کد خبر : 29532 / /
/

روسیه مشتری جدید ایران خودرو / تارا و سمند در روسیه چند؟

محصولات ایران خودرو از نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به بازار روسیه عرضه خواهند شد؛ اما خودروهای تارا، سمند، سورن، دنا و دنا پلاس در بازار روسیه با چه قیمتی به فروش خواهند رسید؟

روسیه مشتری جدید ایران خودرو / تارا و سمند در روسیه چند؟

محصولات ایران خودرو از نیمه نخست سال ۲۰۲۳ به بازار روسیه عرضه خواهند شد؛ اما خودروهای تارا، سمند، سورن، دنا و دنا پلاس در بازار روسیه با چه قیمتی به فروش خواهند رسید؟

خودروسازان داخلی پس از این که بسیاری از خودروسازان بزرگ به دلیل تحریم‌ها روسیه را ترک کردند، توانستند با استفاده از فرصت پیش آمده برخی از محصولات خود را به بازار روسیه عرضه کنند. در همین راستا طرح فروش برخی از محصولات ایران خودرو در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ در بازار روسیه اجرا خواهد شد. به تازگی نیز قیمت خودروهای ایرانی توسط برخی از رسانه‌ها روسی اعلام شده که در ادامه جزئیات آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قیمت محصولات ایران خودرو در روسیه

سرگئی تسیگانوف (Sergei Tsyganov)، مدیر سایت خبری Drome گفت خودروهای ایرانی از لحاظ فنی جزو خودروهای قدیمی محسوب می‌شوند، اما با این وجود قیمت چندان ارزانی نخواهند داشت؛ به گونه‌ای که ارزان‌ترین خودروی ایرانی در سطح لادا گرانتا قرار دارد. البته این خودروها در بازار روسیه که اکنون با کمبود خودروهای مقرون به صرفه مواجه است، می‌توانند فروش مناسبی را تجربه کنند.

تسیگانوف در ادامه گفته‌های خود بیان کرد برای این که یک خودرو بتواند فروش مناسبی را تجربه کند باید به مواردی چون در دسترس بودن جایگاه‌های خدمات، فراوانی قطعات یدکی و گارانتی آن توجه شود. در همین راستا الکسی توزوف (Alexei Tuzov)، مدیر سابق زیرساخت و خدمات جاده‌ای روسیه بیان کرد خودروهای ایرانی در شرایطی می‌توانند با خودروهای چینی، کره‌ای و روسی رقابت کنند که قیمت آنها واقعی و مقرون‌به‌صرفه باشد.

توزوف در ادامه بیان کرد سدان‌های ارزان ایرانی نظیر دنا پلاس، دنا و سورن در بازار روسیه با قیمت پایه ۷۵۰ هزار روبل (حدود ۴۴۰ میلیون تومان) به فروش خواهند رسید و سدان تارا نیز که کمی در سطح بالاتری نسبت به آنها قرار دارد با قیمت ۱ میلیون و ۱۲۰ روبل (حدود ۶۶۰ میلیون تومان) عرضه خواهد شد. از این رو تارا می‌تواند از لحاظ قیمتی با خودروهایی چون لادا وستا روسی، کیا ریو و اسکودا رپید به رقابت بپردازد.

گجت نیوز/

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.