کد خبر : 30778 / /
/

سهام|سهام عدالت| سهامداران

واریز 10 میلیون سود سهام عدالت پاییزه؛ امشب | خبر خوش رئیسی برای این خانوارها

مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاماندگان سهام عدالت سهام دار شوند.

واریز 10 میلیون سود سهام عدالت پاییزه؛ امشب | خبر خوش رئیسی برای این خانوارها

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام خواهد شد. برخی از سهامداران سود سهام عدالت  مرحله دوم را دریافت خواهند کرد.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید وام سهام عدالت به سهامداران بدون ضمانت اختصاص می‌یابد آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

جزییات مهم از واریز سود سهام عدالت

سهام عدالت

طبق مصوبه هیات دولت زمینه‌ای فراهم شده که جاماندگان کمیته امداد و سازمان بهزیستی همچنین دهک پایین درآمدی سهامدار شوند. ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی،  در یک برنامه رادیویی، به موضوع جاماندگان سهام عدالت خواهند پرداخت و نکاتی را بیان کرد.

سوال: یعنی به سال 1402 می رسد؟

 ذوالنوریان: بستگی به این دارد که این سبد سهامی که نیاز است برای این جامعه در اختیار ما قرار بگیرد و هم این که بتوانیم مصوبه مربوط به آن را دریافت کنیم، ما امیدوار هستیم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد، ولی در عین حال تابع شرایطی است که خدمتتان عرض کردم.

سوال: توصیه شما در خصوص سهام عدالت به افراد چیست؟

 ذوالنوریان:در ارتباط با بحث سهام عدالت این که می‌گویند ارزش سهام بالاتر می‌رود بطور قطع همین خواهد بود به دلیل این که ترکیبی که در سبد سهام عدالت و سهامی که آن جا است از ارزنده‌ترین سهامی است که داریم و بهترین سهامی است که وجود دارد، اما به دلایلی که در شرایط خاص بازار بوده یا این که اصلا این سهام فعلا خرید و فروش نمی‌شود و نماد‌ها بسته است فعلا و این امکان فراهم نیست شاید یکی از دلایلش این باشد و دلایل خاص بازار بورس که دوستان من در بازار بورس بهتر می‌توانند خدمتتان توضیح دهند، اما نکته‌ای که وجود دارد هدف اصلی از بحث طرح سهام عدالت این بوده که این سهام حفظ شود و فروش نرود و توصیه ما کماکان نفروختن این است، چون این پشتوانه‌ای برای آینده این نسل و این خانواده‌ها است.

سهام عدالت

سوال: یعنی کماکان توصیه می‌کنید که  سهام خود را نفروشند؟

 ذوالنوریان: بله

سوال: یکی از شهروندان تماس گرفتنه و  گفتند من عین این سهام عدالت را برای خودم خریدم سوددهی که نداشته هیچ، ضرر هم کردیم، چگونه قرار است این سهام سود دهد؟

ذوالنوریان: من سوالی از محضر شما دارم، هموطنانی که سال گذشته سهام عدالت داشتند آن‌هایی که 500 هزارتومانی بودند و آن‌هایی که یک میلیونی بودند حدود 500 هزار و یک میلیون تومان سود سالانه دریافت کردند امسال این عدد براساس گفته‌های همکاران من و دوستان بورسی من می‌گویند حدود دوبرابر خواهد شد الان وقتی که من سود سهمم پارسال یک میلیون بوده و امسال به ازای هر نفر دو میلیون خواهد بود نشان دهنده این است که این سهم ارزندگی اش را دارد و سوددهی هم دارد شاید در یک مقطع زمانی یک دفعه نتوانیم آن ارزشی که فکر می‌کنیم از دست رفته یا قیمتش پایین رفته بدست بیاید، ولی در یک بازه زمانی بیشتر این اتفاق خواهد افتاد. ببینید اصلا سهام عدالت در شرایط فعلی از پارسال نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قابل خرید و فروش نیست، دوستانی هم که روش مستقیم داشتند به همین ترتیب، شاید یک بخش عمده اش این است که این سهام قابل معامله نیست و حتما اگر در شرایطی قرار بگیرد که معامله پذیر شود و شکل رقابتی برایش ایجاد شود مجددا ارزندگی خودش را حفظ می‌کند ضمن این که تاکید من بر این است که هدف از طرح توزیع سهام عدالت و سیاست‌های کلی اصل 44 و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ این سهام است برای این که بتواند پشتوانه‌ای برای آینده آن خانواده باشد نه این که امروز این را بفروشیم و هدف در ثروت آفرینی در حفظ این سهام است .

