کد خبر : 32024 / /
/

گروگانگیری عجیب پسر جوان در مراسم خواستگاری | آدم‌ربایی هولناک پسری ۱۸ ساله با سرقت لپ تاپ ۳۵۰میلیون تومانی!

سارق جوان پس از آنکه در فضای مجازی با دختری در شیراز طرح دوستی ریخت و اعتماد او را جلب کرد، به خانه‌شان رفت و با اجرای نقشه‌ای عجیب، دست به گروگانگیری زد.

گروگانگیری عجیب پسر جوان در مراسم خواستگاری | آدم‌ربایی هولناک پسری ۱۸ ساله با سرقت لپ تاپ ۳۵۰میلیون تومانی!

سارق جوان پس از آنکه در فضای مجازی با دختری در شیراز طرح دوستی ریخت و اعتماد او را جلب کرد، به خانه‌شان رفت و با اجرای نقشه‌ای عجیب، دست به گروگانگیری زد.

عامل این آدم‌ربایی پسری ۱۸ ساله بود. او از مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی با دختری ۱۸ساله آشنا شد و با او طرح دوستی ریخت. پسر جوان مدام به این دختر که ساکن شیراز بود، پیام می‌داد و به او ابراز علاقه می‌کرد. همین پیام‌ها باعث شد که بعد از مدتی ارتباط آنها با یکدیگر نزدیک‌تر شود.

رابطه صمیمی دختر و پسر جوان با یکدیگر ادامه داشت تا اینکه پسر جوان گفت می‌خواهد برای خواستگاری از دختر مورد علاقه‌اش به شیراز برود. دختر جوان غافل از نقشه عجیبی که پسر مورد علاقه‌اش برای او و اعضای خانواده‌اش کشیده، آماده پذیرایی از او شد. روز حادثه وقتی پسر جوان وارد شد، دختر شیرازی و خانواده‌اش به گرمی از او استقبال کردند.

بیهوشی پدر و مادر دختر

پسر جوان سرگرم صحبت کردن با پدر و مادر دختر مورد علاقه‌اش بود که ناگهان هردو نفرشان به شکل عجیبی بیهوش شدند. دختر جوان و خواهر ۱۳ ساله‌اش نگران والدین‌شان شده بودند و نمی‌دانستند چه اتفاقی باعث بیهوشی آنها شده است. ماجرا از این قرار بود که پسر جوان به دور از چشم صاحب میزبان، داخل نوشیدنی آنها داروی بیهوشی ریخته و آنها را بیهوش کرده بود. حالا اما وقت آن بود که او مرحله بعدی نقشه پیچیده‌اش را اجرا کند.

سرقت جلوی چشم میزبان

پسر شیاد که فکر همه‌چیز را کرده بود ناگهان رفتارش تغییر کرد. او با تهدید دختر جوان و خواهر نوجوانش آنها را وادار به سکوت کرد. پس از آن شروع به جست‌وجوی خانه کرد و در عرض چند دقیقه مقدار زیادی طلا، پول، چند گوشی موبایل، لپ‌تاپ و ... پیدا کرد. ۲ خواهر تا آن زمان فکر می‌کردند که خواستگار قلابی قصد سرقت دارد اما او بعد از جمع‌آوری اموال باارزشی که در خانه بود با تهدید از ۲ خواهر خواست که همراه او از خانه خارج شوند.

از شیراز به اصفهان

پسر سارق اهل یکی از شهرهای استان قزوین است. او که حالا دست به آدم‌ربایی زده بود، قصد داشت گروگانش را به شهر خودش منتقل کند. برای این کار او باید از اصفهان عبور می‌کرد. آنها چند ساعت بعد به اصفهان رسیدند و سارق در یکی از مغازه‌های شهر طلاهای مسروقه را فروخت و حدود ۳۵۰ میلیون تومان پول به‌ دست آورد. بعد از آن در شرایطی که ۲ خواهر شیرازی نمی‌دانستند چه سرنوشتی در انتظارشان است، پسر جوان آنها را به شهر البرز واقع در استان قزوین برد و آنها را در خانه‌ای که با پولِ به‌ دست آمده از فروش اموال مسروقه اجاره کرده بود، زندانی کرد.

عملیات پلیس

ربودن ۲ خواهر شیرازی و انتقال شهر به شهر آنها از شیراز تا قزوین در شرایطی اتفاق افتاده بود که ساعتی پس از ربودن آنها پدر و مادرشان به هوش آمده و تازه متوجه بلایی شده بودند که بر سر خودشان و فرزندان‌شان آمده بود. آنها همان موقع نزد پلیس رفتند و با شکایت‌شان تحقیقات مأموران برای نجات ۲ دختر ربوده شده و دستگیری جوان آدم‌ربا آغاز شد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که جوان آدم‌ربا ۲ خواهر را به شهرستان البرز منتقل و آنها را در خانه‌ای استیجاری زندانی کرده است.

در این شرایط بود که از مأموران پلیس آگاهی استان قزوین درخواست کمک شد و آنها وارد عمل شدند. مأموران با استفاده از ترفندهای پلیسی توانستند اسارتگاه دختران ربوده‌شده را شناسایی کنند و سرانجام ضمن دستگیری متهم اصلی و ۲ نفر دیگر که با او همدستی کرده بودند، ۲ دختر جوان را آزاد کنند.

سرهنگ امیرحسام عزیزی، رئیس پلیس آگاهی قزوین در این‌باره گفت:‌ کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی با نیابت قضایی به‌طور ویژه برای رهایی ۲ دختر ۱۸ و ۱۳ ساله وارد عمل شدند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌داد عامل اصلی آدم‌ربایی پس از ارتباط با خواهر بزرگ‌تر در شبکه‌های اجتماعی به شیراز رفته و با اغفال او وارد منزل‌شان شده و با بیهوش کردن پدر و مادرش مقادیری طلا، گوشی و لپ تاپ به ارزش بیش از ۳۵۰میلیون تومان سرقت کرده و ۲ دختر خانواده را هم به گروگان گرفته است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد:‌ با اقدامات اطلاعاتی و ردزنی‌های گسترده سرانجام در عملیاتی غافلگیرانه، آدم ربا به همراه ۲ همدستش دستگیر شدند و ۲ دختر ربوده‌شده به آغوش خانواده بازگشتند.

به‌گفته رئیس پلیس آگاهی قزوین، متهمان در بازداشت به‌ سر می‌برند و تحقیقات دراین‌باره ادامه دارد./همشهری

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.