کد خبر : 29768 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت

خوشانسی آذر برای سهام عدالتی ها | جیب صاحبان سهام عدالت پرپول شد | واریز سود یک میلیونی برای دارندگان سهام عدالت امشب

​قرار است سود سهام عدالت سال 1400 دو برابر سال گذشته خود باشد و تا پایان آذر ماه این سود واریز خواهد شد. اما مشمولان غیرمستقیم چگونه می‌توانند سهام خود را بفروشند؟

خوشانسی آذر برای سهام عدالتی ها | جیب صاحبان سهام عدالت پرپول شد | واریز سود یک میلیونی برای دارندگان سهام عدالت امشب

به گفته سخنگوی کانون شرکتهای سرمایه‌گذاری سهام عدالتسود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال قبل،‌امسال در دو نوبت پرداخت می‌شود که مرحله اول تا آخر آذرماه امسال واریز خواهد شد. سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.آخرین اخبار سهام عدالت را در سایت خبرآزاد دنبال کنید.

​قرار است سود سهام عدالت سال 1400 دو برابر سال گذشته خود باشد و تا پایان آذر ماه این سود واریز خواهد شد. اما مشمولان غیرمستقیم چگونه می‌توانند سهام خود را بفروشند؟

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت 1400 تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای 49 میلیون سهامدار عدالت واریز شود.

سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهام حدود 500 هزار تومان است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دو برابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

 پیمان حدادی، مدیرعامل صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد شرط فروش سهام عدالت توسط مشمولان گفت: زمان فروش این سهام توسط مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند به تصمیم نهایی شورای عالی بورس بستگی دارد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در مورد آخرین وضعیت بازگشایی نمادهای سرمایه‌‌گذاری استانی اظهار کرد: در خردادماه شورای عالی‌بورس، سازمان بورس را مکلف کرد تمهیداتی برای برگزاری مجامع شرکت‌های مذکور بیندیشد. سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مقدمات برگزاری مجامع را انجام دادند و اکنون آمادگی برگزاری هستند.

حدادی ادامه داد: اما نهادی که باید در نهایت مجوز برگزاری یا بازگشایی نمادها را صادر کند شورای‌عالی بورس است که تاکنون این اقدام را انجام نداده است. امیدواریم این موضوع تا ماه آینده به جمع بندی برسد. مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند بتوانند اقدام به فروش سهام خود کنند هم به تصمیم شورای‌عالی بورس بستگی دارد.

اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس به ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف سهام متوفیان صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم./دنیای معدن

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت تا پایان آذر

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از 60 هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود 50 درصد معادل 30 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان به همراه سود

حیدری در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

خرید و فروش سهام عدالت

پیمان حدادی، رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: بازگشایی نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و معاملاتی شدن خرید و فروش این سهام منوط به مصوبه شورای عالی بورس است.

وی ادامه داد: شورای عالی بورس در خرداد امسال سازمان بورس را مکلف کرد که تمهیدات لازم را برای برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کند تا این مجامع در شهریور برگزار شود. در این زمینه سازمان بورس در جلسات مختلف با شرکت‌ سپرده‌گذاری مرکزی، مقدمات برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را فراهم کرد و به شورای عالی بورس هم اعلام آمادگی شد، اما نهادی که باید مجوز برگزاری مجامع این شرکت‌ها را بدهد شورای عالی بورس است که تاکنون این مجوز را نداده است.

رئیس صندوق تثبیت بازار سرمایه در مورد اینکه، چرا سهامداران روش مدیریت مستقیم نمی‌توانند سهام خود را بفروشند؟ کفت: این موضوع‌ هم به تصمیم شورای عالی بورس بستگی دارد. بنابراین خرید و فروش سهام برای 19 میلیون سهامدار عدالت در روش مستقیم هم به تصمیمات شورای عالی بورس بستگی دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.