کد خبر : 32149 / /
/

کلاهبرداری جدید | 5 میلیون بدهید خودرو از بورس بگیرید!

حدود هشت ماه است که از عرضه خودرو در بورس کالا می‌گذرد ولی بسیاری از مردم دچار سردرگمی شده و افراد سودجو سعی بر این دارند تا از این طریق کسب درآمد کنند.

کلاهبرداری جدید | 5 میلیون بدهید خودرو از بورس بگیرید!

هدف اصلی عرضه خودرو در بورس کالا متعادل شدن عرضه و تقاضا و ثبات قیمت در بازار خودرو است ولی متاسفانه پیچیدگی در خرید از بورس کالا باعث سردرگمی مردم شده است.

5 میلیون بدهید خودرو از بورس بگیرید!

سودی که در خرید خودرو از بورس وجود دارد باعث می‌شود در این میان یک سری شغل کاذب ایجاد شود.

اگر گشت و گذاری در میان آگهی‌های موجود در فضای مجازی داشته باشید تبلیغاتی برای خرید خودرو از بورس را مشاهده می‌کنید.

آگهی‌دهندگان با دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان ثبت نام برای دریافت خودرو را انجام می‌دهند. تفاوتی هم ندارد که قصد ثبت نام چه خودرویی دارید.

برخی نیز دوره‌های آموزشی خرید خودرو از بورس گذاشته‌اند. به عنوان مثال هزینه ثبت نام در یکی از این دوره‌ها ۴۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

پیچیدگی خرید خودرو از بورس باعث می‌شود که برخی از افراد اقدام به پرداخت چنین مبالغی کنند. حال آنکه رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام داده‌اند.

اطلاعات لازم برای خرید خودرو از بورس کالا

ثبت‌نام در سامانه سجام اولین مرحله برای خرید خودرو از بورس کالا است. بعد از بازکردن حساب، افراد متقاضی حتماً باید در سامانه سجام ثبت نام کنند. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به اختصار سجام نامیده می‌شود، توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و برای ارائه خدمات یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه ایجاد شده است.

ثبت‌نام در کارگزاری

در گام دوم، فرد متقاضی باید در یک کارگزاری ثبت نام کند. ثبت نام در کارگزاری باعث می‌شود که فرد راحت‌تر به معاملات در بورس کالا بپردازد. در نتیجه بعد از اینکه فرد در سایت سجام ثبت نام کرد باید در کارگزاری ثبت نام کند و سپس اقدام به گرفتن کد آنلاین از بورس کالا شود.

بازکردن حساب وکالتی

در گام سوم خرید خودرو در بورس کالا، فرد متقاضای باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی، در واقع یک نوع حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری نزد یکی از بانک‌های منتخب افتتاح می‌شود.

دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا

بعد از دریافت کد سجام در گام سوم، فرد متقاضی خودرو از بورس کالا، باید کد آنلاین مخصوص بورس کالا را دریافت کند. نکته مهم این است که این کد با کد معاملاتی بازار سهام فرق دارد و افرادی که کد معاملاتی بازار سهام را دارند هم باید کد آنلاین بورس کالا را دریافت کنند.

وارد کردن حساب وکالتی

در این مرحله باید حساب وکالتی که در بانک ملت باز شده است را وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالا کرد. با وارد شدن به این سایت و زدن گزینه «اعلام شماره حساب وکالتی» می‌توان حساب وکالتی خود را وارد سیستم کرد.

واریز قیمت پایه

اعلامیه هر عرضه با توجه به صحبت‌های انجام شده از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام می‌شود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کند.

ثبت سفارش خرید خودرو

بعد از اینکه متقاضی خرید خودرو در بورس کالا، مبلغ پایه خودرو مورد نظر را در حساب وکالتی خود شارژ کرد، باید در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کند. این ثبت درخواست سریعا به بخش معاملات کالای کارگزاری ارسال می‌شود و خودرو مورد نظر در صورت عرضه کافی خریداری می‌شود.

تعیین نمایندگی

بعد از تایید خرید خودرو توسط کارگزاری، فرد خریدار باید نمایندگی را جهت دریافت خودرو در همان سامانه آنلاین بورس کالا تعیین کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.