کد خبر : 31958 / /
/

یارانه نان |یارانه نقدی |یارانه معیشتی | یارانه جدید

سورپرایز دولت رئیسی برای آخرهفته | شارژ ماهانه کارت یارانه نان برای سرپرستان خانوارها

کارت نان برای 14 هزار نفر با هدف تامین نان نیازمندان صادر می‌شود و به صورت ماهانه شارژ خواهد شد.

سورپرایز دولت رئیسی برای آخرهفته | شارژ ماهانه کارت یارانه نان برای سرپرستان خانوارها

قرار است به زودی یارانه نان پرداخت شود و به ازای هر کد ملی یارانه نان پرداخت شود.هنوز هیچ جزئیاتی از مبلغ یارانه نان اعلام نشده و حتی مشخص نیست که یارانه نان ، یارانه نقدی است که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و امکان استفاده از یارانه نان برای مصارف دیگر هم وجود دارد یا اینکه سهمیه‌ای است که فقط از آن می‌توان برای تهیه نان استفاده کرد.

کارت نان برای 14 هزار نفر با هدف تامین نان نیازمندان صادر می‌شود و به صورت ماهانه شارژ خواهد شد.

مدیر شبکه سراسری خیرات نان با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله این شبکه با هدف ترویج و گسترش فرهنگ خیرات نان و توزیع رایگان آن میان نیازمندانِ آبرومند اعلام کرد که برای سال جاری صدور ۱۴ هزار کارت نان برای کمک به ۱۴ هزار سرپرست خانوارِ نیازمند پیش‌بینی شده است.

امیر اقبالخانی با اشاره به فعالیت ۱۰ ساله بنیاد وفاق سبز علوی کشور در بحث خیرات نان و ترویج این سنت پسندیده که بر آن شدیم تا با راه‌اندازی شبکه سراسری خیرات نان بتوانیم هدفمندتر در اقصی نقاط کشور این طرح را پیش ببریم، اظهار کرد: شبکه سراسری خیرات نان کشور در سراسر کشور اقدام به توزیع نان رایگان میان نیازمندان آبرومند شناسایی شده می‌کند. در این راستا کارت‌های بانکی برای نیازمندان صادر شده است تا در زمان خرید نان، شان این افراد خدشه‌دار نشود.

وی ادامه داد: در هر استان نیز رابطی جهت شناسایی نیازمندان و معرفی آنها به شبکه وجود دارد که پس از دریافت اسامی این افراد از سوی رابطان، لیست آنها به بانک‌ها جهت صدور کارت خرید نان ارائه خواهد شد. بعد از صدور کارت، کارت‌ها نیز در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد تا ماهانه این کارت برای آنها شارژ شود. این کارت‌ها همچون کارت‌های بانکی است با این تفاوت که روی کدهای نانوایی‌ها سوییچ شده است.

مدیر شبکه سراسری خیرات نان با بیان اینکه کارت نان به صورت ماهانه شارژ و میان سرپرستان خانواری که توان خرید نان را ندارند توزیع می‌شود، افزود: کارت‌های بانکی صادر شده صرفا برای خرید «نان» تهیه شده است، زیرا خیران به نیت نان وجهی را برای تامین خرید نانِ نیازمندان پرداخت کرده‌اند.

اقبالخانی اعلام کرد که برای سال جاری صدور ۱۴ هزار کارت نان برای کمک به ۱۴ هزار سرپرست خانوارِ نیازمند پیش‌بینی شده است.

بنابر اظهارات وی، بالغ بر یک میلیون خیر در بحث خیرات نان به این شبکه کمک می‌کنند که بالغ بر ۲۵۰ هزارنفر از آنها به صورت ماهانه در خرید نان مشارکت دارند.

مدیر شبکه سراسری خیرات نان در ادامه راه‌های مشارکت خیران در خیرات نان را نیز اعلام کرد و گفت: خیران و نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در خیرات نان از طریق شماره حساب ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۸۶۱۵۶۸ یا شماره‌گیری کد #۲۲۲۱*۷۸۰* در خیرات نان مشارکت کنند./ایسنا

یارانه نان

جزئیات اجرای یارانه نان

بر اساس توضیحاتی که تاکنون ارائه شده قیمت نان دو نرخی می‌شود و نان هم با قیمت یارانه‌ای یا سهمیه‌ای توزیع می‌شود و هم با قیمت آزاد و بدون سهمیه. هر خانوار و یا هر فرد سهمیه نان جداگانه‌ای دارد که می‌تواند ظرف یک ماه از آن استفاده کند. اما اگر خانواده‌ای مصرف بیش از این مقدار داشته باشد،‌ باید احتمالا نان را با قیمت آزاد خریداری کند.

این موضوع را وزارت اقتصاد هم تایید کرده چراکه صیامی در گفتگوی خود اعلام کرده که «افرادی که بیش از الگو مصرف کنند باید الگوی مصرف را اصلاح یا به قیمت آزاد خریداری کنند. افرادی هم که مصرف آنها کمتر از الگوی استاندارد است پولی برای آنها می‌ماند.»

بر این اساس می‌توان گفت سهمیه‌بندی و پرداخت یارانه نان مانند بنزین است که هر فردی سهمیه مشخصی در ماه دارد و می‌تواند این سهمیه را در ماه استفاده و یا آن را ذخیره کند. اما افراد اگر بیش از مقدار سهمیه مقرر بنزین مصرف کنند، باید آن را با نرخ آزاد خریداری کنند.

یارانه نان به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

اگرچه جامعه هدف یارانه‌های پرداختی دولت، اقشار و گروه‌های خاصی است اما یارانه نان به همه افراد تعلق می‌گیرد. به گفته مقامات به هر کدملی یارانه نان تعلق می‌گیرد. مردم در هنگام خرید نان، کارت بانکی و یا کارت یارانه نان را ارائه می‌کنند و می‌توانند نان را قیمت کنونی یا همان قیمت یارانه‌ای خریداری کنند. مابه‌التفاوت نان یارانه‌ای و آزاد را دولت به نانوا پرداخت می‌کند. درست مانند خرید سهمیه بنزین.

دارنده هر خودرو یک کارت سوخت دارد که با آن ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دولتی می‌خرد و مابه‌التفاوت بنزین سهمیه‌ای و آزاد را دولت به جایگاه‌داران پرداخت می‌کند.

مبلغ یارانه نان چقدر است؟

هیچ کدام از مقامات تاکنون مبلغ یارانه نان را اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست هر خانوار در ماه چقدر یارانه نان می‌گیرد. از طرف دیگر مشخص نیست که آیا این یارانه در قالب پول نقد به کارت بانکی افراد واریز می‌شود و یا مانند سهمیه بنزین،‌ یارانه تنها برای خرید نان استفاده می‌شود و امکان برداشت نقدی آن وجود ندارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.