کد خبر : 29787 / /
/

شیره خرما

​شیره خرما از غنی‌ترین و خوشمزه‌ترین مواد غذایی است که در حوزه‌های مختلف صنایع غذایی از آشپزی تا شیرینی پذیر کاربرد دارد.

شیره خرما

به گزارش خرید باحال، شیره خرما طعم شیرین دارد که باعث می‌شود در تهیه انواع غذاهای شیرین، دسرها و شیرینی‌ها استفاده شود. همچنین شیره خرما به دلیل خواص و ویژگی‌های شگفت انگیزش در طب سنتی برای درمان برخی بیماریها کاربرد دارد. این روزها شیره خرما در دو قالب سنتی و صنعتی با برندهای مختلف تولید می‌شود. شیره خرما را با بهترین کیفیت و عالی‌ترین طمع می توانید از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه فرمایید.

شیره خرما

طرز تهیه  شیره خرما

خرما را شسته و از وسط نصف و هسته آنرا جدا می کنند. سپس روی آن آب جوش می ریزند و می گذارند نیم ساعت بماند. بعد از این مدت قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهند آب به جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد زیر شعله را کم کنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد تا خرما نرم شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و می گذارند نیم ساعت دیگر در همان آب بماند. بعد از این مدت خرما را در صافی ریخته و با دست آرام آرام فشار می دهند تا شیره جدا و از صافی خارج شود. حال شیره را دوباره روی حرارت می گذارند تا آرام آرام بجوشد و غلیظ شود. در این مدت باید شیره را مدام هم می زنند تا ته نگیرد.

نکات تکنیکی شیره خرما

اگر غلظت شیره خرما کم باشد زود کپک میزند، بنابراین باید غلظت شیره تاحدامکان زیاد باشد. مدت زمان نگهداری شیره خرما: این شیره رو تو جای خشک و خنک و تو ظرف در بسته میتونید تا یک سال نگه دارید. نکته دیگر آنکه ممکن است رنگ شیره خرمای خانگی اندکی تیره تر از رنگ معمول آن باشد.

فواید شیره خرما

شیره خرما جایگزین مناسبی برای مواد شیرین کننده تصفیه شده است. از طرفی این ماده ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. آهن طبیعی موجود در شیره خرما، باعث افزایش گلبول های قرمز خون می شود و در نتیجه خطر بروز کم خونی را کاهش داده و کم خونی را  برطرف می کند. علاوه بر آهن، سرشار از پتاسیم و منگنز است. مصرف آن هنگام صبح با صبحانه یا شیر ولرم، باعث فعال شدن سلول های عصبی می شود.

شیره خرما، تسکین دهنده دردهای روماتیسمی است. به راحتی هضم می شود و انرژی زاست. ناراحتی های گوارشی را برطرف می کند و باعث ایجاد کلنی های باکتری های مفید در روده ها می شود. فیبر موجود در آن مانع از یبوست می شود. تقویت کننده قلب است. غنی از کلسیم است بنابراین برای تقویت استخوان مفید است. برای تقویت بینایی مفید است. سموم را از کبد دفع می کند. برای درمان گلودرد، تب و سرماخوردگی مفید است. شیره خرما به دلیل آهن و کلسیم و مواد مغذی موجود در آن به خانم های باردار توصیه می شود.

شیره خرما

نکات احتیاطی در مصرف شیره خرما

از آنجا که انواع شیره، بسیار شیرین و پرکالری هستند به افراد دچار اضافه‌وزن یا چاق و کسانی که مبتلا به دیابت، فشارخون، کلسترول و تری گلیسیریدبالا هستند،‌ توصیه می‌کنیم این خوراکی را با احتیاط مصرف کنند. اگر آن‌ها بتوانند دور مصرف شیره خط بکشند، بهتر است.

مصرف مخلوط شیره و ارده که هر دو طبیعت گرم دارند، برای گرم مزاج‌ها موجب غلیظ شدن صفرای‌شان شده و نتیجه آن جوش زدن در صورت و بدن‌شان است که راه درمان آن هم خوردن میوه‌های تازه با طبیعت سرد است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.