کد خبر : 29075 / /
/

بازار ایران خودروهایی ها امروز 16 آبان | هایما میلیاردی شد | افزایش 200 میلیونی این خودرو همه را به وحشت انداخت

بازار ایران خودروهایی ها روز عجیب قیمتی را پشت سرگذاشتند،‌ به طوریکه امروز 16 آبان 1401 «هایما S7» از مرز یک میلیارد تومان عبور کرد.

بازار ایران خودروهایی ها امروز 16 آبان | هایما میلیاردی شد | افزایش 200 میلیونی این خودرو همه را به وحشت انداخت

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که رشد قیمت ایران خودرویی‌ها تنها به «هایما S7» اکتفا نکرد و سایر محصولات ایران خودرو هم در بازار رشد 5 تا 7 میلیونی را تجربه کردند.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش 200 میلیونی قیمت «هایما S7» از سوی ایران خودرو در اواخر هفته گذشته یکی از دلایلی است که موجب شد تا این خودرو در روزهای اخیر از مرز یک میلیارد تومان عبور کند و به مرز 1میلیارد و 100 میلیون تومان رسید. فعالان بازار خودرو یکی از دلایل دیگر رشد قیمت در بازار را به بازی قیمتی نرخ دلار نسبت داده و معتقدند که رشد نرخ دلار هم بر افزایش قیمت خودرو اثرگذار بوده است. اما عامل بعدی که می توان به آن اشاره کرد به موضوع تیرتر شدن روابط ایران و آمریکا باز می گردد، بطوریکه این روزها و با تشدید واکنش های آمریکا نسبت به ایران شاهد تاثیر عوامل سیاسی در بازار خودرو هم بوده ایم.

اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که در صورت ورود خوروهای وارداتی به بازار تکلیف خودروهایی مانند «هایما S7» که مرز یک میلیارد را هم رد کرده اند چه می شود؟ آیا قیمت این خودرو در بازار کاهشی خواهد شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7»، «سمند LX با موتورEF7 » و «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمندLX با موتورEF7» با افزایش هفت میلیون تومانی در بازار 362 میلیون تومان قیمت خورد. اما با ارزیابی بازار می توان گفت «هایما S7» رکورد شکنی قابل توجهی در بازار داشته و در یک روز 90 میلیون تومان رشد قیمت داشته است رشد قیمتی که بیشترین دلیل آن به افزایش قیمت از سوی کارخانه باز می گردد.  اما در میان پرتیراژهای ایران خودرو  «تارا دنده ای» تنها خودرویی که بدون تغییر در بازار 441 میلیون تومانی باقی ماند.

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز شاهد رشد قیمت بودیم. بطوریکه «دنامعمولی» در بازار  رشدی پنج میلیونی داشت و 420 میلیون تومان و «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار با افزایش 30 میلیونی 570 میلیون تومان دست به دست شد. از سوی دیگر «پژو 207 دنده‌ای» هم با رشد 27 میلیونی در بازار 445 میلیون تومان قیمت گذاری شد./ اقتصادنیوز

ایران خودرو

استارت ایران خودرو برای فروش قسطی خودرو

ن طور که ایران خودرو در اطلاعیه فروش پیکاپ فوتون اعلام کرده است مشتریان می توانند این خودرو را علاوه بر فروش نقدی، به صورت فروش نقدی چند مرحله ای و همچنین قسطی خریداری کنند.

ایران خودروی ها فروش پیکاپ فوتون نیوفیس را به صورت متنوع از دیروز (چهارشنبه 11 آبان ماه) آغاز کردند. این محصول که در شرکت زیر مجموعه این خودروساز یعنی ایران خودرو دیزل تولید می شود از سوی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در دسترس متقاضیان قرار گرفته است. فوتون نیوفس در این طرح فروش حدود یک میلیارد و 109 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آن طور که ایران خودرو در اطلاعیه فروش پیکاپ فوتون اعلام کرده است مشتریان می توانند این خودرو را علاوه بر فروش نقدی، به صورت فروش نقدی چند مرحله ای و همچنین قسطی خریداری کنند.

