کد خبر : 31210 / /
/

قتل| قتل هولناک

قتل خونین در شهر| قاتل فیلم صحنه قتلش را دید| جزییات+18

در حالی که متهمان یک پرونده جنایی تلاش می کردند تا ماجرای قتل هولناک مرد پژوسوار را به سرنیزه یک سلاح کلاشینکف گره بزنند که مدعی بودند سلاح مذکور درون خودروی پژو قرار داشته است. متهم به قتل در شعبه ویژه پرونده های جنایی مشهد به تماشای فیلم صحنه «جنایت در زمین خون آلود» نشست اما سلاحی در فیلم دیده نشد.

قتل خونین در شهر|  قاتل فیلم صحنه قتلش را دید| جزییات+18

ماجرای وحشتناک این پرونده جنایی، صبح 15مرداد سال گذشته، درحالی رخ داد که چند نفر از اعضای یک فامیل، کارگر بنایی را برای ساخت و ساز در زمین مورد اختلاف به بولوار شهید کشمیری در شهرک مهرگان مشهد بردند. نگهبان زمین با دیدن این وضعیت بلافاصله ماجرا را به «علیرضا – الف» (طرف مقابل اختلاف ملکی) اطلاع داد. دقایقی بعد علیرضا پشت فرمان پژو 405 نشست و با سرعت خود را به محل زمین ملکی رساند اما به خاطر سراسیمگی و سرعت، نتوانست خودرو را کنترل کند به طوری که خودرو در میان مصالح ساختمانی فرو رفت و در حالی متوقف شد که در سمت راننده در میان شن و ماسه ها گیر کرد و باز نشد!

در این هنگام بود که راننده 40 ساله تلاش کرد تا از سمت شاگرد از خودرو بیرون برود که ناگهان «محمد – خ» (جوان 25 ساله) به همراه چند نفر دیگر از بستگانش به سمت خودرو هجوم بردند و به دلیل اختلافی که با مرد پژوسوار داشتند با بیل، چوب و چاقو به تخریب خودرو پرداختند.

هنوز یک پای راننده (علیرضا) در صندلی سمت راننده و پای دیگر او در کف صندلی طرف شاگرد قرار داشت که ضربات چاقوی خشم بر ران او فرود آمد و خون فواره زد. در حالی که به دلیل شدت خون ریزی رمقی برای مجروح 40 ساله باقی نمانده بود، «حمید» (یکی از بستگان مهاجمان) پیکر نیمه جان راننده را از سمت شاگرد بیرون کشید و سعی کرد با گذاشتن پارچه ای روی زخم عمیق، از خون‌ریزی شدید جلوگیری کند، اما با وخیم شدن وضعیت جسمانی «علیرضا» اوضاع به هم ریخت و مهاجمان به ناچار پیکر او را از زمین خون آلود بلند کردند و به بیمارستان انتقال دادند ولی طولی نکشید که مرد 40 ساله بر اثر عوارض اصابت چاقو جان سپرد و بدین ترتیب پرونده «جنایت در زمین خون آلود» روی میز قاضی ویژه قتل عمد مشهد قرار گرفت.

ساعاتی بعد و با صدور دستورات محرمانه قضایی، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس با تجربه آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و 3 تن از متهمان را به اسامی «جواد، مصطفی و حمید» بازداشت کردند اما از «محمد» (متهم اصلی) خبری نبود.

تلاش کارآگاهان با راهنمایی های  قاضی دکتر صادق صفری 6 ماه بعد به ثمر نشست و آن ها با ردزنی های اطلاعاتی موفق شدند متهم فراری را با شگردی پیچیده در یکی از روستاهای بابل شناسایی و دستگیر کنند. با انتقال متهم به مقر انتظامی، تحقیقات درباره این جنایت وحشتناک آغاز و مشخص شد که درگیری مرگبار به دلیل اختلاف ملکی رخ داده است.

جنایت در زمین خون آلود3

در حالی که همه متهمان به شرکت در نزاع مذکور و تخریب خودرو اعتراف می کردند و مدعی بودند که ضربات مرگبار چاقو به ران مرد 40 ساله را «محمد – خ» وارد کرده است اما بعد از دستگیری متهم، ورق برگشت و تناقض گویی ها روند دیگری به خود گرفت. در همین حال ادعاهای حیرت آوری نیز در این پرونده جنایی مطرح شد به گونه ای که سخن از یک سلاح کلاشینکف به میان آمد که سرنیزه هم داشت و در کف اتاق خودرو افتاده بود. این ادعاها طوری در جملات متهم خودنمایی می کرد که قتل با سرنیزه به وقوع پیوسته است! این ادعاها در حالی بود که نه تنها پزشکی قانونی آن را رد کرده بود بلکه قاضی دکتر صادق صفری با بررسی ابعاد مختلف این پرونده جنایی، ماجرای سلاح کلاشینکف سرنیزه دار را نیز زیر ذره‌بین مستندات علمی و تحقیقی برد و با دلایل قاطع آن را رد کرد.

با وجود این، همزمان با آخرین دفاعیات متهمان، قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، صحنه کامل فیلم «جنایت در زمین خون آلود» را در شعبه بازپرسی و در حضور متهم به قتل به نمایش گذاشت که از ابتدا تا انتهای نزاع مرگبار توسط دوربین مدار بسته به تصویر کشیده بود و هیچ نوع سلاحی در این تصاویر دیده نمی شد!

به دنبال تکمیل تحقیقات قضایی و بررسی دقیق همه جوانب این ماجرای تکان دهنده، کیفرخواست این پرونده جنایی در دادسرای مشهد صادر شد و به زودی محاکمه متهمان در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی آغاز می شود.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.