کد خبر : 3001 / /
/

رئیسی : تورم ۳۲۰٪ در هشت سال قابل قبول نیست / بیش از ۵ میلیون بیکار داریم

سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ امروز؛ شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۰ با موضوع دغدغه های مردم برگزار شد.

رئیسی : تورم ۳۲۰٪ در هشت سال قابل قبول نیست / بیش از ۵ میلیون بیکار داریم

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آخرین مناظره انتخاباتی با موضوع دغدغه های مردم گفت: ما نشست های زیادی با مردم داشتیم و در دستگاه قضایی ارتباط بسیاری با مردم داشتم و به دلیل ارتباطم با مردم برای مهمترین آن ها راهکار پیدا کردم‌، اگر رای مردم به بنده تعلق گرفت.

وی ادامه داد: برنامه اقتصادی در سه بخش عبارتند از اصلاح دولت و مبارزه با فساد و حمایت از خانواده ها و اقشار محروم و جهش در تولید. یکی از مشکلات مردم مساله فساد است و ما در دستگاه قضایی با مفسد برخورد کردیم اما برخورد با فساد در دولت است. افرادی که الوده باشند جایشان در دولت نیست؛ باید سامانه جامع اقتصادی ایجاد کرد.

رئیسی بیان کرد: ایجاد سامانه شفافیت در دولت ضروری است که تمام قراردادها در سامانه و پشت ویترین قرار گیرد و من ۳۵ الی ۴۰ شرکت را در زمانی که در استان قدس بودم در اختیار مردم گذاشتم و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی می شود.

وی تاکید کرد: شفافیت مهم است و اگر شفافیت اجرا شود زمین خواری و قاچاق کالا و فرارهای مالیاتی کنترل می شود. در تحول ساختاری باید تحول در نظام بانکی صورت گیرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: باید اصلاح نظام مالیاتی صورت گیرد و ایجاد سامانه هوشمند برنامه ای جدی است. کاهش مالیات از ۲۵ به ۱۰ درصد قابل انجام است.

رییسی گفت: تحول در ادارات قابل انجام است.

وی ادامه داد: باید بسترهای فساد از بین برود و خیلی از نظارت های پیشینی باید پسینی شوند. بیش از ۵ میلیون بیکار داریم و ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال امر دست یافتنی است. همچنین اولین مساله کنترل گرانی قابل انجام است.

رییسی گفت: ما بانک‌ها را یکی از موانع تولید می‌دانیم. معوقات بانکی باید به طور جدی پیگیری شود و روندهای بانکی اصلاح شود.

رییسی ادامه داد: تورم ۳۲۰٪ در هشت سال اصلا قابل قبول نیست. مردم این وضعیت را چگونه تحمل کنند؟ تورم باید به سمت یک رقمی شدن حرکت کند. همچنین مدیریت بازار ارز و رفع وابستگی سفره مردم به قیمت ارز باید به طور جد در دستور کار باشد. نظارت بر بازار باید افزایش یابد و حداقل معاش مردم باید با کارت خرید سه دهک پایین تامین شود.

منبع:رکنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.