در طرح خرید نقدی چند مرحله ای متقاضیان باید در هنگام ثبت نام 50 درصد مبلغ را به حساب ایران خودرو واریز کنند. مبلغ یاد شده حدود 554 میلیون و 670 هزار تومان می شود. مشتریان می توانند برای پرداخت باقی مانده مبلغ یکی از دو مسیر را انتخاب کنند. 554 میلیون و 600 هزار تومان باقیمانده را طی یک فقره چک به تاریخ یک ماه بعد از ثبت نام پرداخت کند. مسیر دیگر پرداخت نیز این است گه باقی مانده مبلغ را طی دو فقره چک هر یک به مبلغ 277 میلیون تومان و 300 هزار تومان با سررسید یک ماهه و دو ماهه پرداخت کند. در این مدل فروش سود مشارکت 12 درصدی برای متقاضیان دیده شده است. سود انصراف 10 درصدی و جریمه تاخیر 14 درصدی برای تمامی فروش های نقدی پیش بینی شده است. زمان تحویل از آذر تا بهمن ماه سال جاری تعیین و بسته به انتخاب طرح فروش از سوی متقاضی مشخص می شود.

همان طور که گفته شد خرید قسطی نیز در دسترس مشتریان قرار دارد. ایران خودرویی ها چند مسیر را برای این منظور پیش بینی کرده اند. متقاضیان باید در زمان ثبت نام مبلغ 550 میلیون تومان را به حساب ایران خودرو واریز کنند. متقاضیان می توانند باقیمانده مبلغ را طی 24 ماه با پرداخت 8 قسط به مبلغ حدود 86 میلیون تومان پرداخت کنند.

کارمزد پیش بینی شده برای این مدل فروش 18 درصد تعیین شده است. متقاضیان مسیر دیگری را نیز در دسترس دارند. پرداخت 6 فقره چک به مبلغ حول و حوش 106 میلیون تومان می توانند انتخاب کنند. کارمزد این نوع فروش 14 درصد است. مسیر سوم نیز پرداخت 4 فقره چک هر یک به مبلغ نزدیک به 139 میلیون و 800 هزار تومان است. کارمزد فروش قسطی یک ساله صفر است. بازه پرداخت هر یک از چک ها سه ماه در نظر گرفته شده است.  

برای استفاده از این فرصت خرید باید به سایت esale.ikd.ir مراجعه کنند.

متقاضیانی که به صورت نقدی قصد خرید دارند توجه کنند که می توانند رنگ خودروی خود را از میان رنگهای قرمز، مشکی، خاکستری و نقره ای انتخاب کنند اما بازه تحویل را باید 90 روزه در نظر بگیرند.

 فوتون تونلند نیوفیس محصول مونتاژی چینی ایران خودرو دیزل، تنها پیکاپ دیزلی ایران با پیشرانه معروف کامینز ۸/۲ لیتری مجهز به توربوشارژر است که می‌تواند ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند که آن را به قدرتمندترین پیکاپ دوکابین بازار ایران تبدیل کرده است.

خودروی تونلند فوتون مجهز به سیستم‌های ایمنی پیشرفته و تجهیزات رفاهی، مورد توجه علاقه مندان به سفر، ماجراجویی، کمپینگ در طبیعت و آفرود قرار گرفته و قابلیت چهارچرخ محرک و مصرف سوختی پایین‌تر  نسبت به رقبای خود در کشور از دیگر ویژگی های مهم این محصول است.

متقاضیان می توانند تا پایان هفته جاری با حضور در مجموعه تفریحی و ورزشی توچال و همچنین مجموعه ورزشی انقلاب تهران از امکان تست درایوی که ایران خودرو تدارک دیده است بهره مند شوند.

اقتصادنیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.