کد خبر : 32888 / /
/

فردا یکشنبه 25 دی تهران تعطیل است؟

بنابر اعلام ستاد مدیریت بحران تهران، فردا ادارات و مدارس استان تهران یکشنبه 25 دی 1401 دورکار شدند. اما آیا امتحانات مدارس تهران فردا لغو می‌شود؟

فردا یکشنبه 25 دی تهران تعطیل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با تدوام سرما در کشور مصرف گاز کشور رکورد زد و به 700 میلیون مترمکعب نزدیک شد. امروز شنبه ادارات، مدارس و دانشگاه‌های برخی از استان‌ها از جمله تهران برای کاهش مصرف گاز تعطیل است. اما آیا فردا یکشنبه 25 دی 1401 تهران تعطیل است؟

دقایقی قبل اعلام شد که کلیه ادارات و دستگاههای اجرایی تهران فردا هم مانند امروز تعطیل است و کلیه مدارس هم به صورت غیرحضوری برگزار میشود. بر این اساس امتحانات کلیه مقاطع تحصیلی لغو شده است اما امتحانات پایه دوازدهم به قوت خود باقی است و امتحانات این مقطع برگزار می‌شود.

دانشگاه‌ها هم هر کدام تصمیم متفاوتی درباره تعطیلی و لغو امتحانات گرفته‌اند. به نحوی که برخی از آنها امتحانات را لغو کرده‌اند اما برخی دیگر اعلام کرده‌اند که امتحانات برگزار می‌شود.

هفته گذشته وزیر نفت در مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس جمهور برای جلوگیری از خاموشی و قطع سراسری برق و گاز، خواستار تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه شد. مهر در گزارشی نوشت با ورود موج جدید سرما به کشور و افزایش مصرف گاز احتمال تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه وجود دارد.

روز گذشته قدرت الله شفیعی، معاون استانداری تهران خبر داد که تمام ادارات و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه 24 دی 1401 تعطیل است.

البته بانک‌ها از ساعت 9 تا 13 فعال هستند. ضمن این‌‌که بنا بر اعلام برخی از دانشگاه‌ها امتحانات روز شنبه لغو شد. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی اشاره کرد.

البته طولی نکشید که ادارات و مدارس برخی از استان‌های دیگر مانند سیستان‌وبلوچستان، البرز، سمنان، قزوین، اصفهان، مازندران، قم، همدان، لرستان و زنجان نیز تعطیل شدند.

فردا یکشنبه تهران تعطیل است؟

تعطیلی روز شنبه برای تداوم سرما و مدیریت مصرف گاز بود. اما آیا فردا یکشنبه 25 دی 1401 تهران تعطیل است؟

امروز جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران تهران درباره تعطیلی تهران گفت: تمامی ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی این استان فردا (یکشنبه) به صورت دورکار فعالیت می‌کنند.

ضمن این‌که باتوجه به اطلاع قبلی، فعالیت مدارس در روز یکشنبه به صورت غیر حضوری و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز به قوت خود باقی است.

در همین حال مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت که روز شنبه سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب ‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در استان‌های واقع در غرب و جنوب‌ غرب کشور، استان بوشهر و به تدریج دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس می‌شود.

صادق ضیاییان ادامه داد: «با ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز یکشنبه 25 دی علاوه بر نقاطی که ذکر شد، در استان‌های اصفهان، زنجان، قم و ارتفاعات البرز در استان‌های مازندران، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش هستیم.»

او همچنین گفت: «شدت بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق خوزستان، اصفهان و فارس است.» (فارس)

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.