کد خبر : 31206 / /
/

داریوش ارجمند | داریوش ارجمند نوه

لباس جنجالی و گرانقیمت نویان نوه داریوش ارجمند | چرا داریوش ارجمند اینجا حرفی برای گفتن ندارد؟ +عکس

نویان فرزند علیرام نورایی است

لباس جنجالی و گرانقیمت نویان نوه داریوش ارجمند | چرا داریوش ارجمند اینجا حرفی برای گفتن ندارد؟ +عکس

پدر داریوش ارجمند تیمسار ارجمند نظامی ارتشی و رئیس بیمارستان رضا شاه در مشهد و ماما رضا در بیرجند بود، مادرش خانم یغمایی فرزند یکی از ثروتمندهای مشهد و صاحب کارخانه‌های نوشابه سازی و خواهر کوروش یغمایی خواننده معروف ایران بود.داریوش ارجمند متولد ۵ مرداد ۱۳۲۳ در مشهد است.داریوش ارجمند بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.داریوش ارجمند تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته کارشناسی تاریخ و جامعه‌شناسی سپری نمود، علی شریعتی یکی از استادان او در آن برهه بود. وی سپس برای ادامه تحصیل رهسپار پاریس شد.داریوش ارجمند به همراه مهرداد تدین از مؤسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه ۱۳۴۰ است.

farzande-aliram-nooraii-1

بیوگرافی داریوش ارجمند 

نام :داریوش

نام خانوادگی :ارجمند

تاریخ تولد :1323/5/5

محل تولد :تهران

تحصیلات :  کارشناسی ارشد تئاتر و سینما

داریوش ارجمند متولد 5 مرداد 1323 تهران است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد تئاتر و سینما از دانشگاه پاریس و کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه مشهد است. وی به همراه مهرداد تدین از موسسین سینمای آزاد مشهد در اواخر دهه 1340 است.

وی با بازی در فیلم ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد. در فیلمهای کشتی آنجلیکا، جستجوگر، پرده آخر توانا و قدرتمند ظاهر شد.

در دهه هفتاد اما کم کار بود. بازی معرکه اش در سه فیلم ماندگار آدم برفی، اعتراض و سگ کشی نشان از توانایی های او دارد. به شرطی که کارگردانی حرفه ای او را هدایت کند. او برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند بازیگر، عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند، و پدر امیر یل ارجمند بازیگر است. او در مراسمی در تیر ماه 1392 و در روزهای پایانی ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از او نشان درجه یک فرهنگ وهنر را دریافت کرد.

داریوش ارجمند

زندگی شخصی داریوش ارجمند

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون متولد 5 مرداد 1323 در مشهد است. وی از شاگردان دکتر علی شریعتی بوده و فارغ التحصیل لیسانس رشته تاریخ و جامعه شناسی از دانشگاه فردوسی و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه سوربن فرانسه می باشد.

داریوش ارجمند، بازیگر سریال ستایش متولد مشهد است اما به گفته خودش اصالتش به شهر بیرجند در خراسان جنوبی باز می گردد. پدر او، تیمسار و رئیس بیمارستان رضاشاه در مشهد و مرکز مامایی در بیرجند بود.

بازیگر نقش حشمت فردوس دارای سه برادر و دو خواهر بوده و فرزند دوم خانواده می باشد.

برادر داریوش ارجمند، مرحوم انوشیروان ارجمند از بازیگران توانمند بود که در سال 1393 درگذشت. داریوش ارجمند عموی بهار و برزو ارجمند (فرزندان مرحوم انوشیروان ارجمند) از بازیگران کشورمان می باشد.

ازدواج و نحوه آشنایی داریوش ارجمند و همسرش

داریوش ارجمند در سال 1352 با هم دانشگاهی خود فرشته یغمایی ازدواج کرد. او از همان سال اول دانشگاه دلباخته فرشته یغمایی شد اما تا سال چهارم چیزی به او نگفت و خواستگاری نکرد، سال چهارم پس از اتمام امتحانات به او گفت که می خواهم شما را به منزل برسانم و در برابر تعجب و مخالفت خانم یغمایی از ایشان خواستگاری کرد و چند شب پس از این کار به طور رسمی به خواستگاری رفت و خیلی ساده مراسم ازدواجشان را برگزار نمودند.

فرشته یغمایی لیسانس تاریخ و فوق لیسانس جامعه شناسی دارد و دبیر آموزش و پرورش بوده است.

داریوش ارجمند

فرزندان داریوش ارجمند

داریوش ارجمند و همسرش فرشته یغمایی دارای سه فرزند هستند. در سال 1353 اولین فرزندشان امیریل به دنیا آمد، امیرسام فرزند دوم خانواده ارجمند سال 54 متولد شد و یلدا سومین فرزند داریوش ارجمند سال 62 به دنیا آمد.

امیرسام سالهاست در انگلیس حضور دارد و یلدا نیز ساکن کشور مالزی می باشد.

امیریل ارجمند در عرصه بازیگری حضور دارد و با یاسمینا باهر یکی از بازیگران کشورمان ازدواج کرده و دارای یک پسر به نام یل سام هستند. یاسمینا باهر همسر امیر یل ارجمند متولد 16 اسفندماه سال 68 است.

خانواده داریوش ارجمند

داریوش ارجمند در کنار داماد، پسران، دختر، همسر و عروسش

ورود داریوش ارجمند به عرصه هنر

داریوش ارجمند بازیگری را از سال 1349 از تئاتر شروع کرد. بر اساس صحبت های این هنرمند، ابتدا مشوق او در این کار مادرش بود که خود یک نوازنده حیرت انگیز تار بود و تا آخرین روزی که کار تئاتر می کرد، برایش هر شب یک جایزه می گرفت.

آقای اقبال معلم دبیرستان و دکتر علی شریعتی استاد دانشگاه نیز از مشوقین دیگر او در راه هنر بودند.

داریوش ارجمند سینمای آزاد مشهد را با همراهی علاقمندان این رشته تاسیس کرد و به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و به جز بازی و کارگردانی تئاتر، شروع به ساخت فیلم های کوتاه نمود.او در سال 1362 وقتی 39 ساله بود فیلم 90 دقیقه ای ساخت که نویسندگی آن نیز برعهده خودش بود.

داریوش ارجمند

درخشش داریوش ارجمند در سینما

داریوش ارجمند با بازی در فیلم ناخدا خورشید در سال 1365 وارد عرصه سینما شد و برای اولین بار در مقابل دوربین رفت. او در این فیلم بسیار درخشید و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول فجر را از آن خود کرد.

کشتی آنجلیکا، پرده آخر و جستجوگر از دیگر کارهای داریوش ارجمند در دهه 60 وفیلم آدم برفی، اعتراض و سگ کشی و... از دیگر کارهای داریوش ارجمند در دهه 70 بودند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.