کد خبر : 31195 / /
/

حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

واریزی ۴۱ میلیون تومانی به حقوق بازنشستگان | سورپرایز دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار کرد: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد.

واریزی ۴۱ میلیون تومانی به حقوق بازنشستگان | سورپرایز دولت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

بازنشسته ها در پایان هر سال منتظر افزایش حقوق بازنشستگان هستند.انتقال حقوق بازنشستگان در زمان حیات یکی از موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود..همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از دیگر موضوعات بسیار مهمی است که باید در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشدجزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار کرد: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان شد.

اکبر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند اظهار کرد: براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸ هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

وی افزود: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

حقوق دریافتی بازنشستگان از ۶ تا ۴۱ میلیون تومان

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره حداقل و حداکثر دریافتی حقوق‌ها نیز توضیح داد و گفت: ۶۵ هزار نفر حدود پنج میلیون تومان دریافتی داشتند که با افزایش‌ اخیر در پی ترمیم حقوق‌ها، دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی ادامه داد: یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر بین شش تا ۱۱ میلیون تومان، ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

وی پیرامون ۹۰۰۰ میلیارد تومانی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قید شده بود عنوان کرد: ترمیم حقوق‌های اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشت اما درباره آن ۹۰۰۰ میلیارد تومان هنوز مشخص نیست اصلاحیه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس برد منظورش همان متناسب‌سازی بود یا می‌خواهند بعدا تصمیم مجزایی بگیرند.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: البته به نظر می‌رسد با توجه به اصلاح قانون بودجه، مصوبه ترمیم حقوق جایگزین همان مصوبه قبلی شده است با این حال تاموقعی که چیزی از دولت و مجلس به ما ابلاغ نشود نمی توانیم در این باره اقدامی کنیم./ایسنا

حقوق بازنشستگان

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان

سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است؛ یکی از پیشنهادات این است که به جای افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد.

هیات دولت مشغول بررسی مدل‌های مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است. اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که بر اساس پیش نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد لحاظ گردیده است. این درحالی است نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هییت دولت به تصویب وزرا برسد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد هیات دولت در روز‌های اخیر در حالی مشغول بررسی کلیات پیش نویس لایحه بودجه بوده که یکی از محورترین مباحث مشخص کردن مدل افزایش حقوق‌ها و همچنین میزان رشد دریافتی کارکنان دولت نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

سه مدل افزایش حقوق بازنشستگان

در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است در نهایت در هییت دولت مصوب نشود.

وی افزود: سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است؛ یکی از پیشنهادات این است که به جای افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت) بیشتر باشد.

به گفته وزیر اقتصاد، با وجود بررسی احکام پیش نویس لایحه بودجه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارمندان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.