کد خبر : 31012 / /
/

درگیری وحشتناک پنج جوان روستایی بر سر ازدواج با یک دختر

مستند آنجلینا حاوی حقایق اجتماعی تلخی است، چرخش ذائقه جوانان روستایی از ازدواج با دخترانی با قیافه‌های بومی به سمت ازدواج با دخترانی که چهره‌ای شبیه زنان آمریکایی و اروپایی دارند.

درگیری وحشتناک پنج جوان روستایی بر سر ازدواج با یک دختر

مستند آنجلینا، داستان درگیری پنج جوان یک روستا بر سر ازدواج با دختری از همان روستا است که به هر پنج نفر وعده ازدواج داده است، دختری به نام پروانه که به گفته عاشقانش قیافه‌ای آمریکایی و اروپایی دارد.

مستند آنجلینا حاوی حقایق اجتماعی تلخی است، تلخ‌ترین واقعیتی که این مستند آن را نشان می‌دهد چرخش ذائقه جوانان روستایی از ازدواج با دخترانی با قیافه‌های بومی به سمت  ازدواج با دخترانی است که چهره‌ای شبیه زنانی چون آنجلینا جولی بازیگر مشهور آمریکایی دارند

این مستند در عین روایتِ رقابت و جنگ این پنج پسر برای ازدواج با پروانه، عنوان می‌کند که خانواده‌ای در روستا وجود دارد که با داشتن پنج دختر آماده ازدواج، خواستگاری درب خانه‌شان را به صدا در نمی‌آورد.

این مستند در واکاوی تغییر ذائقه صورت گرفته غیر فعال است و اصلاً به چگونگی نفوذ این اندیشه و تغییر فرهنگی صورت گرفته در بین پسران روستا نمی‌پردازد. تنها اقدام مستندسازان در این زمینه، نشان دادن تصویر پوستر نصب شده آنجلینا جولی بر دیوار اتاق سرسخت‌ترین عاشق این دختر روستایی است که پسر، عکس خود را نیز در آن تعبیه کرده است.

مستند آنجلینا گویی اصلا قصد پرداختن به این مسئله را به عنوان یک آسیب و معضل اجتماعی و نواختن زنگ خطر برای جامعه را ندارد، به همین خاطر بیشتر همت خود را به نمایش جنگ عشاق و تلاش فامیل و مسئولان روستا به برطرف کردن این معضل اختصاص داده است، نمایشی که طنزی تلخ را شکل می‌دهد که گاهی هم خنده‌دار است.

در مجموع سازندگان این مستند با عدم تزریق نگاه آسیب‌شناسانه به اثر خود و بررسی مؤلفه‌هایی چون تقش فضای مجازی و ... در اغییر ذائقه جوانان روستا، فرصت تبدیل آن به یک مستند مسئله‌محور اجتماعی را از خود سلب کرده‌اند، اتفاقی که در موضوع این سوژه لازم به نظر می‌رسد./همشهری آنلاین

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.