخ دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حمایت از تولید موجب حفظ آرامش بازار می‌شود.

دماوندی‌نژاد همچنین با اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از اجرای طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصادی به خصوص در بخش کشاورزی و بخش طیور کشور، گفت: در آغاز با توجه به عظمت این طرح نگرانی‌هایی وجود داشت اما با تلاش وزارت جهادکشاورزی موضوع مدیریت شد و اکنون تولید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ، تخم‌مرغ و سایر فرآورده‌ها و محصولات کشاورزی شرایط مناسبی است.

وی ادامه داد: مقرر بود در اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد که بخشی از آن دریافت شده و امیدواریم بخش باقی مانده نیز به موقع در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: البته در دریافت تسهیلات بانکی برای بهسازی و نوسازی مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و اماکن تولیدی یک مقدار عقب ماندگی داریم که بر این اساس در سال آینده در برنامه هفتم توسعه برای ارتقای سطح تسهیلات عزم جدی داریم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.