کد خبر : 31859 / /
/

آتش سوزی گسترده در خیابان ناصر خسرو

سخنگوی سازمان آتش نشانی از آتش سوزی گسترده در خیابان ناصرخسرو خبر داد.

آتش سوزی گسترده در خیابان ناصر خسرو

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزییات این حادثه گفت: یک مورد آتش سوزی در انبار کالا در خیابان ناصرخسرو کوچه مروی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی تهران اطلاع داده شد؛ بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی نیروهای خود را به محل آتش سوزی اعزام کردند؛ در محل این حادثه مشاهده می‌شود که یک انبار یک طبقه به وسعت ۸۰ متر با سقف‌های قدیمی شیروانی شده و در حالی که حجم زیادی از کالاها اعم از لوازم خرازی، رنگ و مواد قابل اشتعال در انبار وجود داشت در حال سوختن است.

ملکی با بیان اینکه یک زیرزمین ۳۰ تا ۴۰ متری هم در این ملک وجود داشت؛ گفت: دسترسی بسیار سختی به این زیر زمین تعبیه شده بود و راه پله بسیار تنگ و باریکی داشت و زیرزمین هم پر از جنس بود این مجموعه به طور کل شعله ور شده بود و با توجه به اینکه سقف هم قیر اندود شده بود آتش به سرعت به همه جا سرایت کرد؛ دود بسیار غلیظی به آسمان متصاعد می‌شد به طوری که دود از فواصل قابل دور هم قابل رؤیت بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در مجاورت این انبار یک طبقه، یک بنای دو طبقه وجود داشت که آن هم تبدیل به انباری برای نگهداری اجناس عطر و اودکلن شده بود که متأسفانه ادکلن هم از اجناس قابل اشتعال هستند و این احتمال وجود داشت که آتش این بار به سرعت گسترش می‌یابد به همین منظور همکاران آتش نشان ما علیرغم سختی دسترسی از چند طرف عملیات خود را آغاز کردند و با تلاش بسیار آتش را تحت کنترل خود درآورد.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر آتش خاموش شده و اوضاع تحت کنترل درآمده است؛ گفت: همکاران مشغول لکه‌گیری پایانی هستند و از گسترش آتش به اطراف هم جلوگیری شده است.

ملکی با بیان اینکه متأسفانه در بازار ما با نقاطی مواجه هستیم که غالباً بدون اخذ مجوزات لازم تغییرات کاربری می‌دهند و انواع انبارداری‌ها بسیار انبارداری های غلطی است؛ توضیح داد: زیرزمین‌ها پر از  اجناس و کالا است و بدون هیچ دسترسی مناسب و بدون هیچ سیستم ایمنی خاصی حتی دریغ از یک خاموش کننده؛ روی هم انبار می‌شوند که طبیعی است با چنین وضعی ما شاهد این اتفاقات هستیم و می‌بینیم که سرمایه‌ها از بین می‌رود.

همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.