کد خبر : 29665 / /
/

هانیه توسلی | هانیه توسلی بازیگر | هانیه توسلی همسر

عکسای کودکی هانیه توسلی و خواهرانش

هانیه توسلی این عکس را منتشر کرد.

عکسای کودکی هانیه توسلی و خواهرانش

هانیه توسلی بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است.هانیه توسلی متولد 14 خرداد 1358 در همدان است. هانیه توسلی فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد تهران است. هانیه توسلی یکبار هم برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شده است. هانیه توسلی بازیگر مشهور سینما که مخاطبان تلویزیون او را با ایفای نقش در سریال وفا و میوه ممنوعه می شناسند، در اینستاگرام خود عکس های زیبایی از دوران خردسالی اش را منتشر نموده است که در ادامه این بخش مشاهده می کنید.

هانیه توسلی

بیوگرافی هانیه توسلی

هانیه توسلی فرزند نقی توسلی(نادر توسلی) سرهنگ سابق ژاندارمری است که در سال 1378 فوت کرده است و مادرش خانه دار بود.

چهار خواهر نیز دارد و می گوید دوران کودکی بسیار شادی داشتم.

هانیه چهار خواهر دارد که خواهر بزرگترش هما توسلی مدتی در یک مجله منتقد بود در حال حاضر کار ترجمه انجام می دهد.

خواهر دیگرش مهسا توسلی جراح مغز است. یک خواهر دیگر دارد به نام هدیه توسلی در آمریکا خواننده است. خواهر کوچکش طناز توسلی در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

تئاتر را به شکل غیر حرفه ای از سال 1374 وقتی 16 ساله بود از همدان شروع کرد تا اینکه سال 1378 در 20 سالگی بعد از قبولی در دانشگاه راهی تهران شد.

کنار تحصیل بعنوان دستیار کارگردان در فیلم آخر بازی به کارگردانی همایون اسعدیان همکار داشت.

هانیه توسلی

شروع بازیگری هانیه توسلی

وقتی نمایش پدر دوست داشتنی با بازی او ، در یکی از جشنواره های تئاتر ، در تبریز روی صحنه رفت ، نصرالله قادری که به عنوان داور آنجا حضور داشت ، هانیه توسلی را برای بازی در نمایش پدر انتخاب کرد.

چند ماه بعد برای اولین بار با فیلم کوتاه روی جاده نمناک اولین بار جلوی دوربین رفت.

خانوم بازیگر در پاییز 1379 با سریال غریبه وارد قاب تلویزیون شد و سرانجام سال 1380 با فیلم شام آخر تجربه حضور در سینما را نیز بدست آورد.

او در رمضان سال 96 با سریال میوه ممنوعه به کارگردانی حسن فتحی در کنار علی نصیریان ، گوهر خیراندیش و امیر جعفری به شهرت رسید.

علایق هانیه توسلی

من خیلی حوصله جمعیت و شلوغی ندارم من همیشه از تنهایی لذت می برم . یک جایی هم بودم که فامیلان و دوستانم بودند سریع کتابم را بر می دارم خیلی وقتا دوست دارم تنها باشم و از جمع گریزانم . تضادی بین حرفه ای که انتخاب کردم و حالی که دارم وجود دارد. مادرم از اول ابتدایی مدرسه رفتم همین مدلی بودم. مدرسه هم که رفتم دوست صمیمی نداشتم . همیشه از تنهایی لذت بردم.

از قدیم گربه در خانه ما خیلی مهم بود در زیرزمین یک کرسی داشتیم که گربه ها زیرش جمع می شدند و زاد و ولد می کردند.

شیشه زیرزمین شکسته بود و آنها راحت می رفتند و می آمدند ما هم به گربه ها غذا می دادیم و زندگی خوبی کنار ما داشتند.

من الان هم شش گربه دارم البته هیچکدام از آنها پرشین کت نیستند و من گربه های خیابانی را نگه می دارم.

ماجرای افشای تجاوز هانیه توسلی

هانیه توسلی در اردیبهشت 1400 با انتشار پستی مدعی شد او نیز همانند زنان دیگر در دنیای هنر مورد تجاوز قرار گرفته است ، این اظهارات خانم بازیگر جوان حواشی زیادی را به همراه داشت.

هانیه توسلی

وضعیت ازدواج و همسر هانیه توسلی

از وضعیت ازدواج و همسر هانیه توسلی اطلاعات دقیقی در دست نیست.

تابحال خواستگاری به آن شکل مرسوم نداشتم که بیایند خانه و چایی بریزم هنوز مجردم.

شاید هیچ وقت بچه ای به دنیا نیاورم ، بچه داشتن کار بسیار سخت و پر مسئولیتی است اصلا نمی توانم بفهمم چه جوری آدم ها اینقدر ر راحت بچه دار می شوند.

مخصوصا آدم هایی که می دانند مشکلات مالی دارند ولی باز بچه دار می شوند.

دختر هانیه توسلی

سرپرستی از راه دور یک دختر بچه اردبیلی را برعهده دارم ، رابطه ما از طریق سیستم بنیاد کودک می باشد و آنها هر شش ماه نیازهای اصلی بچه را برایم می فرستند.

خودم هم تلفنی با بچه صحبت می کنم و برخی مناسبت ها مثل تولدش در آذر ماه و روزهای عید خیلی برایم اهمیت دارد.

هانیه توسلی

بازیگر مورد علاقه هانیه توسلی

در بازیگری همیشه گفته ام الیزابت هوپر را دوست دارم.

ما بازیگران خانم توانمند زیادی در سینما داریم که خودم طرفدار بازی بعضی از آنها هستم ، مثلا بازیگر مورد علاقه من خانم لیلا حاتمی است.

جوایز و افتخارات هانیه توسلی

هانیه توسلی چند سال پیش به خاطر بازی در فیلم شام آخر تندیس بهترین بازیگر هفتمین جشن خانه سینما را دریافت کرد و سال 1391 برای بازی در فیلم دهلیز سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را از آن خود کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.