کد خبر : 31805 / /
/

صاحبخانه ها بخوانند | وام 200 میلیونی برای تعمیر مسکن + شرایط

در این گزارش شرایط دریافت وام تعمیر مسکن در دو بانک اقتصاد نوین و رفاه گارگران بررسی و مقایسه شده‌اند.

صاحبخانه ها بخوانند | وام 200 میلیونی برای تعمیر مسکن + شرایط

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده که تقاضا برای دریافت وام تعمیر مسکن افزایش پیدا کند. بانک‌های مختلف برای پرداخت این وام به مشتریان خود، شرایط متفاوتی را در نظر گرفته‌اند.

در این گزارش، شرایط دریافت وام تعمیر مسکن در دو بانک اقتصاد نوین و رفاه گارگران بررسی و مقایسه شده‌اند.

شرایط وام 200 میلیونی بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین به مشتریان خود تا سقف 200 میلیون تومان وام تعمیر مسکن می‌دهد. نرخ سود این وام 18 درصد و حداکثر زمان سررسید آن 36 ماه است.

با این شرایط، وام‌گیرنده باید هر ماه هفت میلیون و 230 هزار تومان قسط پرداخت کند. همچنین کل مبلغ سود این وام به 60 میلیون تومان می‌رسد و به این ترتیب، متقاضیان در پایان این سررسید مبلغ 257 میلیون تومان به بانک اقتصاد نوین باز می‌گردانند.

متقاضیان برای دریافت این وام، باید سند ملک را به عنوان وثیقه نزد بانک قرار دهند. به علاوه، 26 درصد از مبلغ وام نیز نزد بانک اقتصاد نوین مسدود می‌شود.

لازم به ذکر است که یکی از شروط دریافت این وام، آن است که وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد. به علاوه، سندی که به‌عنوان ضامن به بانک ارائه می‌شود نباید در رهن بانک دیگری باشد.

همچنین متقاضیان باید از طریق شعبه‌ای از بانک اقتصاد نوین وام بگیرند که در آن حساب دارند.

دریافت وام تعمیر مسکن بدون ارائه سند!

سقف وام تعمیر مسکن بانک رفاه کارگران نیز 200 میلیون تومان و نرخ سود آن 18 درصد است اما شرایط آن تفاوت‌هایی با وام بانک اقتصاد نوین نیز دارد.

حداکثر زمان بازپرداخت وام بانک رفاه کارگران 48 ماه است. بنابراین هر قسط آن برابر به پنج میلیون و 875 هزار تومان می‌رسد. بنابراین مجموع رقم وام و سود آن در زمان سررسید، کمی بیش از 282 میلیون تومان است.

به علاوه، متقاضیان باید حدود 100 هزار تومان هم به عنوان هزینه تشکیل پرونده و اعتبارسنجی به بانک پرداخت کنند.

برای دریافت وام تعمیر مسکن بانک رفاه کاگران بر خلاف عمده وام‌هایی از این دست، نیازی به ارائه سند ملکی نیست اما لزوم ارائه سه ضامن رسمی برای ضمانت این وام، سد بزرگی برای دریافت آن به شمار می‌رود.

همچنین متقاضیان باید حداقل سه تا 6 ماه در بانک رفاه کارگران گردش حساب داشته باشند تا مشمول دریافت این قرار بگیرند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.