 طرح قبلی توزیع سهام عدالت بوده دلایلی دارد این طور نیست که همین طور رد نشده، وقتی همه اعضای یک خانواده سهام دار هستند ویک نفر سهم ندارد احتمالا یا آن فرد مشخصات هویتی اش در آن زمان ثبت نشده یا به هر دلیل شاید فرزند ذکور بالای 18 سال خانواده بوده، دلایل این چنینی دارد، ولی چنانچه این هموطن عزیز ما فرزندشان کماکان جزو شش دهک پایین درآمدی باشند حتما در مرحله دوم که خدمتتان عرض کردم در گروه هدف دوم ما اسمشان قرار خواهد گرفت.

سوال: خبر خوشی دارید که به ما بگویید و ما ندانیم؟

 ذوالنوریان: البته ما قبلا یک بار این را در هفته جاری اعلام کردیم، ولی بهترین خبری که داشتیم همان مصوبه‌ای بود که از ابتدای سال ما درگیر دریافت این بودیم و سیر مراحل تصویبش را داشتیم که دوازدهم این مصوبه برای ما ابلاغ شد و ما یک سهام برای افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی، سازمان بهزیستی و سه دهک را در دستور کار و مراحل اجرا داریم که امیدواریم تا قبل از پایان سال این هموطنان عزیز ما سهام دار شوند و سهام دار شدنشان را به نوعی مانیتور کنند.

واریزی جدید بحساب سهان عدالتی ها

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در ۲ نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود./ همشهری آنلاین

ثبت نام سهام عدالت 10 میلیونی با 50درصد تخفیف

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از جاماندگی بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در بهره‌مندی از سهام عدالت خبر داد.

حسین خدرویسی با بیان اینکه براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تعداد مددجویان جامانده را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خواسته بود، بیان کرد: کمیته امداد در گذشته لیست آماری جاماندگان سهام عدالت را به دولت ارائه کرده است و اکنون دولت بعد از رفت و برگشت‌ها، آئین نامه اجرایی آن را مصوب کرده است.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) اعلام شد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد. طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

واریز سود سهام عدالت دو برابری امشب

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:سود سهام عدالت با افزایش دو برابری، امسال به بیش ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به همین دلیل، با تاکید وزیر اقتصاد و مطرح کردن این موضوع در شورای عالی بورس قرار شد این سود در دو نوبت به حساب افراد واریز شود.

پارس خودرو واگذار می شود

رییس سازمان خصوصی سازی از صدور مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو خبر داد و گفت: به دلیل اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش‌گذاری آن تصمیم می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، حسین قربان زاده درباره واگذاری خودروسازی سایپا، اظهار کرد: وزارت صمت تقاضای صدور مجوز شرکت پارس خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا را داشت که این موضوع در جلسات فنی متعددی مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که در موضوع واگذاری شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، اولویت واگذاری مدیریت این دو شرکت از سوی دولت است که مقدمه لازم آن، حذف قیمت‌گذاری دستوری محصولات آنهاست.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: برای واگذاری واقعی مدیریت در گام اول باید سهام تودلی و چرخه‌ای این دو شرکت واگذار شود تا قفل سهامداری آنها باز شود.

قربان زاده تصریح کرد: پیرو اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس خودرو، مقرر شد تعهدات روشنی در قبال واگذاری این دو شرکت نهایی شود که در روز گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان خصوصی سازی، سازمان نوسازی و گسترش صنایع و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت امضا شد.

وی افزود: مطابق این تفاهم‌نامه باید تا پایان بهمن استراتژی توسعه صنعتی صنعت خودرو با افق ۱۰ ساله به صورت رسمی منتشر شود تا همه نقش آفرینان این صنعت از چشم‌انداز این صنعت و قابل پیش‌بینی بودن متغیرهای آن مطمئن شوند و تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا تا پایان سال از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند، همچنین واگذاری سهام تودلی دو شرکت تا پایان سال به سرانجام برسد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: با این شروط و تعهداتی که از سوی وزارت صمت به صورت مکتوب ارائه شد، مجوز واگذاری پارس خودرو از زیرمجموعه‌های شرکت سایپا توسط سازمان خصوصی سازی صادر شد.

قربان زاده تاکید کرد: به دلیل اینکه پارس خودرو سهام مستقیم دولت محسوب نمی‌شود، هیأت مدیره و مجمع شرکت سایپا برای نحوه واگذاری و ارزش‌گذاری آن تصمیم می‌گیرد./مهر

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.