کد خبر : 29884 / /
/

ایرج راد در کنار همسر جوان و پسرش | همسر کم سن و سال ایرج راد +عکس

ایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما در کنار همسر و پسرشایرج راد بازیگر پیشکسوت سینما در کنار همسر و پسرش

ایرج راد در کنار همسر جوان و پسرش | همسر کم سن و سال ایرج راد +عکس

سریال در پناه تو و بازی درخشان ایرج راد در نقش پدر مریم افشار یکی از ماندگار ترین نقش های پدر و دختری در صدا و سیماست که رابطه خوب و توام با احترام یک دختر جوان با پدرش را به تصویر کشید.

ایرج راد

ایرج راد یکی از بازیگران موفق و پیشکسوت تلویزیون است که به دلیل لحن و بیان متفاوتی که دارد همواره نقش هایی متفاوت را بازی کرده است. کارنامه او پر است از سریال ها و فیلم هایی که در نقش های مثبت و منفی ظاهر شده است.

ایرج راد،بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون, وی در پاسخ به این سوال ما که «فکر می‌کنید آیا سریال‌های تلویزیونی در ایران در فرهنگ کتابخوانی بر مخاطبان خود تاثیر گذار بوده‌اند؟» گفت: در سریال‌های تلویزیونی کمتر شاهد تبلیغ مقوله کتابخوانی بوده‌ایم، بنابراین این سریال‌ها تا به امروز تاثیر چندانی بر فرهنگ مطالعه در ایران نداشته‌اند.

وی افزود: البته نشان دادن این مساله به تمهیدات خاصی نیازمند است و باید زمینه‌های مناسب آن وجود داشته باشد تا شکل شعارگونه و تبلیغات محض به خود نگیرد.

راد در ادامه در پاسخ به این سوال که «بهترین شکل برای تبلیغ فرهنگ کتابخوانی در سریال‌های تلویزیونی چگونه است؟» گفت: این مساله باید در راستای موضوع و اهداف سریال باشد و به صورت غیر مستقیم مطرح شود، یعنی مقوله کتابخوانی باید غیرمستقیم در سیر تکاملی داستان سریال گنجانده شود.

همسر ایرج رادایرج راد

این بازیگر پیشکسوت تلویزیون در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که تاثیر مطالعه در ارایه مطلوب «نقش» توسط بازیگران، به ویژه در سریال‌های تاریخی، تا چه حد دارای اهمیت است؟» گفت: نه تنها در سریال‌های تاریخی، بلکه در عموم سریال‌ها و انواع نقش‌ها، مطالعه تاثیر بسیاری بر اجرای درست و کامل نقش توسط بازیگر خواهد داشت. بازیگر در همه حوزه‌ها نیاز به مطالعه دارد.

ایرج راد،بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیونایرج راد،بازیگر نام‌آشنای سینما و تلویزیون

مدیر عامل خانه تئاتر گفت: بازیگری که قرار است به جای یک شخصیت تاریخی نقش ایفا کند، باید درباره  دوران زندگی آن شخصیت، اوضاع فرهنگی و سیاسی خاص آن دوره، وضعیت جغرافیای سرزمین، ارتباط آن شخصیت با جامعه جهانی و حتی وضعیت سیاسی جهان در آن دوره و دیگر مواردی از این دست اگاهی زیاد داشته باشد. اگر اطلاعاتش در این زمینه‌ها جامع باشد، طبعا بسیار بهتر می‌تواند از عهده نقش بربیاید و در زمینه انتقال مفاهیم و اطلاعات موفق‌تر باشد و طبیعتا این اطلاعات را از کتاب‌ها می‌تواند بگیرد و نه جای دیگر.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.