کد خبر : 29265 / /
/

سهام عدالت | سود سهام عدالت | ارزش سهام عدالت

خبر خیلی عالی برای صاحبان سهام عدالت | مژده رئیس سازمان بورس برای دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

رئیس سازمان بورس گفت:سعی می‌شود منابع سود سهام عدالت که جمع آوری شد بخش اول رابه سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم

خبر خیلی عالی برای صاحبان سهام عدالت | مژده رئیس سازمان بورس برای دارندگان سهام عدالت | سود سهام عدالت کی واریز می شود ؟

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام می شود. پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش و گردش نقدینگی را در بازار بیشتر کند.رئیس سازمان بورس گفت:سعی می‌شود منابع سود سهام عدالت که جمع آوری شد بخش اول رابه سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم. آخرین اخبار سهام عدالت را در سایت خبر آزاد می خوانیم.

آقای عشقی در خصوص پرداخت سود متناسب شرکت‌های سرمایه پذیر که در شورای عالی  بورس مصوب شده است گفت: این سود‌ها دریافت و در آینده نزدیک سعی می‌کنیم منابعی که جمع آوری شده را دربخش اول  به سهامداران سهام عدالت پرداخت کنیم.

او می‌گوید:امیدواریم تا پایان پاییز بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم اما پرداخت سود  بستگی به دریافت سود نقدینگی شرکت‌ها دارد که در حال پیگیری هستیم.

سهام عدالت

واریز سود سهام عدالت 2 برابری برای امسال سهامداران

اکبر حیدری در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار کرد: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد.

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت قهری به ورثه

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند./شمانیوز

تکلیف سهام عدالت متوفیان کی مشخص می شود؟

به گزارش دیلی اکسچنج؛ آخرین اخبار سود سهام عدالت حاکی از آن است که تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در مرحله پایانی خود قرار دارد.

لازم به ذکر است که وراث باید اقدامات لازم را در زمینه دریافت سهام عدالت برای متوفیان انجام دهند.

دانش کاظمی، عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگوی اخیر خود اذعان داشت: وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

طبق مصوبه وراث باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند و در آنجا تقاضای دریافت سهام داشته باشند، پس از آن شرکت سپرده‌گذاری به صورت خودکار سود و اصل سهام را در اختیار وراث قرار می‌دهد.

اقدامات مربوط به این طرح به سرعت در حال انجام است اما تعیین دقیق زمان اجرای آن اصلاً کار ساده‌ای نیست.

سهام عدالت

چگونگی پرداخت سود سهام عدالت

بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس,بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

حسین قربانزاده ، در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

وی در مورد میزان و زمان واریز سود در مرحله اول، گفت: رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما به زودی مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد جامعه شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: از ۲۲ خرداد پیش‌نویسی در راستای قانون بودجه سال جاری تهیه کردیم و افراد مشمول دریافت سهام عدالت، از دو دهک کم‌درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد ۳.۵ میلیون نفر که فاقد سهام عدالت بودند را شناسایی‌ و پیش‌نویس آن را به دولت ارائه کردیم.

وی افزود: بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

طبق بندی از ‌قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مکلف است جاماندگان از سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمدی جامعه را شناسایی کرده و از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌ها، سهام عدالت اختصاص دهد./منبع منیبان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.